The Amazing Spider-Man 2

«Όταν οι εχθροί ενώνονται, η μεγαλύτερη μάχη ξεκινά».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή η φράση συνοδεύει την επιστροφή του Spider-Man και μας εισάγει σε μια νέα, πιο εκρηκτική φάση του όχι απλώς αγαπητού, αλλά του πιο αξιαγάπητου ήρωα της Marvel. Η παραγωγή της δεύτερης ταινίας του The Amazing Spider-Man βρίσκει και πάλι στην καρέκλα του σκηνοθέτη τον Marc Webb παρέα με την ξεχωριστή χημεία του Andrew Garfield και της Emma Stone. Μαζί τους ο Jamie Foxx, ο Dane DeHaan και ο Paul Giamatti. Το μείγμα είναι πολλά υποσχόμενο σε ένα αξιοθαύμαστα ξεχωριστό χολιγουντιανό blockbuster που τα έχει όλα: καταιγιστική δράση, καρτουνίστικη διάθεσή, έρωτα, συγκίνηση και γέλιο.

Είναι φανταστικό να είσαι ο Spider-Man. Για τον Peter Parker (Andrew Garfield) τίποτα δεν ξεπερνάει τους ελιγμούς ανάμεσα στους ουρανοξύστες, τις περιπέτειες του ως ήρωα, αλλά και τον χρόνο που περνάει με την Gwen (Emma Stone). Το να είσαι όμως ο Spider-Man έχει και το τίμημα του. Είναι ο μοναδικός που μπορεί να προστατεύσει τους Νεοϋορκέζους συμπολίτες του από τους κακούς που απειλούν την πόλη. Μέτα την εμφάνιση του Electro (Jamie Foxx), ο Peter πρέπει να αντιμετωπίσει έναν πανίσχυρο αντίπαλο. Εντωμεταξύ, επιστρέφει ένας παλιός του φίλος, ο Harry Osborn (Dane DeHaan) και ο Peter πολύ σύντομα αντιλαμβάνεται ότι όλοι του οι εχθροί έχουν κάτι κοινό. Την εταιρεία κολοσσό Oscorp.

Το Χαμένο Σήμα της Δημοκρατίας / Μεταφρασμένος Τίτλος: The Lost Signal of Democracy

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ήταν κάτι πρωτοφανές στα παγκόσμια χρονικά!

Πουθενά και ποτέ σε ευνομούμενες δημοκρατικές κοινωνίες, δε σίγησε η δημόσια ραδιοτηλεόραση μιας χώρας, και ειδικά με τέτοιον τρόπο ο οποίος χαρακτηρίστηκε «αυταρχικός» και «αντιδημοκρατικός».

Μέσα σε πέντε ώρες, το βράδυ της 11ης Ιουνίου του 2013, ο Έλληνας πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, κατέβασε τους διακόπτες της ΕΡΤ, του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα της Ελλάδας, που λειτουργούσε αδιάλειπτα τα τελευταία 75 χρόνια.

Το τηλεοπτικό και το ραδιοφωνικό της σήμα κατέρρευσε, ρίχνοντας μαύρο στις οθόνες, και βόμβο στα FM.

Το κλείσιμο της ΕΡΤ ήταν μια άνευ προηγουμένου πολιτική πράξη, που σόκαρε τους Έλληνες φέρνοντας στη μνήμη τους στιγμές από την σκοτεινή περίοδο της δικτατορίας. Προκάλεσε επίσης σφοδρή διεθνή κατακραυγή από όλο τον πλανήτη.

Γιατί η Δημόσια ραδιοτηλεόραση της Ελλάδας έπρεπε να πεθάνει;

Under the Skin / Μεταφρασμένος Τίτλος: Κάτω από το Δέρμα

«Κάτω από το Δέρμα» της Σκάρλετ Γιόχανσον είναι κρυμμένη η πιο συναρπαστική ιστορία… Με στοιχεία από road movie, αλλά και ισχυρές δόσεις επιστημονικής φαντασίας και ρεαλισμού, το κινηματογραφικό αυτό καλειδοσκόπιο παρουσιάζει τον κόσμο μας μέσα από τα μάτια μιας εξωγήινης.

