Στην Ολομέλεια της Βουλής έρχονται προς συζήτηση σήμερα οι τροποποιημένες συμβάσεις παραχώρησης της Νέας Οδού, της Ολυμπίας Οδού, του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας και του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, οι οποίες πέρασαν από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, με στόχο να ψηφιστούν έως την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου.

Ωστόσο, σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών, το χρονικό περιθώριο είναι ελάχιστο, καθώς θα πρέπει να σταλούν οι συμβάσεις, να ψηφιστούν, να δημοσιευθούν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και τα ΦΕΚ να σταλούν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή άμεσα, προκειμένου οριακά στις 15 Δεκεμβρίου να εκταμιευτεί μέρος της κοινοτικής συμμετοχή για τις δαπάνες των έργων. Όπως υποστηρίζει ο υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, η επανεκκίνηση των έργων θα αυξήσει το ΑΕΠ κατά 1,5% μεταξύ 2014-2015, ενώ θα δημιουργηθούν 20.000 θέσεις εργασίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια θα μπαίνουν σε έναν «μηχανισμό ανακύκλωσης», ο οποίος θα στηρίζει το έργο έως τη λήξη της παραχώρησης. Κατά τον υπουργό Υποδομών, δεν υπήρχαν εναλλακτικές επιλογές.

Όπως δήλωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, στην Ισπανία το Δημόσιο χορηγεί άτοκα δάνεια στους παραχωρησιούχους και τους κατασκευαστές, προκειμένου να ολοκληρωθούν τα σταματημένα έργα, ενώ στην Πορτογαλία έφτιαξαν «σκιώδη διόδια», το κόστος των οποίων μεταβιβάζεται απευθείας στον φορολογούμενο.

Επιμέλεια: Χρύσα Λουγιάκη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης