Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Δικίνητο ή τετρακίνητο; Με κινητήρα 1.4 turbo βενζίνης ή 1.7 diesel; To νέο μικρομεσαίο crossover/SUV της Opel θέτει το δίλημμα και εμείς επιλέγουμε την έκδοση με το μικρότερο σε χωρητικότητα μοτέρ και την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Άργησε, αλλά τα κατάφερε
Οι παραγγελίες για το Mokka έχουν ξεπεράσει ήδη τις 200.000
Η γερμανική φίρμα είναι γεγονός ότι άργησε να μπει στη ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία των crossover. Το έκανε όμως, και η ζήτηση που έχει το μοντέλο απέδειξε ότι, αν έχεις στην γκάμα σου ένα καλό προϊόν, τότε μόνο να κερδίσεις μπορείς. Το Mokka είναι, ίσως, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα στο segment, έχοντας ιδιαίτερα ελκυστική σχεδίαση, συμπαγείς διαστάσεις, καλοσχεδιασμένο και ποιοτικό εσωτερικό, πλήρη εξοπλισμό και κινητήρες που προσέχουν… την τσέπη του οδηγού, χωρίς να υστερούν σε απόδοση.
Επιβλητική εμφάνιση, άνετο εσωτερικό
Το μήκος είναι στα 4,3 μέτρα, αλλά φαίνεται μεγαλύτερο
Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις, το Mokka έχει επιβλητικό παρουσιαστικό, με την εικόνα του να παραπέμπει σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Οι καμπύλες επιφάνειες του αμαξώματος, τα πλαστικά προστατευτικά, οι χρωμιωμένες ποδιές εμπρός-πίσω και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος αναδεικνύουν τον χαρακτήρα του.
Ανοίγοντας την πόρτα του Mokka, το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι η ευρύχωρη και πρακτική καμπίνα. Η κεντρική κονσόλα με τα δεκάδες κουμπιά δεν είναι η πλέον εργονομική, οι 19 διαφορετικές θήκες για μικροαντικείμενα, όμως, κάνουν τη ζωή των επιβατών πιο άνετη. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις, ο οδηγός θα εντυπωσιαστεί από τον συνδυασμό χρωμάτων και τα εργονομικά καθίσματα AGR, τα οποία είναι σχεδιασμένα ώστε να προσφέρουν ανατομική στήριξη στο σώμα. Στο πίσω κάθισμα μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση δύο ενήλικες, με τα 356 λίτρα του χώρου αποσκευών να κρίνονται επαρκή για τέσσερα άτομα.
Δυνατός κινητήρας με υψηλές επιδόσεις
Οι 140 ίπποι και τα 200 Nm ροπής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1.364 κ.εκ. κινούν με γρήγορους ρυθμούς το προσθιοκίνητο Mokka, με τις επιδόσεις να είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία. Το μοτέρ εμφανίζει δύναμη από χαμηλά, βοηθά στα γρήγορα προσπεράσματα και έχει την απαιτούμενη απόκριση στο γκάζι. Το σύστημα start&stop λειτουργεί εξαιρετικά και δεν κουράζει στο σταμάτα/ξεκίνα μέσα στην πόλη, ενώ το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων έχει σωστή κλιμάκωση και αίσθηση. Όσο για την κατανάλωση καυσίμου, κυμαίνεται σε πραγματικές συνθήκες στα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Ευχάριστο στην οδήγηση
Από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα κάνεις με το Mokka, διαπιστώνεις ότι ισορροπεί μεταξύ ενός crossover και ενός hatchback. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά ψηλά, ώστε να έχεις καλή ορατότητα, με τη σφιχτή ανάρτηση και το στιβαρό πλαίσιο να προσφέρουν υψηλή πρόσφυση και οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο. Στον ανοικτό δρόμο κινείται με σχετική άνεση, το τιμόνι είναι γρήγορο και η κλίση του αμαξώματος στις στροφές περιορισμένη. Παρότι δεν είναι τετρακίνητο, έχει τη δυνατότητα – έστω και περιορισμένη – κίνησης στο χώμα και τη λάσπη.
Ιδανικό για την ελληνική αγορά
Ξεχωρίζει για την σχέση αξίας/τιμής
Το Opel Mokka 1.4 Turbo με κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD) είναι η καλύτερη επιλογή στην γκάμα του μοντέλου. Σε σχέση με την τετρακίνητη εκδοχή, είναι σαφώς φθηνότερο, καταναλώνει λιγότερο καύσιμο και έχει μικρότερο βάρος. Διαθέτει αρκετά πλούσιο εξοπλισμό από τη βασική έκδοση, είναι ποιοτικό, ευχάριστο στην καθημερινή οδήγηση και, το βασικότερο όλων, προσφέρεται σε ενδιαφέρουσα τιμή (17.500 ευρώ με απόσυρση και προσφορά).
Tεχνικά Χαρακτηριστικά |
Opel Mokka 1.4 Turbo |
Κυβισμός (cc) |
1.364 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) |
140/4.900 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) |
200/1.850 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) |
9,9 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) |
193 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) |
5,9 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 |
139 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας |
152,9 € |
Μήκος (μέτρα) |
4.278 |
Πλάτος (μέτρα) |
1.777 |
Ύψος (μέτρα) |
1.658 |
Βάρος (κιλά) |
1.429 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) |
356 |
Τιμή (από…)* |
17.500 ευρώ |
* Συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης και της προσφοράς