Με συνεχή ρεπορτάζ τον τελευταίο χρόνο, καταγράφουμε την απαράδεκτη τακτική Τούρκων πλοιοκτητών που εκμεταλλεύονται μια διμερή συμφωνία του 2001, αλλά και την απουσία πολιτικής βούλησης, να δραστηριοποιούνται στο ανατολικό αιγαίο σε βάρος των δικών μας συμφερόντων.
Χθες στην Βουλή η βουλευτής των ΑΝΕΛ Μίκα Ιατρίδη, έκανε επίκαιρη ερώτηση στον νέο υπουργό Ναυτιλίας, ζητώντας την άμεση άρση του καθεστώτος της επιστράτευσης των Ελλήνων ναυτικών και τη λήψη μέτρων για τον αθέμιτο ανταγωνισμό από τα τουρκικά πλοία στα Δωδεκάνησα και το Β.Α. Αιγαίο. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, η κ. Μίκα Ιατρίδη κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής, προς ενημέρωση και του αρμόδιου Υπουργού, σειρά καταγγελιών για την πρακτική που ακολουθείται από τα τουρκικά πλοία, αλλά και τη στάση του Πρόξενου της Τουρκίας, ο οποίος, ουσιαστικά, θέτει σε πρώτο πλάνο τις αποφάσεις της Τουρκίας και όχι τις συμφωνίες που υπογράφει η χώρα του με άλλες χώρες, όπως η Ελλάδα.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μ. Βαρβιτσιώτης, απαντώντας στην ερώτηση, σημείωσε ότι δεν υπάρχει ενιαίος τύπος εισιτηρίου και συστήματος καταγραφής των επιβατών και ανέφερε ότι γίνονται προσπάθειες μέσω διμερών συναντήσεων για την επίλυση του ζητήματος.
Στη δευτερολογία της, η βουλευτής Δωδεκανήσου σημείωσε ότι, προφανώς, στις διμερείς συναντήσεις, «μία από τις δύο πλευρές δεν έθεσε σωστά τα δικαιώματά της ή η Τουρκία κάνει ότι δεν καταλαβαίνει αυτά που της λέμε. Και έχουμε τον Τούρκο πρόξενο να λέει, αναφερόμενος σε αντίποινα προς τους Έλληνες πλοιοκτήτες, ότι αυτά αποτελούν πολιτική απόφαση της Τουρκίας και η απόφαση αυτή είναι υπεράνω των συμφωνιών».
Για αυτό, η Μίκα Ιατρίδη επεσήμανε στον αρμόδιο Υπουργό ότι χρειάζεται συντονισμός μεταξύ των Υπουργείων Ναυτιλίας, Εξωτερικών και Οικονομικών και ότι η πραγματικότητα δείχνει ότι υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός από τα τουρκικά πλοία, ο οποίος αν συνεχιστεί θα οδηγήσει σε αφανισμό των υπό ελληνική σημαία πλοίων.
Κλείνοντας την ομιλία της, η Μίκα Ιατρίδη, αναφερόμενη σε δημοσιεύματα για την ίδρυση θυγατρικής εταιρείας της ΔΕΗ στην Τουρκία, προκειμένου τα ελληνικά νησιά να τροφοδοτούνται από το τουρκικό δίκτυο, τόνισε ότι τα ακριτικά νησιά θα κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή από το κατέβασμα του διακόπτη από την Τουρκία, κατάσταση που πρέπει να αποφευχθεί.
Επιτέλους και μετά από τουλάχιστον 5-6 πρωτοσέλιδα ρεπορτάζ του zouglaport, το θέμα έφτασε στους καθ ύλην αρμόδιους για να μάθουν όσοι δεν ξέρουν τι συμβαίνει. Για του λόγου το αληθές, δείτε τι έγραφε το zouglaport στο ρεπορτάζ του Θανάση Λαμπρόπουλου, στις 13 Ιουνίου του 2012.
«Τί τρέχει στο Αιγαίο;
Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 13 Ιουνίου 2012, 08:41
“Αλωνίζουν” οι Τούρκοι.
Τώρα ας δούμε τι μπορεί να συμβαίνει εκεί στα νερά της Χίου,της Μυτιλήνης, της Ρόδου αλλά και της Κω όπου οι Έλληνες πλοιοκτήτες βρίσκονται σε απόγνωση αφού καθημερινά βλέπουν τους έστω και λιγοστούς επιβάτες να επιβιβάζονται σε πλοία και πλοιάρια με τουρκικές σημαίες και λιγοστά πληρώματα για να μεταβούν στα γειτονικά παράλια από τα οποία όμως θα επιστρέψουν με τα ίδια πλοία και πλοιάρια την ίδια ημέρα, κάτι που όμως απαγορεύεται, κάτι που όμως εφαρμόζουν με τα διπλά εισιτήρια και τις διπλές καταστάσεις επιβατών. Και εκμεταλλευόμενοι την διμερή συμφωνία λένε ότι δεν κάνουν περιηγητικά ταξίδια για τα οποία ισχύουν άλλοι όροι και διατάξεις ως προς την εκτέλεση τους.
Και αυτή η περίφημη διμερή συμφωνία που τέθηκε σε ισχύ με το νόμο 2900/2001 είχε ως μοναδικό θέμα την δραστηριοποίηση πλοίων στις θαλάσσιες συνδέσεις μεταξύ των ελληνικών και τουρκικών λιμανιών του Ανατολικού Αιγαίου, ενώ δυστυχώς αυτή η συμφωνία κατοχυρώνει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των τουρκικών πλοίων και τα οποία είναι οι συνθέσεις και τα μισθολόγια όσων εργάζονται σε αυτά.
Έτσι τουρκικά πλοία όπως τα Marmaris Express, Yesil Marmaris, Aegeab Cat, Aegean Queen, Aegean Jet, Aegean Prince και ένα ιπτάμενο δελφίνι που αποπλέουν καθημερινά από τη Ρόδο αλλά και την Κω έχουν μειωμένο πλήρωμα(6 ναυτικούς) ενώ τα υπό ελληνική σημαία 12 άτομα και οι μισθοί που καταβάλλονται στους τούρκους ναυτικούς αντιστοιχούν στο ένα τέταρτο των Ελλήνων.
Έτσι ο άνισος ανταγωνισμός για τα ελληνικά πλοία της Ρόδου, της Κω αλλά και των άλλων νησιών του Αιγαίου είναι δυσβάστακτος και καταστροφικός.
Και από πάνω οι πλοιοκτήτριες των τουρκικών πλοίων δεν πληρώνουν και μία στο ελληνικό δημόσιο, κάτι που ασφαλώς έχει φέρει σε απόγνωση τους εκπροσώπους των ελληνικών εταιριών οι οποίοι όπως υποστηρίζουν η εξόντωση τους είναι πλέον οργανωμένο σχέδιο της Τουρκίας και ζητούν να λάβει άμεσα ,μέτρα η ελληνική κυβέρνηση η οποία όμως προς το παρόν είναι…..άφαντη.
Πάντως να τονισθεί ότι σύμφωνα με τη διμερή συμφωνία που μάλλον εσείς κύριοι του υπηρεσιακού γκουβερνου αγνοείτε την ύπαρξη της προβλέπεται η ίση μεταχείριση των πλοίων των δυο χωρών, ενώ το εξωφρενικό είναι ότι ενώ η συμφωνία του 2000 λέει ότι οι επιβάτες που θα επιβιβάζονται επί των πλοίων τουρκικών ή ελληνικών από τα λιμάνια και των δυο χωρών είναι μονής διαδρομής οι τούρκοι πλοιοκτήτες παίρνουν επιβάτες από τη Ρόδο για απέναντι και τους επιστρέφουν την ίδια ημέρα και ώρα και πάντα με το κόλπο των διπλών καταστάσεων επιβατών και των διπλών εισιτηρίων.
Και μεις απλά κοιτάμε και σεις του γκουβερνου αν και βλέπετε σιωπάτε όλως περιέργως.
Και ας μην πληρώνουν φράγκο οι Τούρκοι για λιμενικά και άλλα.
Και ας πληρώνουν υπέρογκα ποσά οι Έλληνες πλοιοκτήτες που τα πλοία τους πάνε από τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου για τα τουρκικά παράλια. Και ας αποπλέουν καθημερινά από την Μυτιλήνη 8 τουρκικά πλοία για το Αιβαλί και το Δικέλλι και ας ονομάζουν τα βαπόρια τους οι τούρκοι με ελληνικά ονόματα εσείς της υπηρεσιακής κυβέρνησης δεν βλέπετε ούτε ακούτε.
Και από πάνω δεν χορηγείται και άδεια σκοπιμότητας στο Blue Star Patmos για να πάει στα ακριτικά μας νησιά, την Χίο και την Μυτιλήνη.
Ε αυτό όμως παραπάει..»
Παρόμοια ρεπορτάζ με νέα στοιχεία έγιναν και τον Οκτώβρη του 2012 και τον Μάρτιο και Απρίλη του 13. Κάλλιο αργά παρά ποτέ που λέει κι ο λαός.
Το αποτέλεσμα, εδώ θα είμαστε να το καταγράψουμε.