Μετά το γκανγκστερικό «Sexy Beast» με τον υπέροχο Μπέν Κίνγκσλει και την ταινία-μυστήριο, «Γέννηση» (Birth), με τη Νικόλ Κίντμαν στο προσκήνιο, ο Βρετανός Τζόναθαν Γκλέιζερ επιλέγει να ταράξει τα ήρεμα κινηματογραφικά ύδατα, με το πολυαναμενόμενο «Κάτω Από το Δέρμα». Έχοντας αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές στο Φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας, η τελευταία ταινία του Βρετανού «κινηματογραφικού απογόνου του Στάνλεϋ Κιούμπρικ» τοποθετεί σε πρώτο πλάνο τη μελαχρινή σέξι εξωγήινη Σκάρλετ Γιόχανσον.

Η Σκάρλετ Γιόχανσον, υποδύεται ένα εξωγήινο πλάσμα το οποίο κατεβαίνει στη Γη με τη μορφή μιας γοητευτικής και αισθησιακής γυναίκας. Με φόντο τους απομονωμένους αυτοκινητόδρομους της Σκωτίας, μοναδικός της στόχος είναι να “ψαρεύει” ανυποψίαστους άνδρες και να τους εξαφανίζει μυστηριωδώς! Σύντομα όμως, αρχίζει να δένεται συναισθηματικά με τους γήινους, κάτι το οποίο αναμένεται να τη φέρει σε σύγκρουση με το είδος της.

Να Κάθεσαι και να Κοιτάς / Μεταφρασμένος Τίτλος: Standing Aside, Watching

Η μεγάλου μήκους ταινία του Γιώργου Σερβετά καταπιάνεται με τη βία, την αδιαφορία και τη συμμετοχή. Πρόκειται για μια ιστορία που διαδραματίζεται σε μια μικρή κοινωνία -έναν καθρέφτη της μεγάλης εικόνας- σε ένα περιβάλλον όπου υποβόσκει η βία, κυριαρχούν οι προκαταλήψεις αλλά και η εκούσια αποδοχή της συνενοχής.

Την πλοκή πυροδοτεί μια τριαντάχρονη γυναίκα που κάνει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που συνηθιζόταν μέχρι τώρα, το “Να Κάθεσαι και να Κοιτάς”.

Η ταινία πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της ως ταινία έναρξης της ενότητας City to City στο Φεστιβάλ του Τορόντο 2013 και την ευρωπαϊκή της πρεμιέρα στο 64ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, στο τμήμα Panorama, στο οποίο παίζονται ταινίες με φρέσκια ματιά και αισθητική από όλο τον κόσμο. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ενότητας Panorama, Wieland Speck, δήλωσε για την ταινία: «η πρωταγωνίστρια, η Αντιγόνη, προσπαθώντας να φτιάξει τη ζωή της, πρέπει να δημιουργήσει το δικό της χώρο και να αντιμετωπίσει όλες τις καταστάσεις με την ίδια συναρπαστική δύναμη χαρακτήρα που είχε επιδείξει και η αρχαία πρόγονός της». Ο Cameron Bailey, καλλιτεχνικός διευθυντής στο Φεστιβάλ του Τορόντο, αναφερόμενος στην ηρωίδα της ταινίας, έγραψε: « όπως την υποδύεται με αιχμηρή τελειότητα η Μαρίνα Συμεού, είναι συναρπαστική και ακανθώδης, μια δύναμη της φύσης που επιστρέφει στο σπίτι της για να διαλύσει το ζοφερό κατεστημένο – και, ελπίζουμε να χτίσει κάτι καινούριο».

Ένα τρένο καταφτάνει στο σιδηροδρομικό σταθμό μιας μικρής πόλης. Αποβιβάζεται μόνο η Αντιγόνη, μια νέα κοπέλα γύρω στα 30. Κανείς δεν την περιμένει, εκτός από έναν γέρο άντρα, που περνάει όλη τη μέρα του στον έρημο σταθμό. Η Αντιγόνη έχει φύγει από την Αθήνα κι έχει επιστρέψει στη γενέθλια πόλη της – και φαίνεται αποφασισμένη να μείνει εκεί. Συναντιέται με την Ελένη, μια φίλη από τα παλιά, πιάνει δουλειά ως καθηγήτρια Αγγλικών στο τοπικό φροντιστήριο, τα φτιάχνει με τον Νίκο, ένα αγόρι νεότερο, όμορφο και ευχάριστα αφελές. Η αναζήτηση της Αντιγόνης για μια απλή ζωή στους ήσυχους δρόμους της μικρής πόλης σταδιακά αποδεικνύεται πιο μπερδεμένη απ’ ό,τι έχει φανταστεί. Η σχέση της Ελένης με τον παντρεμένο Νώντα κάνει τα πράγματα δυσκολότερα για όλους. Σύντομα η Αντιγόνη θα βρεθεί μπλεγμένη σε καταστάσεις που απαιτούν δράση, ενώ οι δυναμικές μεταξύ των χαρακτήρων γίνονται όλο και πιο πολύπλοκες. Και η ένταση όλο μεγαλώνει…

Goldfish

Ελλάδα, λίγα χρόνια μετά την επίσημη χρεοκοπία της χώρας. Ένας μοναχικός άντρας κρύβεται από το σκοτεινό παρελθόν του. Μια κοπέλα αναζητά τον μεγάλο έρωτα. Δυο κακότυχα αδέρφια αναλαμβάνουν να ξαναστήσουν την «επιχείρηση» του νεκρού πατέρα τους.

Οι δρόμοι τους θα συναντηθούν με απρόσμενες εξελίξεις.

Κυνηγοί επικηρυγμένων, δραχμές, noodles, τριαντάφυλλα και χρυσόψαρα σε μια μαύρη κωμωδία δράσης του Θάνου Τσαβλή.

Πρωταγωνιστούν: Θάνος Τσαβλής, Χρήστος Καρτέρης, Δημήτρης Μακαλιάς, Φένη Μπένου, Μιχάλης Οικονόμου, Αργύρης Θανάσουλας, Βάσω Καβαλιεράτου, Λουκία Τζωρτζοπούλου, Μελέτης Γεωργιάδης, Κωνσταντίνος Εξαρχόπουλος, Βασίλης Καλαμάκης.

The Nut Job / Μεταφρασμένος Τίτλος: Ένας Σκίουρος Σούπερ – Ήρωας

Έρχεται η μεγαλύτερη ληστεία όλων των εποχών!

Ανεπανάληπτες καταδιώξεις, απίστευτα ζώα του… πάρκου και λαχταριστά καρύδια σε μια κωμική περιπέτεια που δε δυσκολεύτηκε καθόλου να μαγέψει το αμερικάνικο box office.

Όταν τα αποθέματα τροφής στο άλσος “Liberty Park” τελειώνουν, ο πιο αστείος υπέρ-ήρωας αναλαμβάνει δράση!

Μία ξεκαρδιστική κωμωδία κινουμένων σχεδίων που ακολουθεί τον Σέρλι, έναν σκανδαλιάρη σκίουρο, ο οποίος ζει στην πόλη του Όουκταουν και ψάχνει απεγνωσμένα τροφή… Μέχρι τη στιγμή που βρίσκει ένα μαγαζί που πουλάει κάθε λογής καρύδια και αποφασίζει, μαζί με έναν αρουραίο -τον Κολλητό- και την παρέα τους, να στήσουν την απόλυτη ληστεία!

Epizoda u Zivotu Beraca Zeljeza / Μεταφρασμένος Τίτλος: Στιγμές στη Ζωή ενός Ήρωα

Μια οικογένεια ζει μακριά από τα αστικά κέντρα της Βοσνίας- Ερζεγοβίνης, στον καταυλισμό των Ρομά, στο Πόλτζιτς.

Ο πατέρας Ναζίφ, μεταπουλά παλιοσίδερα από παλιά αυτοκίνητα. Η μητέρα Σενάντα, φροντίζει για το σπίτι και τις δυο μικρές τους κόρες. Μια μέρα νοιώθει ένα έντονο πόνο στην κοιλιά της. Στην κλινική της λένε ότι υπάρχει ένα πρόβλημα με το παιδί που κουβαλά- «λένε ότι είναι νεκρό». Κινδυνεύει απο σηψαιμία και πρέπει να χειρουργηθεί. Ο Σενάντα όμως, δεν έχει ασφάλιση. Ένας αγώνας δρόμου ξεκινά, καθώς η απελπισία του μεγαλώνει.

ΟΙ ΕΥΠΑΘΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ

«Η ταινία είναι μια ανακατασκευή πραγματικών γεγονότων και σκοπός της να επιδείξει τη διάκριση που αντιμετωπίζουν οι μειονότητες, και συγκεκριμένα οι κοινότητες των Ρόμα στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη.
Θεωρώ απαραίτητο να ακουστεί η ιστορία, όχι μόνο για να εγείρει ερωτήματα και συζητήσεις για τον κοινωνικό ρατσισμό, αλλά και για να αναρωτηθούμε όλοι μέσα μας: « Τί είδους άνθρωποι έχουμε γίνει;»

Είναι δυνατόν δεκαπέντε χρόνια μετά τον πόλεμο –κατά τον οποίο ήμουν ο ίδιος μάρτυρας σε απίστευτες πράξεις καθημερινής γενναιότητας κι αφοσίωσης, στις οποίες οι άνθρωποι ρίσκαραν και τη ζωή τους για το συνάνθρωπο τους- να ζούμε σήμερα σε μία κοινωνία, που γυρνάει την πλάτη στους μη προνομιούχους και συμπεριφέρεται με αδιαφορία απέναντι στο φόβο που μας περιτριγυρίζει. Κανένα σύστημα δεν είναι απάνθρωπο όσο υπάρχουν καλοί άνθρωποι ανάμεσα μας..»

Ντάνις Τάνοβιτς

Η ταινία Στιγμές στη Ζωή Ενός Ήρωα, είναι η πέμπτη κατά σειρά μεγάλου μήκους ταινία, του Ντάνις Τάνοβιτς. Το ντεμπούτο του, No Man’s Land, απέσπασε περισσότερα από 40 διεθνή βραβεία, καθιστώντας το μία από τις πιο πολυβραβευμένες ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου. Η ταινία, που διαδραματίζεται το 1993 κατά τη διάρκεια του πολέμου της Βοσνίας, τιμήθηκε και με το Όσκαρ και τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ταινίας, όπως και με το Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου στο Φεστιβάλ των Καννών και στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου, το 2001.

Ο Ντάνις Τάνοβιτς έχει σκηνοθετήσει άλλες δύο ταινίες σχετικά με τον πόλεμο και τις επιπτώσεις του. Το Cirkus Columbia εκτυλίσσεται λίγο πριν τον πόλεμο της Βοσνίας, ενώ το αγγλόφωνο Στιγμιότυπα Πολέμου (Triage), καταπιάνεται με το μεταπολεμικό τραύμα.

Ο Τάνοβιτς γεννήθηκε το 1969, στη Ζένιτσα της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, και μεγάλωσε στο Σεράγεβο, όπου σπούδασε σκηνοθεσία στην Ακαδημία Καλών Τεχνών. Όταν το Σεράγεβο βρισκόταν υπό πολιορκία, πέρασε περίπου δύο χρόνια στην πρώτη γραμμή κινηματογραφώντας για το στρατό. Το υλικό που συγκέντρωσε έχει εμφανιστεί σε αμέτρητα δελτία ειδήσεων και ταινίες, που αφορούσαν τον πόλεμο της Βοσνίας.

Το 1994, ο Τάνοβιτς μετανάστευσε στο Βέλγιο, για να συνεχίσει τις κινηματογραφικές του σπουδές, όπου ξεκίνησε και να σκηνοθετεί ταινίες μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ.

Επιμέλεια Νικόλας Αρώνης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης