Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Είναι το αυτοκίνητο που ουσιαστικά ίδρυσε την κατηγορία των μεσαίων SUV. Έχοντας ξεπεράσει προ πολλού το 1 εκατομμύριο πωλήσεις, είναι αναμφισβήτητα ο ηγέτης των οχημάτων ελευθέρου χρόνου. Στην τέταρτη γενιά του επανέρχεται πιο ολοκληρωμένο από ποτέ, καλύπτοντας όλες τις ανάγκες και διατηρώντας την πρακτικότητα και φιλικότητά του.
Το νέο RAV4 είναι πιο μοντέρνο και σύγχρονο από κάθε άλλο
Το 1994 η Toyota έφερε την επανάσταση στα SUV με ένα μοντέλο που ονομάστηκε RAV. Σχεδόν δύο δεκαετίες μετά, το μοντέλο αυτό άλλαξε ριζικά, μεγάλωσε, απέκτησε πιο ασφάλτινο χαρακτήρα και έχει εντελώς διαφορετικές προδιαγραφές. Η τέταρτη γενιά του ιαπωνικού αυτοκινήτου έχει όλα τα εχέγγυα για να μπει και πάλι σε τροχιά κορυφής, με το μόνο που μπορεί να το εμποδίσει -τουλάχιστον στην Ελλάδα- να είναι ο, απαγορευτικός για τα φορολογικά δεδομένα, δίλιτρος κινητήρας.
Το Auris… μεγαλύτερο, πρακτικότερο και πιο ευρύχωρο
Υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Toyota, το RAV4 χαρακτηρίζεται από τις έντονες ακμές και τις αεροδυναμικές γραμμές που είδαμε και στα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Με την πρώτη ματιά θυμίζει υπερυψωμένο Auris, ειδικά στο εμπρός τμήμα όπου δεσπόζει η χαρακτηριστική μάσκα με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα. Η θεαματική αύξηση του μήκους και του πλάτους, καθώς και το μεταξόνιο των 2.660 χλστ., έχουν ως συνέπεια τη «γιγάντωση» των εσωτερικών χώρων. Εν αντιθέσει με τα περισσότερα αυτοκίνητα, σε αυτό υπάρχουν τρεις κανονικές θέσεις στα πίσω καθίσματα, με τον διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια των επιβατών να είναι εντυπωσιακός. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και ένας άνδρας με ύψος κοντά στα 2.0 μέτρα θα βολευτεί με άνεση.
Η σχεδίαση του ταμπλό και της κονσόλας έχει γίνει με βάση την ουσία και όχι τις εντυπώσεις. Ποιοτικά υλικά, άψογη συναρμογή, σωστά τοποθετημένα κουμπιά και διακόπτες, πρακτικά χειριστήρια και μια οθόνη του συστήματος πολυμέσων «Toyota Touch» σε περίοπτη θέση. Όσο για τα 547 λίτρα του χώρου αποσκευών και το πλήθος των θηκών για μικροαντικείμενα, δεν χρειάζεται καν να γίνει λόγος. Μόνο οι ανταγωνιστές θα προβληματιστούν, για… ευνόητους λόγους!
Επιμένει στα ατμοσφαιρικά σύνολα
Πιστή στις αρχές της, η Toyota εφοδίασε το νέο RAV4 με έναν ατμοσφαιρικό δίλιτρο κινητήρα βενζίνης, απόδοσης 151 ίππων και 195 Nm ροπής. Το μοτέρ τεχνολογίας VVTi σίγουρα δεν ανήκει στα σύγχρονα turbo που έχουν οι βασικοί αντίπαλοι της κατηγορίας. Προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις, διαθέτει καλό τράβηγμα και απόκριση από τις χαμηλές στροφές, ωστόσο τη δύναμή του την εμφανίζει από τις μεσαίες μέχρι τις υψηλές. Το εξάρι μηχανικό κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση και βοηθά σημαντικά τον οδηγό, με την κατανάλωση καυσίμου να κυμαίνεται σε ανοικτό δρόμο στα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και μέσα στην πόλη περίπου στα 10 λτ.. Η απουσία start/stop αποδεικνύεται καθοριστική σε αυτόν τον τομέα και η απόφαση της ιαπωνικής φίρμας να μη συμπεριλάβει το σύστημα στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου, σίγουρα, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί λογική.
Τετρακίνητο με ασφάλτινο χαρακτήρα
Παρά τις μεγάλες διαστάσεις του, το RAV4 είναι φιλικό και ευκολοδήγητο, επιβεβαιώνοντας από τα πρώτα χιλιόμετρα τον ασφάλτινο χαρακτήρα του. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πληθώρα επιλογών για τη ρύθμιση του καθίσματος και του τιμονιού, με τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέπτες να προσφέρουν πλήρη ορατότητα στις γωνίες. Στην εθνική οδό και με πολλά χιλιόμετρα είναι σταθερό και σίγουρο, εμπνέει εμπιστοσύνη και καλύπτει σβέλτα και με ασφάλεια μακρινές αποστάσεις.
Αυτό που ορίζει τη συμπεριφορά του ιαπωνικού SUV είναι το σύστημα «Ιntegrated Dynamic Drive System (IDDS)». Σε κανονικές συνθήκες, η ροπή μεταφέρεται στον εμπρός άξονα και φθάνει έως το 50% στον πίσω, μόνο όταν διαπιστωθεί απώλεια πρόσφυσης. Σε πιο απαιτητικές καταστάσεις και με ταχύτητες έως τα 40 χλμ./ώρα, υπάρχει η επιλογή κλειδώματος στο 50:50. Επίσης, χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μπορεί να κινηθεί σε κακοτράχαλα μονοπάτια χωρίς να «προβληματιστεί» ιδιαίτερα. Στα θετικά συγκαταλέγεται και ο περιορισμός της κλίσης του αμαξώματος στις στροφές.
Οι τεράστιοι χώροι της καμπίνας είναι ένα από τα πλεονεκτήματα του νέου RAV4
Αν δεν υπήρχαν αυτά τα δύο λίτρα!
Το νέο RAV4 έχει όλα τα εφόδια για να γίνει και πάλι ο ηγέτης της κατηγορίας. Είναι πιο μοντέρνο από ποτέ εμφανισιακά, διαθέτει απίστευτους χώρους, τεράστιο πορτμπαγκάζ, είναι αξιόπιστο και ποιοτικό και κινείται με περίσσια άνεση στην άσφαλτο χωρίς να ξεχνά τις εκτός δρόμου καταβολές του. Η τιμή της βασικής έκδοσης (24.800 ευρώ με όφελος απόσυρσης) είναι ανταγωνιστική και περιλαμβάνει αρκετά καλό εξοπλισμό, αλλά ο δίλιτρος κινητήρας, παρότι ικανοποιητικός σε λειτουργία, δεν συμβαδίζει με τα θέλω και τα πρέπει της εποχής.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Toyota RAV4 2.0 VVTi |
Κυβισμός (cc) | 1.987 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 151/6.200 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 195/4.000 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 9,9 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 185 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 7,2 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 167 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας | 375,75 € |
Μήκος (μέτρα) | 4,570 |
Πλάτος (μέτρα) | 1,845 |
Ύψος (μέτρα) | 1,660 |
Βάρος (κιλά) | 1.490 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 547 |
Τιμή (από…)* | 24.800 ευρώ |
* Συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης