Εδώ και λίγες εβδομάδες είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά το ανανεωμένο Volvo S60. Με αλλαγές στην εξωτερική αλλά και εσωτερική εμφάνιση το σουηδικό μοντέλο στοχεύει ψηλά, κάτι που άλλωστε έχει καταφέρει με την τελευταία γενιά που κυκλοφορεί εδώ και περίπου τρία χρόνια στους δρόμους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο Volvo S60 διαθέτει το εξελιγμένο σύστημα φώτων…

Οδήγηση μόνο με τα μεγάλα φώτα
Σημαντικό συστατικό της επιτυχίας του σουηδικού μοντέλου είναι τα συστήματα που βοηθούν στην μέγιστη παθητική και ενεργητική ασφάλεια. Ένα εξ αυτών είναι και η πρωτοποριακή μεγάλη «σκάλα» φώτων η αλλιώς Active High Beam Control. Πρόκειται για μία καινοτομία την οποία είδαμε για πρώτη φορά στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο. Το συγκεκριμένο σύστημα δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να έχει συνεχώς αναμμένα τα μεγάλα φώτα χωρίς να «τυφλώνει» τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς ή να ενοχλεί τους οδηγούς των προπορευόμενων οχημάτων! Πρόκειται για μία νέα τεχνολογία που κάνει την οδήγηση σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού ασφαλέστερη για όλους και πολύ πιο άνετη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύγχρονη ταχνολογία φ’ωτων από τη Volvo…

Φωτίζει χωρίς να τυφλώνει…
Η νέα τεχνολογία, διαθέτει ένα πρωτοποριακό μηχανισμό που αποτρέπει πλήρως το συχνά επικίνδυνο φαινόμενο της στιγμιαίας «τύφλωσης» των αντίθετα διερχόμενων οδηγών και ενόχλησης αυτών που προπορεύονται. Αυτό επιτυγχάνεται με αυτόματη σκίαση μέρους της φωτεινής δέσμης. Το περιβάλλον οδήγησης παραμένει έντονα φωτισμένο, διατηρώντας όλα τα πλεονεκτήματα του άπλετου φωτισμού της μεγάλης σκάλας φώτων. Εξασφαλίζεται έτσι μία πλήρης και σαφής εικόνα των συνθηκών εμπρός από τον οδηγό, συμπεριλαμβανομένων των άκρων του δρόμου, όπου μπορεί να βρίσκεται ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο ή εμπόδιο, ένας πεζός ή κάποιο ζώο, χωρίς να ενοχλούνται οι υπόλοιποι οδηγοί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ξεκάθαρα το αυτοκίνητο με το σύστημα Active High Beam Control δεν τυφλώνει τους απέναντι

Ακριβής τεχνολογία
Ο έλεγχος ενεργής υψηλής δέσμης φώτων χρησιμοποιεί την κάμερα που βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ, πίσω από το μεσαίο καθρέφτη οπισθοπορείας. Πρόκειται για την ίδια κάμερα που χρησιμοποιείται για τη διαδικασία ανίχνευσης πεζών και τα συστήματα αυτόματης πέδησης. Η κάμερα αυτή ανιχνεύει τόσο τα αντίθετα διερχόμενα όσο και τα προπορευόμενα οχήματα και υπολογίζεται αυτόματα το ποσοστό και η θέση σκίασης που πρέπει να εφαρμοστεί στην υψηλή δέσμη φώτων. Η τεχνολογία δε, είναι τόσο ακριβής που το περιθώριο απόκλισης στον καθορισμό των οχημάτων δεν ξεπερνά τις 1,5 μοίρες!

Η ανίχνευση γίνεται με ένα προηγμέμνο ραντάρ…

Η πληροφορία σχετικά με την απαραίτητη σκίαση μεταδίδεται σε έναν προηγμένο μηχανισμό προβολικής τεχνολογίας, που είναι ενσωματωμένος στα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου. Ένας μικροσκοπικός κύλινδρος με μεταλλικά τμήματα διαφόρων μεγεθών, προσφέρει τη δυνατότητα μεταβλητής σκίασης της φωτεινής δέσμης σε διάφορες θέσεις, ακριβώς στο βαθμό που χρειάζεται! 

Το σύστημα αναγνωρίζει και μοτοσικλετιστές που κινούνται είτε στην ίδια είτε στην αντίθετη κατεύθυνση, χρησιμοποιεί λαμπτήρες Xenon. Η τεχνολογία έχει πεδίο λειτουργίας ακόμα και για πολύ χαμηλές ταχύτητες, έως και τα 15 χλμ./ώρα.

Δείτε πως λειτουργεί το σύστημα στην πράξη

Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης