Η σχεδίαση ενός αυτοκινήτου είναι το πρώτο πράγμα που παρατηρεί ο καταναλωτής πριν επιλέξει ένα αυτοκίνητο. Αυτό ήταν γνωστό σε όλους μας, αλλά η Volvo το αποδεικνύει και επιστημονικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η σουηδική εταιρεία προσπάθησε να συνδέσει το design ενός αυτοκίνητου με το συναίσθημα, κάνοντας την πρώτη επιστημονική έρευνα του είδους στον κόσμο. H Volvo απέδειξε πειραματικά αυτό που όλοι γνωρίζουμε. Ότι η σχεδίαση μπορεί να διεγείρει τα κύτταρα του ανθρώπινου εγκεφάλου, να γεννήσει μία σειρά από ερεθίσματα και να δημιουργήσει δυνατά συναισθήματα, αντίστοιχα των πιο έντονων συγκινήσεων που μπορεί να νιώσει ο άνθρωπος.

Πρωτοποριακό πείραμα

Το πείραμα – γιατί ουσιαστικά περί αυτού πρόκειται – διεξήχθη από τη Volvo Cars σε συνεργασία με την αγγλική εταιρεία Myndplay, η οποία ειδικεύεται στη διαδραστική ψυχαγωγία και το πώς αυτή, με τη χρήση ηλεκτροεγκεφαλογραφημάτων, σχετίζεται με τις νευροεπιστήμες. Με τη συμμετοχή εθελοντών, μετρήθηκε και αναλύθηκε επιστημονικά το πώς αντιδρά ο ανθρώπινος εγκέφαλος στη θέα της σιλουέτας ενός αυτοκινήτου και τα αισθήματα που δημιουργεί το design του αυτοκινήτου στον άνθρωπο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να αξιολογήσουν μία σειρά από εικόνες, έχοντας στο κεφάλι τους μία συσκευή λήψης ηλεκτροεγκεφαλογραφημάτων. Έβλεπαν φωτογραφίες του πρωτότυπου Concept Coupé και άλλων αυτοκινήτων που έχουν χαρακτηριστεί ως ξεπερασμένα ή με κακό design. Επίσης, περιλαμβάνονταν και εικόνες με χαρούμενα παιδιά ή μωρά που έκλαιγαν καθώς και άνδρες ή γυναίκες που φημίζονται για την ομορφιά τους. Το πείραμα απέδειξε ότι οι άνθρωποι αντιδρούν συναισθηματικά στο σχήμα ενός αυτοκινήτου, με τους άνδρες ιδιαίτερα, να αποδεικνύονται «γενετικά προγραμματισμένοι» να αρέσκονται στο κομψό design που χαρακτηρίζεται από όμορφες γραμμές.

Μωρό εναντίον αυτοκινήτου

Το 74% των ανδρών δήλωσαν ότι το καλό design τους κάνει να νιώθουν θετικά, ενώ μόνο το 33% των γυναικών αξιολόγησαν εικόνες της σχεδίασης ενός αυτοκινήτου πιο ψηλά από αυτές ενός όμορφου άνδρα. Επίσης, 60% των ανδρών δήλωσαν ότι με το να οδηγούν ένα όμορφο αυτοκίνητο νιώθουν δυνατοί και αυξάνεται η αυτοπεποίθησή τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μόνη εικόνα για την οποία άνδρες και γυναίκες μοιράζονταν την ίδια αντίδραση, ήταν αυτή ενός μωρού που έκλαιγε. Τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες εξέφρασαν πολύ έντονη συναισθηματική φόρτιση συνοδευόμενη από αρνητικές σκέψεις. Η συγκεκριμένη εικόνα προκάλεσε τη μεγαλύτερη σε ένταση αντίδραση από τις γυναίκες ενώ αντίθετα για τους άνδρες η συγκεκριμένη εικόνα – από άποψη έντασης – κατατάχθηκε στη δεύτερη θέση, με τη θέα του design ενός αυτοκινήτου να παραμένει ως η κορυφαία.


Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης