Μαριάννα Λαγουμίδη
Σύμβουλος Παιδιού Πανεπιστημίου Λονδίνου
Εξειδικευμένη στη Δυσλεξία

Το παιδί, από τη στιγμή που γεννιέται, παρατηρεί, ακούει, πιάνει, μυρίζει, δοκιμάζει. Ό,τι εμπίπτει στην αντίληψή του, το καταγράφει στον εγκέφαλό του, το απομνημονεύει. Όποτε χρειαστεί, ξαναθυμάται τα στοιχεία που ήδη έχει μάθει. Πόσο δυσκολεύονται στη ζωή τους, εκείνοι που δεν καταφέρνουν να ανακαλέσουν στη μνήμη τους τις πληροφορίες που ήδη έχουν ήδη καταγραφεί!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πόσο δυσκολεύονται τα παιδιά στη μαθησιακή διαδικασία, όταν δεν καταφέρνουν να έχουν την απόδοση που επιθυμούν!

Ποικίλες μαθησιακές δυσκολίες προκαλούν δυσθυμία, ταραχή, ακόμη και κατάθλιψη. Είναι κρίμα ο μικρός μαθητής να μελετά πολλές ώρες το απόγευμα στο σπίτι, να μαθαίνει το μάθημά του και την επόμενη μέρα, να μην θυμάται τίποτα μέσα στην τάξη. Φέτος το Πάσχα, πολλοί γονείς θα «παίξουν» με κάποια «κόλπα» για να ενισχύσουν τη μνήμη του παιδιού τους.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι που μπορούμε να ενισχύσουμε τη μνήμη των παιδιών αρχίζοντας από την προσχολική ηλικία. Τα παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες χρειάζονται ειδική μέριμνα πάνω σε αυτό τον τομέα, από τους γονείς με τη συνδρομή του Ειδικού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ακολουθούν 15 προτάσεις-παιχνίδια για να εκπαιδευτεί η μνήμη του παιδιού μας, τώρα το Πάσχα… κατά τη διάρκεια της κάθε δραστηριότητας, προτείνεται να μην ακούγεται μουσική ή κάποιος άλλος ήχος:

• Να πει το σενάριο της φετινής θεατρικής πασχαλινής παράστασης του σχολείου,
• Να ακούσει τον αριθμό του τηλεφώνου του φίλου του και να τον επαναλάβει. Προκειμένου να ρυθμίσει τη συνάντησή τους, να ξαναθυμηθεί τον αριθμό σε μία ώρα.
• Να παίξει παιχνίδια μνήμης με κάρτες ή στον υπολογιστή.
• Στο τέλος των διακοπών, να θυμηθεί όνομα και επίθετο κάθε συμμαθητή του,
• Την Κυριακή του Πάσχα, να θυμηθεί και να πει ποιους συνάντησε και με ποιους αντάλλαξαν ευχές, το βράδυ της Ανάστασης,
• Να ακούσει λέξεις από γνωστές ψαλμωδίες, στα αρχαία ελληνικά και να τις επαναλάβει. Ας ακολουθηθεί διαβαθμισμένος δείκτης δυσκολίας.
• Να αναφέρει τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για το αρνί ή το τσουρέκι, την ώρα του μαγειρέματος,
• Να ακούσει τραγούδια και να τα επαναλάβει.
• Να ακούσει ένα τραγούδι και να τραγουδά ένα στίχο το παιδί εναλλάξ με το γονιό, μετά το παιδί, μετά ο γονιός,
• Για κάποια δευτερόλεπτα, να δει μια σειρά από φωτογραφίες φίλων που γιορτάζανε όλοι μαζί, την περσινή χρονιά – και να αναφέρει κάτι για κάθε μία από αυτές.
• Ας δει μία φωτογραφία και ας την περιγράψει «σαν να την περιέγραφε σε κάποιον τυφλό»,
• Να ακούσει από τον παππού πώς πέρναγαν το Πάσχα τα παλιά τα χρόνια και να το επαναλάβει «για να χαρεί ο παππούλης»,
• Ας δει την Πασχαλινή διακόσμηση ενός εστιατορίου, με επίσκεψη σε αυτό ή σε εικόνα περιοδικού, και μετά ας αναφέρει πέντε πράγματα που υπάρχουν στο χώρο αυτό,
• Ζητήστε να διαβάσει τους κανόνες από ένα παιχνίδι ομαδικό, να τους απομνημονεύσει και να τους επαναλάβει. Η ανάγνωση μπορεί να γίνεται άλλες φορές φωναχτά και άλλες σιωπηλά.
• Να αναφέρει το παιδί, πιο όμορφο στοιχείο διαθέτει κάθε δωμάτιο από το σπίτι σας. Μετά, να ζωγραφίσει, ακριβώς αυτό που ανέφερε.

Τονίζω βέβαια ότι το παιχνίδι-εξάσκηση πρέπει να γίνεται σε κλίμα ήρεμο, περιβεβλημένο από αγάπη και ενδιαφέρον για το παιδί.

Το άγχος πρέπει να απουσιάζει…! Οι διακοπές, η ξεκούραση, οι επαναλήψεις και οι κοινές δραστηριότητες παιδιών-γονιών ενισχύουν την συναισθηματική ασφάλεια του παιδιού και ξεμπλοκάρουν τη μνήμη του.

Καλή Ανάσταση σε όλες τις οικογένειες!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης