Ένα περιστατικό ακραίας ανευθυνότητας το οποίο προφανώς χρήζει και περαιτέρω διερεύνησης ώστε να αποδοθούν ευθύνες για ό,τι συνέβη την Πέμπτη το βράδυ, με πρωταγωνιστή την British Airways, της οποίας οι ενέργειες δεν έβαλαν τους 300 επιβάτες της ίδιας πτήσης μόνο σε απίστευτη ταλαιπωρία αλλά και σε άμεσο κίνδυνο, καθώς υποχρεώθηκαν να υποστούν δύο φορές κατάσταση emergency και εν συνεχεία προσγείωση εκτάκτου ανάγκης! 

Τα προβλήματα εμφανίστηκαν εξ αρχής, όπως κατά κανόνα συμβαίνει σε κάθε τέτοια περίπτωση. Η πτήση 262 της British Airways απογειώθηκε την Τετάρτη 7/08 με 300 επιβάτες από το Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας και προορισμό το Heathrow, μετά από καθυστέρηση πέντε (5) ωρών. Δυστυχώς όμως, οι πέντε ώρες της καθυστέρησης, δεν ήταν παρά μια μικρή πρόγευση της περιπέτειας των επιβατών που θα ακολουθούσε, καθώς, 40 λεπτά μετά την απογείωση, οι επιβάτες πληροφορήθηκαν πως έπρεπε να επιστρέψουν στον αερολιμένα του Ριάντ, λόγω «προβλήματος στο πτερύγιο».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δημιουργήθηκε εκνευρισμός αλλά και πανικός, καθώς η λήψη μιας τέτοιας απόφασης 40 λεπτά μετά την απογείωση και με το αεροσκάφος να βρίσκεται ήδη κάποιες χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, σημαίνει πως η πτήση είχε μπει σε κατάσταση emergency.

Ο πανικός όμως των επιβατών επιτάθηκε ακόμη περισσότερο, όταν διαπίστωσαν πως το αεροσκάφος πετούσε σε αφύσικα χαμηλό ύψος κάτι που έγινε εφιαλτικό όταν έβλεπαν τα σπίτια του Ριάντ σχεδόν από κάτω τους. To Boeing προσγειώθηκε «βαριά» -οι επιβάτες είπαν πως χτύπησε στον αεροδιάδρομο- και μια δυνατή έκρηξη που ακούστηκε, ήρθε να ολοκληρώσει το σκηνικό του τρόμου, το οποίο εν τω μεταξύ είχε κατακλυστεί από ασθενοφόρα και οχήματα πυρόσβεσης και διάσωσης, αφού υπήρξε κόκκινος συναγερμός ενώ οι επιβάτες εγκατέλειψαν άρον-άρον το αεροσκάφος φοβούμενοι τα χειρότερα.

Η οδηγία που έδωσε η British Airways στους άτυχους επιβάτες ήταν να επιστρέψουν την επόμενη μέρα στο αεροδρόμιο του Ριάντ (Πέμπτη) για να πετάξουν με άλλη πτήση, όπως και έγινε. Όμως εκείνο που δεν τους ειπώθηκε, ήταν πως το αεροσκάφος με το οποίο θα πετούσαν και την επόμενη μέρα, θα ήταν το ίδιο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή τη φορά η πτήση ξεκίνησε δίχως κάποια καθυστέρηση, ωστόσο, 30 λεπτά αυτή τη φορά μετά την απογείωση, οι επιβάτες έζησαν τη μέρα της μαρμότας, όταν πληροφορήθηκαν πως -και πάλι- έπρεπε να επιστρέψουν στο Ριάντ διότι το Boeing 747 είχε πρόβλημα στο πτερύγιο!

Αυτή τη φορά όμως, δεν ήταν μόνο ο πανικός «συνεπιβάτης», αλλά και η οργή των επιβατών, καθώς άρχισαν να βρίζουν και να διαπληκτίζονται με το πλήρωμα, κάτι που αποτέλεσε και ένα επιπρόσθετο κίνδυνο για την ασφάλεια της πτήσης, αφού οι διαπληκτισμοί γρήγορα πέρασαν στο επίπεδο των συμπλοκών.

Μετά και την δεύτερη έκτακτη προσγείωση, οι εκπρόσωποι της British Airways ήρθαν στον χώρο επιβατών προσπαθώντας να κατευνάσουν τα πνεύματα και ζητώντας συγγνώμη για την «ταλαιπωρία» (…), ενώ αναμένεται οι επιβάτες να αξιώσουν υψηλές αποζημιώσεις, όχι μόνο για την ψυχική οδύνη που υπέστησαν αλλά και για το ότι μέσα σε ένα μόλις 24ωρο, η British Airways έβαλε εκατοντάδες ζωές σε κίνδυνο, δείχνοντας μια -έξω από κάθε όριο- ανεύθυνη συμπεριφορά, η οποία από τους ίδιους τους επιβάτες χαρακτηρίστηκε ως «εγκληματική».

Επιμέλεια: Παύλος Κιρκασίδης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης