Εν μέσω της σιωπηλής αντίδρασης των εργαζομένων, οι οποίοι ανάρτησαν πανό διαμαρτυρίας για τα σχέδια αποκρατικοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, εγκρίθηκε σήμερα η τροποποίηση καταστατικού της ΟΛΘ Α.Ε., σχετικά με την κατοχή τουλάχιστον του 51% των μετοχών της εταιρείας από το ελληνικό Δημόσιο.

Η εν λόγω καταστατική τροποποίηση, που εγκρίθηκε από την τακτική γενική συνέλευση της ΟΛΘ Α.Ε., προωθήθηκε σε εφαρμογή του νόμου 4092/2012, που καταργεί το ελάχιστο ποσοστό του ελληνικού δημοσίου σε εταιρείες συμφερόντων του Δημοσίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διανομή μερίσματος 1,50 ευρώ

Η γενική συνέλευση άναψε επίσης το «πράσινο φως» στην πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ (κατόχου πλέον του 74,268% των μετοχών της ΟΛΘ) για τη διανομή μερίσματος ύψους 1,50 ευρώ ανά μετοχή. Η πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ εξέπληξε το ακροατήριο, καθώς το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας είχε προτείνει μέρισμα 0,60 ευρώ, ήδη σημαντικά αυξημένο σε σχέση με το 2011 (0,40 ευρώ).

Το μέρισμα αυτό, η πληρωμή του οποίου θα ξεκινήσει στις 23/7, υπερδιπλασιάζει τα έσοδα του δημοσίου από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αποφέροντας άμεση πρόσοδο, αντί της εγγραφής των αντίστοιχων κερδών στο μελλοντικό αποθεματικό της εταιρείας.

«Η διοίκηση δεν έχει καμια ένδειξη σχετικά με τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετά τη λήξη της γενικής συνέλευσης -στη διάρκεια της οποίας οι εργαζόμενοι ανάρτησαν μεγάλα πανό με συνθήματα όπως «Το λιμάνι δεν είναι δικό σας, ούτε δικό μας, είναι της πόλης και της χώρας»- ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Στέλιος Αγγελούδης, υποστήριξε ότι η διοίκηση της εταιρείας «δεν έχει [υπόψη της] καμία κατεύθυνση, ένδειξη, πρόταση ή επίσημη ανακοίνωση, σε σχέση με τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης».

Απευθυνόμενος στους αντιδρώντες εργαζόμενους πρόσθεσε ότι «στη γενική συνέλευση δεν ετέθη θέμα ιδιωτικοποίησης (σ.σ. όπως αυτοί υποστήριζαν, ορμώμενοι από την προαναφερθείσα καταστατική τροποποίηση)» και ότι «όταν κάτι τέτοιο έρθει προς συζήτηση θα έχει ετοιμαστεί από όλες τις πλευρές και τα πράγματα δεν θα είναι έτσι όπως τα φοβούνται οι εργαζόμενοι».

Υπέρ παραχώρησης λιμενικών δραστηριοτήτων Υπενθύμισε μάλιστα τη δεδηλωμένη άποψη της διοίκησης ότι τίθεται υπέρ της παραχώρησης λιμενικών υπηρεσιών έναντι κάθε άλλου σεναρίου, γιατί έτσι επιτυγχάνεται τόσο η προσέλκυση επενδύσεων, όσο και η προώθηση του δημόσιου συμφέροντος, αλλά και ότι «όταν έρθει η ώρα, οποιαδήποτε απόφαση [για το λιμάνι] πρέπει να προέρχεται από διάλογο με όλους τους φορείς και τους εργαζομένους».

Ερωτηθείς για το πού κατευθύνεται το υψηλό αποθεματικό της εταιρείας, ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ, για το οποίο οι εργαζόμενοι έχουν ζητήσει να «μετατραπεί σε επενδύσεις», ώστε το λιμάνι να αναπτυχθεί με ίδια μέσα, ο κ. Αγγελούδης απάντησε: «Αυτή τη στιγμή εκτελείται πρόγραμμα, που καλύπτεται οικονομικά από τα αποθεματικά. Σε ό,τι αφορά άλλες παρεμβάσεις [από εδώ και πέρα], μικρού και μεσαίου μεγέθους, απαιτείται η σύνταξη και εκτέλεση master plan. Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε διαδικασία για τη συγκρότηση του master plan», επισήμανε.

Πρόσθεσε ότι η ΟΛΘ Α.Ε. θα κλείσει και το 2013 με καλή κερδοφορία.

Λαμβάνοντας τον λόγο μετά τη λήξη της συνέλευσης, η γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας Λιμενικών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), κυρία Φανή Γουργούρη, έκανε λόγο για ξεπούλημα της λιμενικής αρχής και για δημιουργία συνθηκών απώλειας του κυριαρχικού ρόλου της χώρας στο λιμενικό σύστημά της, εξαιτίας της προωθούμενης -όπως είπε- πώλησης.

Κάλεσε την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιήσουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για την έξοδο από την κρίση, αλλά με την ανάπτυξη και όχι με την πώλησή του.

Ανακοίνωση για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εξέδωσαν και οι περιφερειακοί σύμβουλοι της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση», που στηρίζει το ΚΚΕ, με την οποία καλούν όλους τους εργαζομένους στην Κ. Μακεδονία και τα νησιά να ξεσηκωθούν και να μην επιτρέψουν την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.

Πηγή: ΑΠΕ
Επιμέλεια: Μυρτώ Τσάβαλου

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης