Σε αρνητικό πεδίο παρέμεινε ο πληθωρισμός και τον Ιούνιο, ωστόσο οι αποπληθωριστικές πιέσεις υποχώρησαν σε σχέση με τον Μάιο.

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή Ιουνίου 2014, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2013 προκύπτει μείωση 1,1%, έναντι μείωσης 0,4% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε σχέση µε τον Μάιο 2014, ο Γενικός Δείκτης παρουσίασε αύξηση 0,6%, έναντι μείωσης 0,2% που καταγράφηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκάμηνου Ιουλίου 2013 – Ιουνίου 2014 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκάμηνου Ιουλίου 2012 – Ιουνίου 2013 παρουσίασε μείωση 1,5%, έναντι αύξησης 0,5% κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Ο Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή παρουσίασε μείωση 1,5% τον Ιούνιο, σε ετήσια βάση, έναντι μείωσης 0,3% που σηµειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε σχέση µε τον Μάιο 2014, ήταν αυξημένος κατά 0,5%, ενώ στο δωδεκάμηνου Ιουλίου 2013 – Ιουνίου 2014 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκάμηνου Ιουλίου 2012 – Ιουνίου 2013 παρουσίασε μείωση 1,5%, έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούμενων δωδεκάμηνων.

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 1,1% τον μήνα Ιούνιο 2014 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2013 προήλθε από τις μειώσεις των δεικτών:

-Κατά 3,0% της οµάδας «Διατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα νωπά λαχανικά, νωπά φρούτα, νωπές πατάτες, νωπά ψάρια, δηµητριακά και παρασκευάσµατα, κρέατα γενικά, ζάχαρη και µεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυµοί φρούτων. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα γαλακτοκοµικά, στα αβγά και στο ελαιόλαδο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

– Κατά 1,8% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω µείωσης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

– Κατά 0,4% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρµανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στον ηλεκτρισµό.

– Κατά 1,0% της οµάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα έπιπλα-καλύµµατα δαπέδου και είδη κλινοστρωµνής-λευκά είδη.

– Κατά 2,3% της οµάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών του οπτικοακουστικού εξοπλισµού-υπολογιστών, των ειδών αναψυχής και του πακέτου διακοπών.

– Κατά 3,9% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

– Κατά 1,4% της οµάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα ξενοδοχεία.

– Κατά 2,9% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των κουρείων-κοµµωτηρίων, των ειδών ατοµικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης