Ανανέωση του στόλου των οχημάτων, απόσυρση των παλαιών και ρυπογόνων μέχρι το 2012, περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας από το 2010 και «πράσινος» δακτύλιος από τον Σεπτέμβρη του 2011. Αυτά είναι τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, και στόχο έχουν, όπως είπε, την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Η zougla.gr σας παρουσιάζει αναλυτικά τα μέτρα, ώστε να γνωρίζετε εκ των προτέρων πόσο βαθιά θα βάλετε το χέρι στην τσέπη…
Τέλη κυκλοφορίας
Όσοι θα επιμείνουν στη διατήρηση των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων τους, θα λάβουν… τσουχτερό ραβασάκι. Το πρόστιμο, θα το πληρώσουν μέσω των τελών κυκλοφορίας, που θα παρουσιάσουν αύξηση ήδη από το 2010, ανάλογη με τα κυβικά του αυτοκινήτου, αλλά και των καυσαερίων που εκπέμπει.
Θα ισχύσουν τέσσερις κατηγορίες:
· Κατηγορία Α: Αυτοκίνητα που έχουν άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/1/2005. Θα πληρώνουν 18 ευρώ λιγότερα σε σχέση με τα σημερινά τέλη.
· Κατηγορία Β: Αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2000 έως 1/1/2004. Θα πληρώνουν 50 ευρώ περισσότερα.
· Κατηγορία Γ: Αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας από 1/1/1996 έως 31/12/1999. Θα πληρώνουν 100 ευρώ επιπλέον.
· Κατηγορία Δ: Αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας έως τις 31/12/1995. Θα πληρώνουν 150 ευρώ περισσότερα.
· Υβριδικά ΙΧ με κυβισμό άνω των 1.929 κ.εκ.: Το ήμισυ των τελών για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Α.
Τέλη Κυκλοφορίας | |||||
Κυβισμός | Κλάση Α | Κλάση Β | Κλάση Γ | Κλάση Δ | Παλαιές Τιμές |
Μέχρι 1.357 κ.εκ. | 94 ευρώ | 162 ευρώ | 212 ευρώ | 262 ευρώ | 112 ευρώ |
Μέχρι 1.928 κ.εκ. | 184 ευρώ | 252 ευρώ | 302 ευρώ | 352 ευρώ | 202 ευρώ |
Μέχρι 2.357 κ.εκ. | 428 ευρώ | 496 ευρώ | 546 ευρώ | 596 ευρώ | 446 ευρώ |
2.358 κ.εκ. και άνω | 562 ευρώ | 630 ευρώ | 680 ευρώ | 730 ευρώ | 580 ευρώ |
Οικονομικά κίνητρα για απόσυρση παλαιών οχημάτων
Μέχρι το 2012, περίπου το 60% των παλαιών οχημάτων θα έχει αποσυρθεί. Ποσοστό που μεταφράζεται σε 730.000 οχήματα. Τα οικονομικά κίνητρα θα κλιμακώνονται ανάλογα με τον κυβισμό των προς απόσυρση οχημάτων.
Απόσυρση ρυπογόνων οχημάτων
|
|
Κυβισμός | Οικονομικό Κίνητρο |
Μέχρι 900 κ.εκ. | 500 ευρώ |
Μέχρι 1.400 κ.εκ. | 1.000 ευρώ |
Μέχρι 2.000 κ.εκ. | 1.500 ευρώ |
Μέχρι 2.400 κ.εκ. | 1.800 ευρώ |
2.401 κ.εκ. και άνω | 2.200 ευρώ |
Ο «πράσινος» δακτύλιος
Θα ισχύσει στην Αθήνα από την 1η Σεπτεμβρίου 2011 και είναι ένα από τα αντικίνητρα για τη διατήρηση στην κυκλοφορία των παλαιών- ρυπογόνων οχημάτων. Αρχικά, θα εφαρμοστεί στα όρια και στο ωράριο του σημερινού Δακτυλίου.
Για Ι.Χ. και ημιφορτηγά προβλέπεται:
● Τα προ 15ετίας θα έχουν κόκκινο σήμα κυκλοφορίας και θα επιτρέπεται η είσοδός τους στον «πράσινο» Δακτύλιο μόνο εκτός του ωραρίου του.
● Τα καινούργια αυτοκίνητα που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γρ./ χλμ., θα έχουν πράσινο ή λευκό σήμα κυκλοφορίας και η είσοδός τους στον «πράσινο» Δακτύλιο θα είναι ελεύθερη όλες τις ώρες.
● Όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα θα έχουν γκρι σήμα κυκλοφορίας και θα συνεχίσουν να κινούνται με το σύστημα «μονά- ζυγά», όπως και σήμερα.