Σε ένα εκτενές αφιέρωμα της, η εφημερίδα «New York Times» αναφέρεται στο Νέο Μουσείο Ακρόπολης και το αίτημα της Ελλάδας για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα.
«Μια χώρα πρέπει να είναι έτοιμη όταν διεκδικεί κάτι, και το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης έχει ολοκληρώσει το έργο του» δήλωσε στην εφημερίδα ο πρόεδρος του μουσείου, Δημήτρης Παντερμαλής, αναφερόμενος στο αίτημα για επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα. «Επιμένουμε για την εύρεση λύσης» προσέθεσε.
Στο άρθρο γίνεται εκτενής αναφορά για το «φιλόδοξο σχέδιο» αποκατάστασης των Καρυάτιδων, το οποίο ολοκληρώθηκε πρόσφατα και εορτάστηκε επ’ ευκαιρία των πέντε χρόνων λειτουργίας του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης.
«Για 2.500 χρόνια, οι έξι αδελφές στάθηκαν απτόητες στην κορυφή της Ακρόπολης» αναφέρει το κείμενο, καταγράφοντας ιστορικά τις «περιπέτειες» των Καρυάτιδων. «Όταν διαπράχθηκε η απαγωγή της μίας τον 19ο αιώνα, σύμφωνα με το θρύλο, ακουγόταν το κλάμα μέσα στην νύχτα των άλλων πέντε» επισημαίνει χαρακτηριστικά.
Στο δημοσίευμα τονίζεται ότι οι ελληνικές Αρχές «χρησιμοποιούν την αποκατάσταση» των Καρυάτιδων ως «μέσο πίεσης» για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα από τις βρετανικές Αρχές, δεδομένου, ότι όπως υποστηρίζει ο κ. Παντερμαλής, «ο καθαρισμός των γλυπτών καταδεικνύει ότι το Μουσείο μπορεί να στηρίξει επαρκώς την επιστροφή τους».
Αναφορά γίνεται και στις δηλώσεις του Αμερικανού ηθοποιού Τζορτζ Κλούνεϊ για την αναγκαιότητα «αποκατάστασης» των γλυπτών και της επιστροφής τους στην Αθήνα, καθώς και στις σχετικές τοποθετήσεις του δημάρχου του Λονδίνου, Μπόρις Τζόνσον.