Το πιο πρόσφατο μέσο μαζικής μεταφοράς στην Κίνα είναι ένα όχημα που συνδυάζει στοιχεία λεωφορείου, τραμ και τρένου.

Η κατασκευάστρια σιδηροδρομική εταιρεία CRRC το ονομάζει «έξυπνο» λεωφορείο, αλλά είναι κάτι πολύ παραπάνω από αυτό. Όπως τα τρένα, είναι αρθρωτό και μπορούν να προστεθούν βαγόνια, αλλά όπως τα λεωφορεία, θα οδηγείται σε δρόμους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα βαγόνια θα ακολουθούν προκαθορισμένο μονοπάτι και δεν θα χρειάζεται οδηγό, αλλά ούτε και ράγες. Το λεωφορείο θα είναι εξοπλισμένο με αισθητήρες και θα μπορεί να ακολουθήσει λευκές γραμμές κατά μήκος του δρόμου. «Είναι σαν να έχουμε εικονικές ράγες για το λεωφορείο», αναφέρει ο αρχι-μηχανικός της CRRC.

Το λεωφορείο των 30 μέτρων θα μπορεί να μεταφέρει 300 επιβάτες στα τρία βαγόνια του, ενώ μπορούν να προστεθούν ή να αφαιρεθούν βαγόνια, εάν αυτό είναι απαραίτητο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το έξυπνο λεωφορείο ή αλλιώς ART (Autonomous Rail Rapid Transit) προωθείται ως πολύ πιο οικονομικό σε σχέση με τα υπόγεια τρένα ή τα τραμ και δεν απαιτεί υποδομές, όπως τα άλλα μέσα. Αυτό ίσως είναι η λύση για πολλές μικρο-μεσαίες πόλεις στην Κίνα, όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα κατασκευής για σιδηροδρομικές ράγες.

Το κόστος κατασκευής του είναι 2 εκ. δολάρια για ένα λεωφορείο ART κανονικού μεγέθους, ενώ η κατασκευή υποδομών για υπόγειο σιδηρόδρομο ενός χιλιομέτρου κοστίζει 102 εκ. δολάρια, σύμφωνα με την κινέζικη κρατική εταιρεία μέσων ενημέρωσης, Xinhua.

Μια γραμμή 6,5 χλμ. για το ART θα χτιστεί στην κινέζικη πόλη Zhuzhou, ενώ η κατασκευή θα ξεκινήσει το 2018.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης