Επιμέλεια Νικόλας Αρώνης

The Call (2013)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μια λεπτή κλωστή επιβίωσης χωρίζει μια έφηβη – θύμα απαγωγής από τη μόνη της ελπίδα σωτηρίας, μια συμπονετική, σταθερή φωνή στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής που επιστρατεύει όλα τα υπάρχοντα μέσα, για να μπορέσει να την βρει.

Η βετεράνος χειρίστρια κλήσεων έκτακτης ανάγκης, Τζόρνταν (Χάλι Μπέρι) εργάζεται σ’ ένα αντικείμενο που δεν είναι για τις ασθενέστερες καρδιές: να καθοδηγεί την αγωνία του κόσμου και να σώζει ζωές.
Αλλά όταν το τηλεφώνημα μιας νεαρής γυναίκας για έναν ύποπτο τελειώνει με τραγικό τρόπο, η Τζόρνταν είναι συντετριμμένη. Επανεξετάζοντας τη ζωή της, αναρωτιέται αν αυτό είναι το τελευταίο οδυνηρό τηλεφώνημα στη δουλειά της. Έχοντας δίπλα της έναν υποστηρικτικό σύντροφο (Μόρις Τσέστνατ), σκέφτεται πως ίσως ήρθε η ώρα να κάνει ένα βήμα πίσω, να χαρεί τη ζωή της και να διδάξει στους άλλους τα υπέρ και κατά του – υψηλής πίεσης- επαγγέλματος της.

Αλλά η τηλεφωνική υποστήριξη που προσφέρει σε αγνώστους δεν έχει τελειώσει ακόμα. Όταν μια συνηθισμένη έφηβη αμερικανίδα, η Κέισι (Άμπιγκέιλ Μπρέσλιν), απάγετε από έναν κατά συρροή δολοφόνο (Μάικλ Έκλαντ), θα καταφέρει να καλέσει το 100 από το πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου του δολοφόνου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Τζόρνταν, οδηγώντας μια ομάδα νέων αστυνόμων σε μια μεγάλη επιχείρηση της υπηρεσίας, προσπαθεί να εντοπίσει την πηγή της κλήσης. Ένα σενάριο γνώριμο γι αυτή την έμπειρη δημόσια υπάλληλο. Πολύ σύντομα όμως η κατάσταση θα αποδειχθεί πως είναι σοκαριστικά οικεία.

Υπάρχει μόνο ένα πράγμα που μπορεί να κάνει η Τζόρνταν: να πάρει τον έλεγχο με τρόπο που δεν έχει κάνει ποτέ πριν. Πρέπει να μετατρέψει την Κέισι σε συνεργάτη της, να την βοηθήσει να εντοπίσει το δολοφόνο και να αποδείξει ότι είναι ένα κάλεσμα και για την ίδια.

Στο «The Call» πρωταγωνιστούν οι: Χάλι Μπέρι (Monster Ball, Cloud Atlas), Άμπιγκέιλ Μπρέσλιν (Little Miss Sunshine, New Year’s Eve), Μόρις Τσέστνατ (Identity Thief), Μάικλ Έκλαντ (The Divide), Μάικλ Ιμπιριόλι (“The Sopranos”), Μπραντ Άντερσον, (The Machinist). Το σενάριο και η σκηνοθεσία είναι του Ρίτσαρντ Ντ’ Οβίντιο (Exit Wounds, Thir13en Ghosts).

ΣΕΝΑΡΙΟ – ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρίτσαρντ Ντ’ Οβίντιο
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Χάλι Μπέρι, Άμπιγκέιλ Μπρέσλιν, Μόρις Τσέστνατ, Μάικλ Έκλαντ, Μάικλ Ιμπιριόλι, Μπραντ Άντερσον.

Trance (2013)
Γνωστό επίσης ως: Trance (2013)

Ο Σάιμον (Τζέιμς Μάκαβοϊ), ένας υπάλληλος οίκου δημοπρασιών, συνεργάζεται με μια συμμορία του υποκόσμου με σκοπό την κλοπή ενός πανάκριβου πίνακα. Μετά από ένα χτύπημα στο κεφάλι κατά τη διάρκεια της ληστείας, ο Σάιμον ανακαλύπτει ότι έχει πάθει αμνησία και δε θυμάται που έχει κρύψει το ανεκτίμητο έργο. Όταν οι απειλές και τα βασανιστήρια αδυνατούν να φέρουν απαντήσεις, ο αρχηγός της συμμορίας (Βενσάν Κασέλ) προσλαμβάνει μια υπνοθεραπεύτρια (Ροζάριο Ντόσον) για να φτάσει στις πιο σκοτεινές πτυχές της ψυχής του Σάιμον. Όσο, όμως πιο βαθιά προχωράει στο υποσυνείδητο του, τόσο περισσότερες ανατροπές θα υπάρξουν και τα όρια μεταξύ της πραγματικότητας, της επιθυμίας και των παραισθήσεων θα μπλεχτούν επικίνδυνα.

Σκηνοθεσία
Ντάνι Μπόιλ
Πρωταγωνιστούν
Τζέιμς Μακ Άβοϊ
Βενσάν Κασέλ
Ροζάριο Ντόσον

Dead Shadows (2012)

Το Dead Shadows αφηγείται την τρομακτική ιστορία ενός νεαρού αγοριού ονόματι Chris (Fabian Wolfrom), του οποίου οι γονείς σκοτώθηκαν βάναυσα πριν από 11 χρόνια, την ίδια ημέρα που ο κομήτης του Haley έγινε ορατός από τη Γη.

Απόψε, ένας νέος κομήτης θα εμφανιστεί και όλοι οι ένοικοι στο κτίριο του Chris ετοιμάζονται για ένα πάρτι για να γιορτάσουν το γεγονός.

Ακόμα και «πάρτι Αποκάλυψης» θα γίνει από κάποιους.

Καθώς πέφτει η νύχτα, ο Chris παρατηρεί ότι οι άνθρωποι αρχίζουν να ενεργούν παράξενα – και φαίνεται ότι αυτό έχει σχέση με κάποιο τρόπο με τον κομήτη.

Έχουν γίνει αποπροσανατολισμένοι και βίαιοι, και σε λίγο θα αρχίσουν να μεταλλάσσονται σε κάτι …πέρα από αυτόν τον κόσμο.
Σε έναν αγώνα επιβίωσης, ο Chris προσπαθεί να ξεφύγει από το κτίριο, με τη βοήθεια ενός οπλισμένου και σαρκαστικού ενοίκου (John Fallon).
Αλλά θα καταφέρουν να βγουν έξω ζωντανοί;
Με το DEAD SHADOWS, ο συμπαραγωγός και σκηνοθέτης David Cholewa θέλει να επαναπροσδιορίσει το creature horror είδος με πολλή δράση.
Παίρνοντας το είδος του τρόμου για το οποίο οι Γάλλοι είναι γνωστοί, και το παλιό vibes της δεκαετίας του ’80, και ανυψώνοντάς το στο επόμενο επίπεδο, ο Cholewa δημιούργησε μια ταινία που έχει διασκέδαση, σασπένς, δράση και τρόμο.
Επίσημη συμμετοχή Sitges 2012.

A Liar`s Autobiography: The Untrue Story of Monty Python`s Graham Chapman (2012)
Μεταφρασμένος Τίτλος:Η Αυτοβιογραφία Ενός Ψεύτη
Γνωστό επίσης ως: Graham Chapman: Dead in 3-D

Μια ταινία για τον Γκράαμ Τσάπμαν, ένα από τα μέλη του θρυλικού κωμικού γκρουπ Μόντι Πάιθονς. Παρότι έφυγε από τη ζωή το 1989, πρόλαβε να μαγνητοφωνήσει τον εαυτό του όταν διάβαζε το βιβλίο του «Η αυτοβιογραφία ενός ψεύτη». Κατά την παραγωγή δεν είναι ένα ντοκιμαντέρ, ούτε μια ταινία για τους Μόντι Πάιθονς, αλλά μια ταινία σχετικά με την παράξενη ζωή του Γκράαμ Τσάπμαν μέσα από τη δική του προσωπική ματιά. Απίστευτη? Ναι. Σουρεαλιστική? Πράγματι. Αληθινή? Ποιος ξέρει?

Σκηνοθεσία
Μπιλ Τζόουνς
Τζεφ Σίμπσον
Μπεν Τίμλετ

Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού (2012)
Μεταφρασμένος Τίτλος: Boy Eating the Bird`s Food

Ένα ακόμα βραβείο προστέθηκε στην ήδη εντυπωσιακή πορεία της ταινίας του Έκτορα Λυγίζου Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού στα διεθνή Φεστιβάλ. Η ταινία απέσπασε το Α’ Βραβείο στο Φεστιβάλ Crossing Europe στο Λινζ της Αυστρίας (23-28/4) με την Κριτική Επιτροπή του Φεστιβάλ να αιτιολογεί τη βράβευση ως εξής: «Για τη μουσική του ακρίβεια. Για το πορτρέτο της ανθρώπινης ύπαρξης ως κάτι εύθραυστο, για το μυστήριό του, για το γεγονός ότι μας πηγαίνει σε μέρη που δεν θα σκεφτόμασταν ποτέ να πάμε. Αυτό το φιλμ ασχολείται με την καθημερινή πάλη για δουλειά και επιβίωση σε ένα καλλιτεχνικό επίπεδο που δεν έχουμε ξαναδεί».

Η αρχή του μεγάλου ταξιδιού της ταινίας ήταν το Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι, πέρυσι τον Ιούλιο, όπου η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ.

Από τότε και μέχρι σήμερα, Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού, το ντεμπούτο του Εκτορα Λυγίζου έχει ταξιδέψει σε πάνω από 30 διεθνή Φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων το Τορόντο, Λονδίνο, Μπέλφαστ, Ρότερνταμ, Σεβίλλη, Μόντρεαλ, Ρέϊκιαβικ, Λοτζ, Γκέντεμποργκ, Χονγκ Κονγκ, Ταλίν, αποσπώντας βραβεία και διακρίσεις, καθώς και εξαιρετικές κριτικές στα διεθνή Μέσα.

Το Βραβείο της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) και το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, τον περασμένο Νοέμβριο, αλλά και τα Βραβεία Καλύτερης Ταινίας, Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη και Ανδρικής Ερμηνείας στα φετινά Βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου έρχονται να προστεθούν στη λίστα των διακρίσεων της πιο πολυβραβευμένης ελληνικής ταινίας της χρονιάς.
Σύνοψη

Ένα 22χρονο αγόρι στην Αθήνα δεν έχει δουλειά, δεν έχει λεφτά, δεν έχει κοπέλα και δεν έχει φαΐ να φάει, αλλά έχει ένα καναρίνι και πολύ ωραία φωνή κόντρα τενόρου. Όταν μένει και χωρίς σπίτι, πρέπει να βρει κρυψώνα για το καναρίνι του. Κι όταν το καναρίνι παγιδεύεται μες στην κρυψώνα, το αγόρι πρέπει να βρει βοήθεια. Πρέπει να βρει κάποιον να του εξομολογηθεί ότι δεν έχει δουλειά, δεν έχει λεφτά, δεν έχει κοπέλα και δεν έχει φαΐ να φάει.

Συντελεστές
σενάριο-σκηνοθεσία: Έκτορας Λυγίζος
παίζουν: Γιάννης Παπαδόπουλος, Λίλα Μπακλέση, Κλεοπάτρα Περάκη, Βαγγέλης Κομματάς, Χαράλαμπος Γωγιός
διεύθυνση φωτογραφίας: Δημήτρης Κασιμάτης
μοντάζ: Γρηγόρης Ρέντης
ηχοληψία: Δημήτρης Κανελλόπουλος
σκηνικά: Κλειώ Μπομπότη – Σταύρος Λιόκαλος
κοστούμια: Κλειώ Μπομπότη
μακιγιάζ: Ιωάννα Λυγίζου
παραγωγοί: Γιώργος Καρναβάς – Έκτορας Λυγίζος
συμπαραγωγοί: Ελίνα Ψύκου – Αργύρης Παπαδημητρόπουλος
executive producer: Κωνσταντίνος Κοντοβράκης
παραγωγή: Έκτορας Λυγίζος, Stefi, Guanaco
συμπαραγωγή: 2|35, Oxymoron Films, Φαντασία Οπτικοακουστική

Φεστιβάλ & βραβεία

Φεστιβάλ Κινηματογάφου Καρλοβι Βάρι – Διεθνές Διαγωνιστικό / Ειδική Μνεία Ανδρικής Ερμηνείας στον Γιάννη Παπαδόπουλο
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Μόντρεαλ – Διεθνές Διαγωνιστικό / Βραβείο Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου του Κεμπέκ (AQCC)
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σεβίλλης – Διεθνές Διαγωνιστικό / Αργυρό Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και Βραβείο Ερμηνείας
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης – Διεθνές Διαγωνιστικό / Βραβείο Ανδρικης Ερμηνείας και Βραβείο Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI)
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Λοτζ / Βραβείο Καλύτερης Ταινίας
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ρότερνταμ – Επίσημη Συμμετοχή
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Τορόντο – Επίσημη Συμμετοχή
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Λονδίνο – Επίσημη Συμμετοχή
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χονγκ Κονγκ – Επίσημη Συμμετοχή
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Λινζ / Α’ Βραβείο Καλύτερης Ταινίας
Βραβεία Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου /
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας – Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη – Βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου.

11 Συναντήσεις με τον Πατέρα μου (2012)
Μεταφρασμένος Τίτλος: 11 Meetings with My Father

Η Εύα, ένα νέο κορίτσι που σπουδάζει κλασσικό τραγούδι, αποφασίζει να συναντήσει για πρώτη φορά τον πατέρα της, ο οποίος αγνοεί την ύπαρξή της. Ο Θωμάς είναι φύλακας σ’ ένα χώρο με φορτηγά, ζει σ’ ένα κοντέινερ και είναι παραιτημένος από κάθε προσδοκία. Η συνάντησή τους θα είναι η συνάντηση δύο διαφορετικών κόσμων και η σχέση που θα δημιουργήσουν μια ιδιότυπη, «δική τους» σχέση, έξω από τις συνηθισμένες κατηγορίες.

Συντελεστές
Παίζουν: Λάμπρος Αποστόλου, Εύα Γαλογαύρου, Εύα Στυλάντερ, Μάιρα Μηλολιδάκη, Γιώργος Τζουβελέκης.

Ηχοληψία: Βασιλική Πούλου.
Επεξεργασία Ήχου: STUDIO 19
Μοντάζ: Ευγενία Παπαγεωργίου
Φωτογραφία: Κλαούντιο Μπολιβάρ, Νίκος Θωμάς
Σενάριο: Νίκος Κορνήλιος, Ευγενία Παπαγεωργίου
Σκηνοθεσία / Παραγωγή: Νίκος Κορνήλιος.

Συμμετοχές σε φεστιβάλ

ΕΛΛΑΔΑ
53ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
25ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
ΙΤΑΛΙΑ
Φεστιβάλ Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου του Lecce (διαγωνιστικό τμήμα)
ΙΣΠΑΝΙΑ
Φεστιβάλ Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Βαρκελώνης-Παρισιού-Νέας Υόρκης
ΙΝΔΙΑ
International Forum of New Cinema στην Καλκούτα.

Υποψηφιότητες

Υποψήφια για το βραβείο Καλύτερης Ταινίας και το βραβείο 1ου ανδρικού ρόλου στα Βραβεία 2013 της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης