Η έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων φέτος στα εμπορικά καταστήματα αρχίζει από την 13η Ιανουαρίου, με καταλυτική ημερομηνία την 28η Φεβρουαρίου.

Σε αυτό το διάστημα, η πλειονότητα του καταναλωτικού κοινού θα σπεύσει να επωφεληθεί των χαμηλών τιμών των προϊόντων, υποπίπτοντας όμως σε μια σειρά λαθών που ουσιαστικά θα έχει ως αποτέλεσμα την μελλοντική τους οικονομική επιβάρυνση. Συνεπώς οι καταναλωτές, οφείλουν να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί τόσο πριν όσο και κατά την διάρκεια των αγορών τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου λοιπόν εφιστά την προσοχή στο καταναλωτικό κοινό στα ακόλουθα:

• Το προϊόν στο οποίο ισχύει η έκπτωση, πρέπει υποχρεωτικά να συνοδεύεται από πινακίδα στην οποία θα αναγράφονται:

– Η αρχική τιμή του προϊόντος.
– Η τελική τιμή του προϊόντος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «20% έκπτωση»).

• Σύνηθες φαινόμενο μερικών εμπόρων, ευτυχώς όχι όλων, είναι:
– Η αναγραφή τιμής προϊόντων υψηλότερης της πραγματικής.
– Η διάθεση στην κατανάλωση ειδών β’ διαλογής, τα οποία έχουν αγοραστεί γι αυτόν τον σκοπό.

Παράλληλα, το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου συμβουλεύει τους καταναλωτές:
Καταγράψτε τις ανάγκες σας: Πριν βγείτε στην αγορά θα πρέπει να έχετε αξιολογήσει και καταγράψει τις ανάγκες σας. Δίχως ανάλογη προετοιμασία, το πιθανότερο είναι να αγοράσετε κάτι το οποίο μάλλον περιττό θα κριθεί παρά ουσιαστικά χρήσιμο και αναγκαίο. Μην πέσετε θύματα της υπερκατανάλωσης.

• Να αντιμετωπίζετε με επιφυλακτικότητα τις μεγάλες εκπτώσεις: Εξετάστε την ποιότητα και την τιμή των προϊόντων και κάντε σύγκριση τιμών ιδίων προϊόντων από κατάστημα σε κατάστημα πριν προβείτε στην επιθυμητή αγορά.

• Την τιμή που είχε ένα προϊόν πριν την έκπτωση την ξέρει μόνον ο καταστηματάρχης και ο μόνος που μπορεί να την ελέγξει είναι ο καταναλωτής που την είχε καταγράψει.

• Εάν διαπιστώσουμε ότι σε κάποιο προϊόν που είχαμε επισημάνει την τιμή του πριν τις εκπτώσεις, ο πωλητής γράφει άλλη τιμή για να παρουσιάσει μεγαλύτερη έκπτωση, του το λέμε, για να μην έχει την εντύπωση ότι αποδίδουν τέτοιου είδους τεχνάσματα που προσβάλουν εκτός από τον ίδιο όλη την τοπική αγορά.

• Μην αγοράζετε προϊόντα επειδή είναι φθηνά : Τέτοια λογική μπορεί να αποβεί μοιραία για την υποτιθέμενη σωστή διαχείριση χρήματος που θέλουμε να κάνουμε. Τα προϊόντα θα είναι περιττά όσο φθηνά και αν είναι.

• Προτιμάτε εποχιακά είδη: Κατά την περίοδο των εκπτώσεων, μπορείτε να επωφεληθείτε κυρίως από εποχιακά είδη (ένδυσης – υπόδησης), τα οποία θα τα βρείτε φθηνότερα παρά από είδη οικιακής χρήσεως, ηλεκτρονικές συσκευές, εξοπλισμό, έπιπλα. Οι τιμές αυτών των προϊόντων αυξομειώνονται καθ’ όλη την διάρκεια τους έτους. Έτσι μπορείτε να πετύχετε μια συμφέρουσα τιμή στα ανάλογα προϊόντα σε όλη την διάρκεια του χρόνου και όχι απαραίτητα σε περίοδο εκπτώσεων.

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου, Χριστόδουλος Πάντος, καλεί τους καταναλωτές να προτιμούν τα ντόπια καταστήματα, διότι έτσι ενισχύουν την τοπική οικονομία και αυξάνουν τις θέσεις εργασίας.

Για τυχόν παρατυπίες κατά τη διάρκεια των αγορών σας στην περίοδο των εκπτώσεων μη διστάσετε να επικοινωνείτε με το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου στο τηλ.: 26510 65178.

Πηγή: pamepreveza.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης