«Το πρόβλημα του Δημοσίου σήμερα δεν είναι τόσο το μέγεθός του, είναι η αναποτελεσματικότητά του» τονίζει σε συνέντευξή του ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Δίνουμε πολύ μεγάλη έμφαση για το 2014 στην ποιοτική διάσταση της μεταρρύθμισης, η οποία θα μετατρέψει αυτό το προβληματικό Δημόσιο σ’ ένα Δημόσιο το οποίο θα είναι πιο φιλικό προς τον πολίτη, πιο χρήσιμο στον επιχειρηματία και σίγουρα ένα Δημόσιο το οποίο δεν θα αποτελεί τροχοπέδη στη συνολική αναπτυξιακή προσπάθεια την οποία καλείται να κάνει η χώρα» σημειώνει ο κ. Μητσοτάκης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης τονίζει ότι το 2014 θα προωθηθεί ένα ολοκληρωμένο και συγκροτημένο σχέδιο αναμόρφωσης -μεταρρύθμισης της δημόσιας διοίκησης με τρεις βασικούς πυλώνες: α) Την αξιολόγηση όλων των δομών του Δημοσίου με έμφαση στα υπουργεία ώστε να επαναπροσδιορίσουμε τον ρόλο του κράτους στις νέες του, μειωμένες διαστάσεις. β) Την επαναξιολόγηση του προϊόντος που θα παράγει κάθε δημόσια διαδικασία και γ) την απόκτηση μίας σύγχρονης στρατηγικής διαχείρισης των ανθρωπίνων πόρων που διαθέτουμε. «Είναι σημαντικό να αποκαταστήσουμε τους δημοσίους υπαλλήλους ως φορείς της ποιότητας και του ήθους που απαιτεί η μεταρρύθμιση» σημειώνει ο κ. Μητσοτάκης.

Σύμφωνα με τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης δύο είναι οι βασικές προϋποθέσεις για να καταστεί επιτυχημένη αυτή η μεταρρύθμιση του Δημοσίου: Να καταστεί η μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης πραγματική ιδιοκτησία του πολιτικού συστήματος και να υπάρχει μια ελάχιστη κοινωνική αποδοχή για την ανάγκη αυτών των αλλαγών.

«Εγώ πιστεύω ότι η κοινωνική αυτή αποδοχή υπάρχει. Πιστεύω ότι πράγματι η σιωπηλή πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας -όχι οι άνθρωποι οι οποίοι διαδηλώνουν κάθε μέρα στο δρόμο- αλλά αυτοί που επιλέγουν να παρακολουθούν αυτά τα τεκταινόμενα, αυτή η σιωπηλή πλειοψηφία απαιτεί από το κράτος να λειτουργήσει επιτέλους με όρους ελάχιστου κόστους και βέλτιστου αποτελέσματος» εκτιμά ο κ. Μητσοτάκης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ολόκληρη η συνέντευξη του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκου Μητσοτάκη στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων έχει ως εξής:

-Κύριε υπουργέ, επιστρέφει σήμερα το κλιμάκιο της τρόικας στην Αθήνα με στόχο να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση για τα τέσσερα προαπαιτούμενα, όπως επιβεβαίωσε ο πρόεδρος του Γιουρογκρούπ Γερούν Ντάισελμπλουμ. Η σχετική συμφωνία πάει όμως για τον νέο χρόνο. Το ερώτημα είναι που κολλάει η συμφωνία;

-Γνωρίζετε ότι η διαπραγμάτευση με την τρόικα είναι εξαιρετικά σύνθετη καθώς εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένες διαφωνίες σχετικά με την αντιμετώπιση θεμάτων που αφορούν πάρα πολλούς πολίτες, όπως το ζήτημα των πλειστηριασμών. Εκτιμώ, όμως, ότι σε αυτή την επίσκεψη θα σημειωθεί μία ουσιαστική πρόοδος τουλάχιστον ως προς το ζήτημα των προαπαιτούμενων για την εκταμίευση της δόσης του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ που εκκρεμεί από τον Σεπτέμβριο. Τελευταίο προαπαιτούμενο για την εκταμίευση της δόσης είναι να βρεθεί ένας κοινός τόπος μεταξύ κυβέρνησης και τρόικας για το ζήτημα των αμυντικών βιομηχανιών. Θεωρώ, όμως, ότι είμαστε κοντά σε μια τέτοια λύση και πιστεύω ότι μπορούμε να έχουμε μια θετική απόφαση για την εκταμίευση της δόσης εντός των επομένων ημερών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

-Κύριε υπουργέ, να περάσουμε σε θέματα της αρμοδιότητάς σας. Τις τελευταίες ημέρες στις δημόσιες τοποθετήσεις σας βλέπω πως μιλάτε πολύ για την ύπαρξη ενός ολοκληρωμένου και συγκροτημένου σχεδίου αναμόρφωσης της δημόσιας διοίκησης, το οποίο φαίνεται να διαθέτει συγκεκριμένους στόχους, προτεραιότητες και χρονοδιάγραμμα. Θα ήθελα να μου πείτε τους βασικούς πυλώνες πάνω στους οποίους στηρίζεται το σχέδιο αυτό.

-Είναι αλήθεια ότι για το 2014 έχουμε ένα ολοκληρωμένο και συγκροτημένο σχέδιο αναμόρφωσης-μεταρρύθμισης της δημόσιας διοίκησης. Οι βασικοί πυλώνες του σχεδίου αυτού είναι τρεις. Πυλώνας πρώτος: Αξιολόγηση όλων των δομών του Δημοσίου με έμφαση στα υπουργεία ώστε να επαναπροσδιορίσουμε τον ρόλο του κράτους στις νέες του, μειωμένες διαστάσεις. Δεύτερος πυλώνας: να επαναξιολογήσουμε το «προϊόν» που θα παράγει κάθε δημόσια διαδικασία και να φροντίσουμε αυτή να πραγματοποιείται με τον απλούστερο δυνατό τρόπο, με τη χρήση του απαραίτητου ανθρώπινου δυναμικού, χωρίς σπατάλες και με τη χρησιμοποίηση βέλτιστων πρακτικών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Πυλώνας τρίτος και κατά την εκτίμησή μου ίσως και πιο σημαντικός: Να αποκτήσουμε επιτέλους ως ελληνικό κράτος μία σύγχρονη στρατηγική διαχείρισης των ανθρωπίνων πόρων που διαθέτουμε. Είναι σημαντικό να αποκαταστήσουμε τους δημοσίους υπαλλήλους ως φορείς της ποιότητας και του ήθους που απαιτεί η μεταρρύθμιση. Πιστεύω ακράδαντα ότι στην Ελλάδα της κρίσης στο πρόσωπο του κάθε δημοσίου υπαλλήλου ο πολίτης δεν πρέπει να βλέπει έναν αντίπαλο αλλά ένα στήριγμα στους δύσκολους καιρούς που περνάμε.

-Για να επιτευχθεί, όμως, αυτό το φιλόδοξο πρόγραμμα των μεταρρυθμίσεων φαντάζομαι ότι θα πρέπει να υπάρχουν και οι απαραίτητες προϋποθέσεις. Ποιες είναι αυτές;

-Δύο είναι οι βασικές προϋποθέσεις για να καταστεί επιτυχημένη αυτή η μεταρρύθμιση του Δημοσίου, την οποία σχεδιάζουμε. Η πρώτη απαραίτητη προϋπόθεση είναι η μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης να καταστεί πραγματική ιδιοκτησία του πολιτικού συστήματος. Ξέρετε, ότι δυστυχώς η έννοια της μεταρρύθμισης είναι μια παρεξηγημένη έννοια και πρέπει με κάποιο τρόπο να της δώσουμε ένα καινούργιο περιεχόμενο. Θα πρέπει να εξηγήσουμε στους πολίτες, αλλά και στους δημόσιους υπαλλήλους ότι τις μεταρρυθμίσεις αυτές δεν τις δρομολογούμε γιατί μας τις επέβαλε η τρόικα. Τις δρομολογούμε γιατί εμείς κρίνουμε ότι είναι πραγματικά απαραίτητες για να ανασυγκροτήσουμε ένα Δημόσιο το οποίο σήμερα είναι βαθιά προβληματικό. Δεύτερη απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε σε αυτή τη μεταρρύθμιση είναι να υπάρχει μια ελάχιστη κοινωνική αποδοχή για την ανάγκη αυτών των αλλαγών. Εγώ πιστεύω ότι η κοινωνική αυτή αποδοχή υπάρχει. Πιστεύω ότι πράγματι η σιωπηλή πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας -όχι οι άνθρωποι οι οποίοι διαδηλώνουν κάθε μέρα στο δρόμο- αλλά αυτοί που επιλέγουν να παρακολουθούν αυτά τα τεκταινόμενα, αυτή η σιωπηλή πλειοψηφία απαιτεί από το κράτος να λειτουργήσει επιτέλους με όρους ελάχιστου κόστους και βέλτιστου αποτελέσματος.

-Θα ήθελα κύριε υπουργέ να σταθούμε λίγο στον δεύτερο πυλώνα. Και θέλω να σταθούμε καθώς αφορά άμεσα την καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων. Σας έχω ακούσει να μιλάτε για τη μείωση των διοικητικών βαρών. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό;

-Αν μία διαδικασία δεν προσθέτει προστιθέμενη αξία αυτή πρέπει να καταργείται και αν μια σύνθετη διαδικασία μπορεί να γίνει με πιο απλό τρόπο αυτό πρέπει να συμβαίνει και όταν οι πολίτες ή οι επιχειρήσεις επιβαρύνονται με υπερβολικά διοικητικά βάρη, αυτά πρέπει να επαναξιολογούνται. Εμείς έχουμε δρομολογήσει μια μελέτη μαζί με τον ΟΟΣΑ η οποία έχει σκοπό τον εντοπισμό διοικητικών βαρών σε 13 διαφορετικούς τομείς της οικονομικής δραστηριότητας. Η μελέτη αυτή θα ολοκληρωθεί στα τέλη Ιανουαρίου του επόμενου έτους και μέσα από αυτή τη μελέτη εκτιμούμε ότι θα προκύψουν πολλά διοικητικά βάρη, τα οποία η μελέτη και εμείς στη συνέχεια θα κρίνουμε ότι είναι περιττά και θα πρέπει να καταργηθούν. Κατά συνέπεια θα έχουμε για πρώτη φορά τη δυνατότητα να κάνουμε μία ουσιαστική οριζόντια παρέμβαση μείωσης διοικητικών βαρών σε πολλούς τομείς οικονομικής δραστηριότητας.

-Κύριε υπουργέ ακούγεται ότι υπάρχει λίστα με 74 φορείς του Δημοσίου που βρίσκονται στο στόχαστρο για κατάργηση ή συγχώνευση με βάση τις μνημονιακές δεσμεύσεις. Αληθεύει;

-Αυτό το οποίο έχουμε κάνει και εντάσσεται στον πρώτο πυλώνα της πρωτοβουλίας για τη μεταρρύθμιση και για τον οποίο σας μίλησα πριν είναι ότι επεκτείνουμε την αξιολόγηση όλων των δομών του Δημοσίου και στην περιφέρεια του Δημοσίου. Στο πλαίσιο λοιπόν αυτής της δουλειάς την οποία κάνουμε θα αξιολογηθούν όλα τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, όλα τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και όλες οι ανώνυμες εταιρίες. Αν μέσα από αυτή την αξιολόγηση προκύψει περιττό προσωπικό αυτό το προσωπικό θα πρέπει είτε να απομακρυνθεί, αν μιλάμε για ΝΠΙΔ, είτε να τεθεί σε διαθεσιμότητα αν μιλάμε για ΝΠΔΔ.

-Δράττομαι της ευκαιρίας κύριε υπουργέ να σας ρωτήσω και για το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, καθώς υπάρχουν κάποια δημοσιεύματα ότι θα τεθεί «σε διαθεσιμότητα»…

-Βλέπω πολλές λίστες που κυκλοφορούν και διακινούνται. Αυτές οι λίστες δεν είναι τίποτα άλλο από λίστες Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού και Δημοσίου Δικαίου. Όλα τα Νομικά Πρόσωπα θα αξιολογηθούν, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα προκύψει πλεονάζον προσωπικό απ` όλα τα Νομικά Πρόσωπα. Αλλά σίγουρα όλα τα νομικά πρόσωπα πρέπει να αξιολογηθούν.

-Κύριε υπουργέ ξέρετε ότι υπάρχει θέμα ρευστότητας στην αγορά. Και το ερώτημα είναι, οι μικρές η μεσαίες επιχειρήσεις χαμηλής όχλησης να αδειοδοτούνται με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι σήμερα; Και ποιες μπορεί να είναι αυτές οι επιχειρήσεις;

-Εμείς δρομολογούμε ήδη μέσα από μια κοινή υπουργική απόφαση η οποία έχει ξεκινήσει από το δικό μας υπουργείο μια διαφορετική διαδικασία αδειοδότησης μιας κατηγορίας μικρών επιχειρήσεων χαμηλής όχλησης. Για τις επιχειρήσεις αυτές θα αρκεί μια υπεύθυνη δήλωση έναρξης δραστηριότητας στο δήμο προκειμένου οι επιχειρήσεις αυτές να αποκτήσουν άδεια λειτουργίας. Στη συνέχεια ο δήμος θα έχει την υποχρέωση σε ένα 20% αυτών των επιχειρήσεων να ελέγχει ότι η επιχείρηση αυτή είναι σύννομη. Αντιστρέφουμε δηλαδή τη διαδικασία της αδειοδότησης. θεωρούμε ότι μία δήλωση του επιχειρηματία αρκεί για να ξεκινήσει αυτή τη δραστηριότητα και στη συνέχεια θα πρέπει ο δήμος ή οι άλλες αρμόδιες αρχές να ελέγξουν τη νομιμότητα της επιχείρησης. Σε πρώτη φάση αυτή η διαφορετική διαδικασία αδειοδότησης θα ξεκινήσει με επιχειρήσεις χαμηλής όχλησης, όπως π.χ. καταστήματα τροφών, παντοπωλεία, ποτών, κομμωτήρια, αθλητικές σχολές κ.λπ. Θεωρούμε όμως ότι είναι μια πολύ σημαντική κατάκτηση να μπορούμε επιτέλους να θεωρούμε a priori τον επιχειρηματία όχι ένοχο, όχι ύποπτο, αλλά να τον εμπιστευόμαστε και να τον ελέγχουμε δειγματοληπτικά στη συνέχεια.

-Σας άκουσα την περασμένη Παρασκευή στη Βουλή στη διάρκεια της συζήτησης για τον προϋπολογισμό να λέτε ότι θα ανοίξετε το διάλογο για την κατάργηση επικύρωσης κάποιων διοικητικών εγγράφων. Ποιο είναι το σχέδιο;

-Πρέπει να σας πω ότι έμεινα άφωνος όταν οι υπηρεσίες μας με ενημέρωσαν ότι στη χώρα μας γίνονται περίπου 30 εκατομμύρια επικυρώσεις αντιγράφων.

-Απίστευτο νούμερο…

-Όντως το νούμερο είναι απίστευτο και η δική μας πρόταση είναι να καταργηθεί αυτή η διαδικασία και ο πολίτης να προσκομίζει απλά ένα ευανάγνωστο φωτοαντίγραφο, χωρίς να περνάει μέσα από μια τυπική διαδικασία επικύρωσης η οποία στην ουσία δεν προσφέρει τίποτα. Χάνει χρόνο ο πολίτης, χάνουν χρόνο οι υπηρεσίες – ενδεικτικά αναφέρω ότι μόνο στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών γίνονται περί τα τέσσερα εκατομμύρια επικυρώσεις. Αν σκεφτείτε ότι κάθε μία από αυτές τις επικυρώσεις στα ΚΕΠ κρατάει περί τα τρία λεπτά, συν την ταλαιπωρία που πρέπει να υποστεί ο πολίτης να πάει στα ΚΕΠ να επικυρώσει για το τυπικό της υπόθεσης ένα αντίγραφο, καταλαβαίνετε ότι αυτή είναι μια πρωτοβουλία -εφόσον τελικά τελεσφορήσει και αυτή θα είναι η δική μας εισήγηση- θα απαλλάξει τον πολίτη αλλά και τη δημόσια διοίκηση από ένα πολύ σημαντικό γραφειοκρατικό βάρος, το οποίο επί της ουσίας δεν προσφέρει τελικά τίποτα.

-Τι σημαίνει πρακτικά κύριε υπουργέ ότι το κράτος πρέπει να αποκτήσει μια σύγχρονη στρατηγική διαχείρισης των ανθρώπινων πόρων που διαθέτει; Αναφέρεστε για παράδειγμα στις προσλήψεις;

-Αναφέρομαι και στις προσλήψεις, αλλά και στη συνολική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού από τη στιγμή που κάποιος υπάλληλος μπαίνει στο Δημόσιο μέχρι τη στιγμή που συνταξιοδοτείται. Μιας και μου αναφέρατε το θέμα των προσλήψεων πρέπει να σας πω ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της δημόσιας διοίκησης το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει και υλοποιεί ένα κεντρικό σχεδιασμό προσλήψεων για όλη τη δημόσια διοίκηση με βάση τις μνημονιακές μας υποχρεώσεις και τους αριθμούς που μπορούμε να προσλάβουμε, κατανέμουμε τις προσλήψεις κατά υπουργείο με βάση τα αιτήματα τα οποία έχουμε δεχθεί, λαμβάνουμε προφανώς υπόψη τους τομείς εκείνους που θεωρούνται πρώτης προτεραιότητας για την κυβέρνηση, και βέβαια λαμβάνουμε υπόψη και τη δυνατότητα που έχουμε να καλύψουμε κενές θέσεις μέσα από τη διαδικασία της κινητικότητας. Όλα αυτά λοιπόν μαζί μας επιτρέπουν να έχουμε για πρώτη φορά ένα κεντρικό σχεδιασμό προσλήψεων στο Δημόσιο έτσι ώστε να εξασφαλίζουμε ότι οι άνθρωποι που προσλαμβάνονται στο Δημόσιο είναι πραγματικά απαραίτητοι, έχουν προσόντα και φυσικά προσλαμβάνονται με αδιάβλητες διαδικασίες μέσα από την πλήρη επίβλεψη όλης της διαδικασίας από το ΑΣΕΠ.

-Κύριε υπουργέ, ο τρόπος προαγωγής των διευθυντικών στελεχών θα αλλάξει;

-Έχουμε ήδη ξεκινήσει μια συζήτηση γύρω από τον τρόπο προαγωγής των διευθυντικών στελεχών διότι στην πραγματικότητα, έτσι όπως εφαρμοζόταν μέχρι στιγμής η διαδικασία προαγωγής στο Δημόσιο για τις διευθυντικές θέσεις, πρώτο ρόλο έπαιζε μια τυπική διαδικασία μοριοδότησης η οποία μπορεί μεν να ήταν αντικειμενική, δεν ήταν όμως πάντα αξιοκρατική. Αυτό που σκοπεύουμε να κάνουμε είναι να κρατήσουμε τα καλά στοιχεία από το νόμο Ραγκούση, ο οποίος βέβαια δεν εφαρμόστηκε ποτέ στην πράξη, αλλά να προχωρήσουμε σε μια αναθεώρηση ουσιαστική του τρόπου επιλογής γενικών διευθυντών, διευθυντών και τμηματαρχών. Θέλουμε να το κάνουμε αυτό μέσα σε ένα ευρύ διάλογο και σε συζήτηση με την ΑΔΕΔΥ. Πραγματικά νομίζω ότι είναι χρέος μας να μπορούμε να εξασφαλίζουμε αφενός απόλυτη αμεροληψία στις επιλογές των εθνικών στελεχών, αλλά από την άλλη να έχουμε και ανθρώπους οι οποίοι πραγματικά να μπορούν να επιτελούν τις αποστολές για τις οποίες τους χρειαζόμαστε. Έχουμε πολλούς άξιους ανθρώπους στη Δημόσια Διοίκηση, πολλούς νέους ανθρώπους οι οποίοι θα πρέπει να ξεφύγουν από την παραδοσιακή έννοια της επετηρίδας ή την παραδοσιακή έννοια της μοριοδότησης, η οποία τελικά πολύ συχνά τους κρατάει δέσμιους.

-Κύριε υπουργέ, πώς προχωράει άραγε η απονομή της πειθαρχικής δικαιοσύνης; Είναι ένα ερώτημα που μας θέτουν πάρα πολλοί ακροατές μας.

-Σε αυτό τον τομέα έχει γίνει πολύ μεγάλη πρόοδος και στα τέλη του έτους θα μπορέσω να δώσω και απολογιστικά στοιχεία για το τι πετύχαμε ως προς την απονομή της πειθαρχικής δικαιοσύνης όλον αυτόν το χρόνο. Η πραγματικότητα είναι ότι για πρώτη φορά έχουμε πειθαρχικά συμβούλια τα οποία λειτουργούν, ξέρετε πολύ καλά ότι δεν λειτουργούσαν εδώ και πολλά χρόνια και ότι για πρώτη φορά έχουμε οριστικές παύσεις δημοσίων υπαλλήλων ως αποτέλεσμα της οριστικής επίλυσης πειθαρχικών ζητημάτων και πειθαρχικών εκκρεμοτήτων.

-Μπορείτε να μας δώσετε κάποιο νούμερο. Τι έχει γίνει με τους επίορκους;

-Θα δώσω οριστικά νούμερα στο τέλος του έτους, τα οποία και θα αποτυπώνουν όλη την πρόοδο η οποία έχει επιτευχθεί. Είναι όμως εκατοντάδες αυτοί, οι οποίοι έχουν φύγει από το Δημόσιο μέσα στο 2013 και πιστεύω ότι τα νούμερα αυτά ενδεχομένως και να αυξηθούνε σημαντικά για το 2014, διότι μαζί με το Σώμα Ελεγκτών-Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης έχουμε ξεκινήσει μια πολύ συστηματική δουλειά ελέγχου πλαστών δικαιολογητικών, η οποία μέχρι στιγμής βγάζει πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι μόνο για τους δημοτικούς αστυνομικούς μέχρι στιγμής ο έλεγχος μάς έχει αποκαλύψει 45 τέτοιες περιπτώσεις πλαστών δικαιολογητικών, κυρίως πιστοποιητικών γλωσσομάθειας και για όλες αυτές τις περιπτώσεις έχει ήδη κινηθεί η διαδικασία ανάκλησης διορισμού των εμπλεκόμενων υπαλλήλων.

-Κύριε υπουργέ, σήμερα το πρόβλημα του κράτους είναι το μέγεθός του ή η αναποτελεσματικότητά του;

-Σαφώς το δεύτερο, γιατί τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας καταδεικνύουν ότι τα τελευταία πέντε χρόνια ήδη έχει επιτευχθεί μία ουσιαστική μείωση ως προς το μέγεθος του κράτους. Ενδεικτικά να σας αναφέρω ότι στο τέλος του 2009 ο συνολικός αριθμός απασχολούμενων στο Δημόσιο ήταν περίπου 913.000, στο τέλος του Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους βρισκόμασταν στους 681.392 δημόσιους υπαλλήλους. Βλέπετε δηλαδή ότι το μέγεθος του Δημοσίου έχει μειωθεί ήδη σημαντικά ως προς τον αριθμό των απασχολούμενων υπαλλήλων και βέβαια έχει μειωθεί και η μισθολογική επιβάρυνση του Δημοσίου στον προϋπολογισμό κατά περίπου 30%. Πάλι σας αναφέρω ενδεικτικά ότι στο τέλος του 2009 πληρώναμε για μισθούς δημοσίων υπαλλήλων περί τα 24 δισεκ. ευρώ, εκτιμούμε ότι η δαπάνη αυτή στο τέλος του τρέχοντος έτους θα προσεγγίζει τα 16 δισεκ. ευρώ. Έχουμε, δηλαδή, μια εξοικονόμηση της τάξης των 8 δισεκ. ευρώ ως αποτέλεσμα και της μείωσης του αριθμού των υπαλλήλων, αλλά και φυσικά ως αποτέλεσμα της οριζόντιας περικοπής των μισθών όλων των υπαλλήλων. Το πρόβλημα, λοιπόν, του Δημοσίου σήμερα δεν είναι τόσο το μέγεθός του, είναι η αναποτελεσματικότητά του και γι’ αυτό κι εμείς δίνουμε πολύ μεγάλη έμφαση για το 2014 στην ποιοτική διάσταση της μεταρρύθμισης, η οποία θα μετατρέψει αυτό το προβληματικό Δημόσιο σ’ ένα Δημόσιο το οποίο θα είναι πιο φιλικό προς τον πολίτη, πιο χρήσιμο στον επιχειρηματία και σίγουρα ένα Δημόσιο το οποίο δεν θα αποτελεί τροχοπέδη στη συνολική αναπτυξιακή προσπάθεια την οποία καλείται να κάνει η χώρα.

-Κύριε υπουργέ, ευχαριστούμε πάρα πολύ για την ενδιαφέρουσα αυτή συνέντευξη στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, το εθνικό πρακτορείο ειδήσεων της χώρας. Πιστεύουμε ότι και εμείς θα βοηθήσουμε σε αυτήν την κατεύθυνση να επιτευχθούν οι στόχοι για μια καλύτερη δημόσια διοίκηση, αλλά είμαστε σίγουροι ότι και εσείς θα βοηθήσετε και εμάς ως πρακτορείο για την ευόδωση των προσπαθειών μας, ενόψει ιδιαίτερα της ευρωπαϊκής ελληνικής προεδρίας.

-Εγώ σας ευχαριστώ για το χρόνο που μου διαθέσατε και να ευχηθώ στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων καλή δύναμη για το δύσκολο έργο το οποίο έχετε αναλάβει να διαχειριστείτε εσείς με το δικό σας τρόπο τη σύνθετη αποστολή κάλυψης της ελληνικής προεδρίας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης