Πολλοί λίγοι θα ξέρετε την ZootFly και σίγουρα όχι άδικα. Η σλοβένικη εταιρία ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών δε διαθέτει ιδιαίτερες περγαμηνές στο ενεργητικό της, με τίτλους όπως τα Prison Break και The Expendables 2: The Video Game. Όπως είναι φυσικό λοιπόν, πλησιάσαμε την τελευταία της δημιουργία με καχυποψία, συναίσθημα που εντάθηκε από το γεγονός ότι το Marlow Briggs εμφανίστηκε από το πουθενά ένα ωραίο πρωί στην κατηγορία των Xbox Live Arcades, χωρίς να έχει προηγηθεί έστω και η παραμικρή διαφημιστική του προβολή.

Επιπλέον, μόνο ως αρνητικό σημάδι μπορούμε να εκλάβουμε το γεγονός ότι δεν υπάρχει επίσημο site για το Marlow Briggs ενώ –ακόμα χειρότερα- δεν υπάρχει ούτε καν σαν όνομα στα sites της ZootFly και της 505 Games (η εκδότρια εταιρία). Με αυτά τα δυσοίωνα σημάδια είναι ευτύχημα που τελικά αποτελεί μία αξιοπρεπή προσπάθεια που μπορεί να μην ξεφεύγει από τη μετριότητα αλλά τουλάχιστον δεν παρουσιάζει μοιραία λάθη που να καθιστούν το Marlow Briggs unplayable.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πάντως είναι άξια περιέργειας η απόφαση της ZootFly να αναπτύξει έναν ξεκάθαρο κλώνο του God of War, σε ένα είδος που είναι εξαιρετικά απαιτητικό τόσο στον οπτικό τομέα όσο και σε επίπεδο gameplay. Τελικά το Marlow Briggs καταφέρνει να δείχνει ως ο πολύ φτωχός συγγενής του επικού πονήματος της Santa Monica Studio, προσφέροντας τα άκρως απαραίτητα ώστε να καταφέρει να σας κρατήσει μακριά από την επιλογή του quit πριν τους τίτλους τέλους.

Ένας αδιάφορος ήρωας γεννιέται!
Η εισαγωγή του παιχνιδιού αποτελεί μία πολύ καλή ένδειξη του αδιάφορου σεναρίου που θα ακολουθήσει. Η ιστορία μας μεταφέρει στην σύγχρονη εποχή σε μία ανασκαφή που γίνεται στα εδάφη των Μάγια. Σε αντίθεση με τους λοιπούς παρόμοιους τίτλους του είδους που διαδραματίζονται σε μυθικές περιοχές και εποχές (God of War, Castlevania: Lords of Shadow και ούτω καθεξής) το Marlow Briggs διαφοροποιείται μεταφέροντας την δράση στη σημερινή χρονική περίοδο.


Η λιτή πεντάλεπτη εισαγωγή είναι αρκετή για να σας δείξει το πώς θα προωθηθεί το σύνολο της υπόθεσης για τις επόμενες περίπου πέντε ώρες που θα διαρκέσει η περιπέτεια. Το σενάριο λοιπόν έχει ως εξής: ο –αφύσικα φουσκωτός- ήρωας δολοφονείται μπροστά στα μάτια της κοπέλας του, η οποία κρατείται από τον διαβολικό κινέζο μεγιστάνα επειδή οι γνώσεις της για την ιστορία και την γλώσσα των Μάγια θα κριθούν ως μοναδικά απαραίτητες για την εύρεση της μυστικιστικής δύναμης του αρχαίου πολιτισμού της Λατινικής Αμερικής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μοιραίο σφάλμα που έκανε όμως ο δολοφόνος του Marlow Briggs ήταν να τον σκοτώσει χρησιμοποιώντας μία ιερή χαντζάρα των Μάγια καθώς λίγες ώρες αργότερα θα επανέλθει στη ζωή έχοντας επιπλέον στο πλευρό του μία ιπτάμενη τελετουργική μάσκα που θα τον καθοδηγεί σε όλη τη διάρκεια της περιπέτειάς του. Γενικά οι πληροφορίες που δίνονται είναι απελπιστικά περιορισμένες και δεν καταφέρνουν να χτίσουν ίχνος προσωπικότητας σε οποιοδήποτε χαρακτήρα ή να προσφέρουν κάποια πληροφορία σχετικά με τον συγκεκριμένο αρχαίο πολιτισμό και τη μυθολογία που τον διακατέχει.

Η μέθοδος απόδοσης των cutscenes ξεκινάει ωραία αλλά σύντομα γίνεται αρκετά κουραστική. Εν ολίγοις σε διάφορα σημεία με έντονη δράση θα παρακολουθείτε στατικές εικόνες, σχεδιασμένες με τη μηχανή γραφικών, όπου η κάμερα (ως ένα άλλο Matrix) περιστρέφεται γύρω από την εικόνα με ιδιαίτερο στυλ. Αν και την πρώτη φορά το οπτικό αποτέλεσμα είναι ενδιαφέρον, η συχνή χρήση αυτού του μοντέλου απεικόνισης καταντάει κουραστική και μάλλον θα σας ωθήσει σύντομα στο πάτημα του skip.

Ακούσια και εκούσια παρωδία
Η προσπάθεια των Σλοβένων για τη δημιουργία μίας παρωδίας του είδους φαίνεται έντονα σε ορισμένα σημεία αλλά δυστυχώς δε πετυχαίνεται στο βαθμό που μάλλον θα ήθελαν. Αν και ορισμένες συνομιλίες μεταξύ του Marlow Briggs και της μάσκας καταφέρνουν να είναι χιουμοριστικές, τις περισσότερες φορές δεν πετυχαίνουν τον στόχο τους καταλήγοντας τελικά σε άνοστα σχόλια b-movie διαλογής. Επιπροσθέτως, οι εν λόγω συνομιλίες είναι ελάχιστες καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού και έτσι αποτυγχάνουν στη δημιουργία κάποιου δεσίματος μεταξύ των δύο χαρακτήρων ή στο χτίσιμο ενός –έστω και μέτριου- χιουμοριστικού διδύμου που ίσως να μπορούσε να μείνει στην μνήμη σας.

Εδώ λοιπόν η ZootFly χάνει μία σημαντική ευκαιρία για τη δημιουργία ενός αξιομνημόνευτου στοιχείου και είναι κρίμα καθώς ορισμένα σχόλια που θα ακούσετε κατά τη διάρκεια της περιπέτειας είναι πετυχημένα, όπως η επισήμανση του Marlow Briggs για τη “βολική τοποθέτηση αντιαεροπορικών όπλων” ακριβώς στα σημεία που γίνονται επιδρομές από δεκάδες ελικόπτερα ή οι ποικίλες ατάκες της μάσκας σχετικά με την αδεξιότητα του πρωταγωνιστή όταν χάσετε σε κάποιο σημείο. Εν κατακλείδι ο Marlow Briggs δεν είναι ούτε Kratos, ούτε Gabriel, ούτε καν Dante καταλήγοντας ως μία φυσιογνωμία που πολύ δύσκολα θα μείνει στην μνήμη σας, με την ανύπαρκτη προσωπικότητά του να μη βοηθάει στο αντίθετο.

Πολεμήστε με τα άκρως απαραίτητα!
Από τα πρώτα λεπτά ενασχόλησης θα διαπιστώσετε πως το Marlow Briggs ακολουθεί ευλαβικά τις “δουλεμένες” συνταγές των God of War και συναφών τίτλων δίχως καμία έκπληξη. Το σύστημα μάχης είναι λειτουργικό και με την ταχύτητα που χρειάζεται από το συγκεκριμένο είδος. Το κύριο όπλο του χαρακτήρα σας είναι μία τεράστια χαντζάρα, στα πρότυπα του όπλου που είχε ο πρωταγωνιστής του Dante’s Inferno, ενώ αργότερα θα ξεκλειδώσετε τρεις παραλλαγές του. Οι παραλλαγές αυτές αφορούν τους συνήθεις υπόπτους και με αυτό εννοούμε, τις διπλές λεπίδες που επιτρέπουν γρηγορότερες αλλά πιο αδύναμες επιθέσεις, το μεγάλο όπλο τύπου “σφυριού” που οδηγεί σε αργά κα δυνατά χτυπήματα και τέλος το –ιδιαίτερα ανούσιο- μαστίγιο, το οποίο είναι τόσο αδύναμο που πραγματικά δεν έχει λόγο ύπαρξης.

Παρά την σχετική ποικιλία όμως το κεντρικό όπλο έχει την καλύτερη δυνατή ισορροπία εύρους χτυπημάτων, ταχύτητας και ζημιάς που επιφέρει και μάλλον θα είναι αυτό που θα χρησιμοποιείτε στο μεγαλύτερο κομμάτι της περιπέτειας. Όπως είναι φυσικό, οι μαγείες δε λείπουν επιτρέποντάς σας –σταδιακά- να αποκτήσετε τη δυνατότητα να προκαλείτε φωτιά, ανεμοστρόβιλους, σεισμούς ή πάγο τριγύρω από τον χαρακτήρα σας, εξοντώνοντας εύκολα τους πιο αδύνατους εχθρούς.

Ο αριθμός των διαθέσιμων combos είναι απόλυτα σεβαστός, προσφέροντας όμορφες χορογραφίες. Τα combos πετυχαίνονται κάνοντας διάφορους συνδυασμούς μεταξύ των ισχυρών και γρήγορων επιθέσεων, ενώ αμυντικά έχετε τη δυνατότητα για απόκρουση με την αριστερή σκανδάλη του χειριστηρίου ή αποφυγής με την χρήση του δεξιού αναλογικού μοχλού.

Όσον αφορά στις αποφυγές η ενσωμάτωσή τους δεν έχει γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, καθώς μπορεί να χάσετε ενέργεια ακόμα και αν προλάβετε να κουνήσετε τον αναλογικό μοχλό πριν την αντίπαλη επίθεση. Επιπλέον, έκδηλη είναι η απουσία των counters με το συγχρονισμένο πάτημα της άμυνας, καθώς θα λέγαμε ότι αποτελεί κάτι δεδομένο για το είδος. Η έλλειψη των counters τελικά αφαιρεί πολύτιμους βαθμούς από το βάθος του συστήματος μάχης. Επιπροσθέτως το πλέον στάνταρ στοιχείο των “εκτελέσεων” που υπάρχει στο είδος λάμπει διά της απουσίας του με τον Marlow Briggs να έχει απλά και μόνο τη δυνατότητα να πετάει τους εχθρούς αφότου τους πιάσει.

Η έλλειψη του counter, η συχνή αδυναμία επιτυχούς αποφυγής και η έλλειψη δυνατότητας για εκτελέσεις σε συνδυασμό με το γενικότερο χαμηλό βαθμό δυσκολίας μπορεί να ωθήσει εύκολα στο ανελέητο button mashing αλλά και στο χαμηλό βαθμό στρατηγικής του συστήματος μάχης.

Η νέα δημιουργία της ZootFly θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ο ορισμός του μέτριου Action τίτλου. Κάνει τα απολύτως απαραίτητα ώστε να προσφέρει μία –περίπου- πεντάωρη εμπειρία που θα σας κρατήσει συντροφιά για ένα ή δύο απογεύματα μόνο για να την ξεχάσετε πλήρως αφότου δείτε τους τίτλους τέλους.

Περιφερόμενοι στον κόσμο των Μάγια
Ως ένας κλώνος του God of War που σέβεται τον εαυτό του τα platform στοιχεία δεν λείπουν απαιτώντας συχνά το σκαρφάλωμα και τα άλματα ακριβείας. Χωρίς να υπάρχει κάτι το καινούριο και σε αυτό το κομμάτι του gameplay η ZootFly τα καταφέρνει αρκετά καλά προσφέροντας ορισμένα καλοσχεδιασμένα platform μέρη όπου πρέπει να αποφεύγετε διαφόρων ειδών παγίδες. Σε αρκετά τακτά διαστήματα θα χρειαστεί να ξεπεράσετε τεράστιες πρέσες, εκκρεμές με λεπίδες, φλεγόμενες κυλιόμενες κοτρώνες κ.λπ. που καταφέρνουν να “σπάσουν” τη μονοτονία που μπορεί να προέλθει από τη συνεχή αντιμετώπιση εχθρών.

Επιπροσθέτως αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν και άλλα ευχάριστα “διαλλείματα” κατά τη διάρκεια του τίτλου, όπως το γλίστρημα του Marlow Briggs σε κεκλιμένα επίπεδα, όπου θα πρέπει να αποφεύγετε διάφορες παγίδες, σημεία όπου θα χειριστείτε αντιαεροπορικά πολυβόλα αλλά ακόμα και επίπεδα όπου θα χειριστείτε αεροσκάφη με top down προοπτική, φέρνοντας αναμνήσεις από το κλασσικό 1942 της Capcom. Αυτές οι εναλλαγές του gameplay έρχονται σχεδόν πάντα τις ιδανικές στιγμές για να προσφέρουν την απαραίτητη αλλαγή από το αμιγώς Action κομμάτι.

Ένα ξεχωριστό τοπίο
Ο οπτικός τομέας του Marlow Briggs βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, ιδίως αν αναλογιστείτε ότι αφορά μία Xbox Live Arcade κυκλοφορία. Η μίξη του φυσικού τοπίου με αυτό των εργοστασιακών μεγαθηρίων έχει αποδοθεί ωραία, προσφέροντας ένα ελκυστικό θέαμα. Η εναλλαγή μεταξύ αρχαίων και επιβλητικών κτισμάτων με τις αποκρουστικές μεταλλικές και θηριώδεις μηχανές και εγκαταστάσεις προσφέρουν μία ενδιαφέρουσα εικόνα που δεν έχουμε συνηθίσει από τίτλους του είδους. Δεν έφτασε βέβαια σε σημείο να μας κάνει να σκεφτούμε ότι θα προτιμούσαμε αυτό το τοπίο από τα αρχαιοελληνικά τοπία ή την μεσαιωνική ατμόσφαιρα, αλλά τουλάχιστον δεν παύει να προσφέρει ένα εναλλακτικό μέρος και χρονολογία που σπάνια επισκέπτονται οι δημιουργοί που καταπιάνονται με το συγκεκριμένο είδος.

Η μηχανή γραφικών της ZootFly μπορεί να μην φτάνει τα επίπεδα των God of War 3 και Castlevania: Lords of Shadow αλλά καταφέρνει να σταθεί αξιοπρεπέστατα και να προσφέρει μία απροβλημάτιστη περιπέτεια χωρίς την παραμικρή πτώση των frames ανά δευτερόλεπτο. Ορισμένες μακρινές λήψεις απεικονίζουν εντυπωσιακά τοπία με το οπτικό αποτέλεσμα να κυμαίνεται γενικά σε καλά επίπεδα, πάντα τηρουμένων των αναλογιών, ενώ –όπως είναι φυσικό από τίτλο του είδους- δε λείπουν και ορισμένα εντυπωσιακά set pieces.

Η αλήθεια είναι βέβαια πως θα θέλαμε μεγαλύτερη ποικιλία εχθρών καθώς έως το τέλος του τίτλου θα κουραστείτε από τις απανωτές παραλλαγές σκαθαριών, σκορπιών αλλά και μισθοφόρων. Επιπλέον θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η απεικόνιση των χτυπημάτων που επιφέρετε στους εχθρούς κάθε άλλο παρά απολαυστική είναι με τους εχθρούς να αντιδρούν ελάχιστα όποτε τους πετυχαίνετε.


Ο ηχητικός τομέας δυστυχώς δεν βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με τον οπτικό προσφέροντας ένα μετριότατο αποτέλεσμα ενώ σε ορισμένα σημεία φαίνεται να μη λειτουργεί σωστά. Σε κάποιες cutscenes τα ηχητικά εφέ έδειχναν να λείπουν ολοκληρωτικά όπως σε κατολισθήσεις ή πτώσεις διαφόρων αντικειμένων.

Η αρχή και το τέλος ενός νέου ήρωα
Η ZootFly δείχνει να θέλησε να δημιουργήσει έναν δικό της ήρωα στα πρότυπα του Kratos και λοιπών Action ηρώων. Δυστυχώς ο προϋπολογισμός της ανάπτυξης μάλλον δεν ήταν ικανός για να επιτρέψει στην σλοβένικη εταιρία να αναμετρηθεί με μεγαθήρια, πόσο μάλλον να δημιουργήσει έναν αξιομνημόνευτο ήρωα. Ο Marlow Briggs είναι απελπιστικά ρηχός σαν χαρακτήρας, με τις όποιες διάσπαρτες ατάκες που ξεστομίζει, όσο εύστοχες και αν είναι ορισμένες φορές, να μην κρίνονται αρκετές για το χτίσιμο προσωπικότητας.

Το gameplay ακολουθεί τα σίγουρα και δοκιμασμένα μονοπάτια των τίτλων του είδους (ο Marlow Briggs αποκτά ακόμα και φτερά μετά από ένα σημείο…), δίχως όμως να προσφέρει ιδιαίτερα απολαυστική δράση, κυρίως λόγω της ελλιπής αίσθησης βαρύτητας που έχουν τα χτυπήματα. Ακόμα και ο αξιοπρεπής τεχνικός τομέας δεν προσφέρει τελικά κάτι πραγματικά αξιομνημόνευτο εκτός από ορισμένα επιβλητικά τοπία και καλοσχεδιασμένα set pieces που όμως και αυτά με τη σειρά τους δεν αργούν να ξεχαστούν με την ολοκλήρωση του τίτλου.

Τα περίπου 14 ευρώ του αντιτίμου για αυτήν την περιπέτεια φαντάζουν ως μία σωστή τιμή για όποιους από εσάς θέλετε πάση θυσία να ασχοληθείτε με έναν Action τίτλο μέχρι την έλευση του επόμενου “μεγαθηρίου” (για παράδειγμα του Castlevania: Lords of Shadow 2 για τον γράφοντα).

Θετικά:
– Αρκετά καλή μηχανή γραφικών
– Ορισμένες εύστοχες χιουμοριστικές ατάκες

Αρνητικά:
– Αδιάφορος πρωταγωνιστής
– Ελλειπής αίσθηση βαρύτητας των επιθέσεών σας
– Μικρή διάρκεια
– Χαμηλό βάθος στρατηγικής στις μάχες

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 6
Gameplay: 6.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 6.8

Σας το προτείνουμε μόνο εάν θέλετε οπωσδήποτε να ασχοληθείτε με κάποιο… υποκατάστατο του God of War.

Νικόλας Μαρκόγλου

Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης