Πληροφορίες
Τίτλος: Injustice 2
Διαθέσιμο σε: PlayStation 4 / Xbox One
Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 4
Εταιρεία Ανάπτυξης: NetherRealm Studios
Εκδότρια Εταιρεία: Warner Bros. Interactive Entertainment
Είδος: Fighting
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 19 Μαΐου 2017
Εισαγωγή
Η NetherRealm Studios μας έχει συνηθίσει με αρκετούς fighting τίτλους τα τελευταία χρόνια. Από το Mortal Kombat του 2011, γνωστό και ως Mortal Kombat 9, μέχρι το Injustice: Gods Among Us του 2013, αλλά και τη μίξη αυτών των δύο στο Mortal Kombat vs DC Universe της Midway. Το τελευταίο ίσως και να αποτέλεσε την αφορμή της δημιουργίας του Injustice. Με την Midway και την Warner Bros. Chicago να γίνονται ένα ύστερα από την πτώχευση της πρώτης, ήρθε η σειρά Injustice. Τέσσερα χρόνια μετά το πρώτο μέρος της σειράς, έρχεται το Injustice 2 με την εταιρεία να πειραματίζεται αρκετά πάνω σε αυτό, ενώ πλέον βλέπουμε και τη μετάβαση στη νέα γενιά.
Δείτε περισσότερα για το Injustice 2 ΕΔΩ.
Story Mode
Αρχικά, η ιστορία του Injustice 2 τοποθετείται πέντε χρόνια μετά την πτώση του Superman, δηλαδή το τέλος της ιστορίας του πρώτου μέρους. Ο Batman καλεί τους συμμάχους του να προσπαθήσουν να επαναφέρουν την ειρήνη στον πλανήτη. Κάτι τέτοιο, όμως, φαίνεται πως δεν θα είναι εύκολο, μιας και μία νέα οργάνωση, με το όνομα The Society, κάνει την εμφάνιση της. Το… τάγμα αυτό αποτελείται από κακοποιούς που έχει φέρει με το μέρος του ο Gorilla Grodd. Οι σύμμαχοι του Batman προσπαθούν να τον σταματήσουν, όταν εμφανίζεται ο Doctor Fate και τους προειδοποιεί για μία μεγάλη απειλή που καταφθάνει στη Γη.
Η απειλή αυτή δεν είναι άλλη από τον Brainiac. Ο Brainiac ευθύνεται για τη συλλογή και καταστροφή του πλανήτη Krypton, από όπου κατάγεται o Superman. Έτσι, πλησιάζοντας στη Γη με τον ίδιο ακριβώς σκοπό, οι ήρωες καλούνται να τον σταματήσουν πριν ολοκληρώσει τις διαδικασίες καταστροφής του πλανήτη. Μέσα από δώδεκα δυναμικά κεφάλαια μπορούμε να πούμε πως η NetherRealm κατάφερε να δώσει για μία ακόμα φορά ένα διασκεδαστικό story με εκπληκτικές σκηνές δράσης, παρά την μέτρια γραφή διαλόγων και τις αστείες αφορμές για… ξύλο.
Επιπρόσθετα μπορεί σε κάποιους να φανεί σχετικά μικρό, καθώς η διάρκεια περιορίζεται στις 5-6 ώρες. Άστοχη ήταν και η προσθήκη του Joker δυστυχώς αυτήν τη φορά στον τίτλο, καθώς μπήκε απλά… για να μπει. Ένα νέο στοιχείο του Injustice 2 είναι η δυνατότητα επιλογής χαρακτήρα σε μερικά από τα κεφάλαια (ανάμεσα σε δύο διαθέσιμους), αλλάζοντας έτσι κάποιους διαλόγους, χωρίς να προσφέρει σημαντικό κίνητρο για replay του campaign. Καλοδεχούμενη προσθήκη, αλλά κάπως ανούσια.
Ήρωες (και “Κακοί”)
Στα θετικά της ιστορίας συμβάλλει και το ανανεωμένο roster του τίτλου, με ορισμένους χαρακτήρες να επιστρέφουν, κάποιους να απουσιάζουν και κάποιοι να έχουν αλλάξει εντελώς σε σχέση με το προηγούμενο μέρος. Πιο συγκεκριμένα, οι νέοι χαρακτήρες είναι οι: Atrocitus, Black Canary, Blue Beetle, Brainiac, Captain Cold, Cheetah, Deadshot, Doctor Fate, Firestorm, Gorilla Grodd, Poison Ivy, Robin, Scarecrow, Supergirl και Swamp Thing. Ο Joker επιστρέφει με μια εντελώς διαφορετική εμφάνιση και χαρακτήρες όπως ο Ares, η Hawkgirl και άλλοι απουσιάζουν, ενώ βλέπουμε μεγάλες αλλαγές στις κινήσεις αρκετών, που τους κάνει να έχουν αίσθηση τελείως διαφορετικού παίκτη (όπως για παράδειγμα η Harley). Η μεγάλη ποικιλία νέων χαρακτήρων, με αρκετούς αγαπημένους από τον πρώτο τίτλο να επιστρέφουν, φέρνουν το σύνολο των 28 ηρώων και κακών.
Gameplay
Οι μάχες του Injustice 2 γίνονται σε ένα 2D περιβάλλον όπου οι παίκτες μονομαχούν μεταξύ τους μέχρι κάποιος από τους δύο να χάσει και τις δύο μπάρες ζωής που έχει. Ο τίτλος θυμίζει έντονα το Mortal Kombat X, κυρίως εξαιτίας των κινήσεων που γίνονται πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με τον πρώτο τίτλο της σειράς. Οι περισσότεροι συνδυασμοί και εδώ αποτελούνται από κινήσεις και κάποια από τις τρεις δυνατές επιθέσεις, με το Χ (σε έκδοση PS4) να είναι το heavy attack, το τετράγωνο να είναι το light και το Δ το medium. Οι συνδυασμοί αυτών με τα κουμπιά κατεύθυνσης του χαρακτήρα θα έχουν ως αποτέλεσμα μια πιο ισχυρή και ειδική κίνηση που είναι πολλές και διαφορετικές για κάθε χαρακτήρα.
Εκτός από τις απλές επιθέσεις, υπάρχει και το character power το οποίο ενεργοποιείται με το Ο και έχει τη δική του ξεχωριστή μπάρα φόρτισης. Όταν είναι έτοιμο, μπορεί να ενεργοποιηθεί προσφέροντας διάφορες ικανότητες ανάλογα με τον ήρωα. Για παράδειγμα, η Supergirl μπορεί να πετάξει laser και ο Batman να εμφανίσει τρεις μικρές νυχτερίδες, τις οποίες μπορεί να στείλει πάνω στον εχθρό του μία μία πατώντας ξανά το Ο, κάνοντας του ζημιά. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που επιστρέφει είναι η μπάρα με την οποία μπορούμε να ενισχύσουμε τις ειδικές επιθέσεις μας, ή να εξαπολύσουμε μια πολύ δυνατή κίνηση που ονομάζεται Super Move και βλέπουμε τους ήρωες να χρησιμοποιούν τις δυνάμεις τους στο έπακρο. Αξίζει να αναφέρουμε ότι αυτήν τη φορά οι επιθέσεις είναι πιο εντυπωσιακές και… μεγαλύτερου βεληνεκούς σε σχέση με τον προηγούμενο τίτλο. Επίσης επιστρέφει και το Clash, όπου ποντάρουν κομμάτια από την μπάρα τους οι χαρακτήρες με τον έναν στην άμυνα και τον άλλον στην επίθεση. Φυσικά, επιστρέφουν και τα εξαιρετικά (αλλά και στρατηγικά) level transitions, όπως και τα level interactions, κάποια από τα οποία πλέον είναι blockable, εν αντιθέσει με τον προηγούμενο τίτλο.
Στο Injustice 2, το σημαντικότερο αδιαμφισβήτητα νέο χαρακτηριστικό είναι το “Gear System”: είναι η δυνατότητα να κάνουμε level up τους χαρακτήρες, αλλά και να τους “ντύσουμε” με διαφορετικό εξοπλισμό. Συγκεκριμένα, τα χαρακτηριστικά των χαρακτήρων χωρίζονται σε strength, ability, defense και health points. Αυτά μπορούν να αλλάξουν ανάλογα με τον εξοπλισμό που έχουμε για κάθε χαρακτήρα και χωρίζεται σε πρόσωπο, πανοπλία, χέρια, πόδια και αξεσουάρ. Εξοπλισμό μπορούμε να βρούμε από τα mother boxes, το loot system του τίτλου. Η νέα αυτή προσθήκη επιβραβεύει τους παίκτες που ολοκληρώνουν αποστολές και challenges δίνοντας τους τέτοια κουτιά. Τα κουτιά αυτά χωρίζονται σε κατηγορίες από bronze μέχρι diamond και ανάλογα με την κατηγορία τους μπορούν να προσφέρουν αρκετά χρήσιμο και δυνατό εξοπλισμό. Εδώ έρχονται και τα microtransactions, αλλά και το random στοιχείο, τα οποία δυστυχώς χαλάνε την ομοιομορφία του τίτλου. Είτε με ένα μικρό προβάδισμα που δίνεται στους παίκτες με τον καλύτερο εξοπλισμό, είτε στα πληρωτέα, αλλά random αντικείμενα που λαμβάνετε μέσω των microtransactions, θα βρείτε κάποιες καταστάσεις, που θα θέλατε να μην υπάρχουν σε αυτό το κατά τ’ άλλα άρτιο fighting παιχνίδι.
Το δεύτερο νέο feature, και εξίσου σημαντικό, είναι αυτό που προσφέρει μεγάλο replayability στον τίτλο και ονομάζεται Multiverse, το οποίο έρχεται να αντικαταστήσει τα STAR Labs Missions. Στο ίδιο σκεπτικό με τα Living Towers του Mortal Kombat X, το Multiverse προσφέρει πολλές προκλήσεις και σειρές από μάχες σε πλανήτες που ανανεώνονται σε διάφορες χρονικές περιόδους. Το concept αφορά στη Γη άλλων διαστάσεων, όπου κάθε μία έχει τεθεί σε κίνδυνο. Κάθε Γη έχει στήλες από μάχες, όπου ερχόμαστε αντιμέτωποι με διάφορους εχθρούς, όπως θα γινόταν σε ένα arcade αντίστοιχου τίτλου. Τα STAR Labs Missions μάς έλειψαν, αλλά με το Multiverse το περιεχόμενο έχει γίνει πολύ πιο δυναμικό για όσους παίκτες ενδιαφέρονται για single play.
Με τη νίκη κάθε στήλης έχουμε διάφορα βραβεία από mother boxes μέχρι και σπάνιο εξοπλισμό ανάλογα με την ιστορία που έχει δοθεί σε κάθε πλανήτη. Εκτός από διαφορετικές ιστορίες, οι πλανήτες και οι στήλες μάχης μέσα σε αυτούς έχουν διαφορετικές δυσκολίες. Με αυτό τον τρόπο καλύπτονται όλοι οι παίκτες, είτε είναι αρχάριοι είτε… ειδικοί του είδους. Γενικότερα, αν κάποιος τελειώσει την κύρια ιστορία και θέλει να αυξήσει τα επίπεδα των χαρακτήρων του και να ασχοληθεί λίγο παραπάνω, το Multiverse είναι μονόδρομος, και μάλιστα ευχάριστος, ενώ κατά διαστήματα στήνονται και ειδικά events, όπως για παράδειγμα, αυτό της Wonder Woman, με την κυκλοφορία της ταινίας, όπου δινόταν η ευκαιρία να κερδίσουμε το κοστούμι της ηρωίδας από την ταινία.
Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα “κλασικά” modes που έχει ένας fighting τίτλος. Αυτό σημαίνει πως τα offline versus για τοπικές μάχες και το online mutliplayer δεν απουσιάζουν, με το δεύτερο να έχει τόσο απλές μάχες, όσο και μάχες κατάταξης. Επιπλέον, οι παίκτες έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν και να δημιουργήσουν δωμάτια προκειμένου να πολεμούν με συγκεκριμένους αντιπάλους σε γύρους.
Ένα ακόμη νέο feature είναι η ύπαρξη των guilds και λειτουργεί παρόμοια με τα factions του Mortal Kombat X. Αντίθετα, όμως, με το πιο… αιματηρό παιχνίδι της εταιρείας, τα guilds δημιουργούνται από τους παίκτες και δεν είναι συγκεκριμένα. Κάθε guild μπορεί να έχει πενήντα παίκτες, να είναι κλειστό ή ανοιχτό στο να δέχονται μέλη. Ως ομάδα, οι παίκτες μπορούν να πολεμήσουν ένα multiverse που είναι αποκλειστικά διαθέσιμο προς τα guilds και προσφέρουν mother boxes σε όλη την ομάδα, ενώ ανάλογα με τη συμμετοχή ανεβαίνει η κατάταξη του guild δίνοντας έναν ακόμη λόγο να ασχοληθεί κανείς με το Injustice σε καθημερινή βάση.
Τεχνικός Τομέας
Στον οπτικό τομέα του Injustice 2 βλέπουμε τη σειρά να έρχεται στα σημερινά δεδομένα, αλλάζοντας γενιά σε σχέση με τον προηγούμενο τίτλο και προσφέροντας εξαιρετικά αποτελέσματα. Τα facial animations κλέβουν την παράσταση, ενώ το συνεχόμενο motion blur δίνει την κινηματογραφικότητα. Φωτισμοί και physically based rendering φέρνουν τον τίτλο στην ελίτ της νέας γενιάς. Κάτι που θα θέλαμε να δούμε να βελτιώνεται όμως είναι η ποικιλία στις πίστες (πλήθος). Παιχνίδια όπως το Tekken διαθέτουν διπλάσιο και τριπλάσιο αριθμό πιστών και παρά τη… διπλή φύση της κάθε πίστας (σχεδόν) του Injustice 2, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι κατέληξαν επαναλαμβανόμενες, καθώς παίζαμε συνεχώς στα ίδια περιβάλλοντα. Το πρόβλημα έγκειται στο ότι χρησιμοποιούνται πίστες που υπάρχουν μόνο στο story mode. Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε κάποιες που θα βασίζονται στον κάθε χαρακτήρα, εν αντιθέσει με 3-4 ας πούμε του Batman μόνο…
Όμως, ο οπτικός τομέας δεν είναι το σημαντικότερο κομμάτι ενός fighting τίτλου. Η απόκριση στον χειρισμό είναι σημείο-κλειδί και μπορούμε να πούμε με ευκολία πως ο τίτλος είναι responsive και τα combos μπορούν να ολοκληρωθούν χωρίς προβλήματα. Οι χρόνοι φόρτωσης είναι αρκετά καλοί, ενώ οι επιδόσεις του τίτλου στην κονσόλα που δοκιμάστηκε ήταν εξαιρετικές, χωρίς την οποιαδήποτε πτώση καρέ, πέρα από κάποια περίεργα stutters κατά τη διάρκεια των cutscenes και μόνο. Άξιο αναφοράς είναι το ότι έχουν ηχογραφηθεί αμέτρητες ατάκες από τους ήρωες για να ακούσετε διαλόγους από όλους τους πιθανούς συνδυασμούς χαρακτήρων στην αρχή κάθε μάχης. Τα τρομερά υψηλά production values φαίνονται από λεπτομέρειες, όπως τα μικρά animations στην οθόνη επιλογής χαρακτήρα.
Συμπεράσματα
Κλείνοντας, θα μπορούσε να πει κανείς πως το Injustice 2 είναι ένας fighting τίτλος που είχε δύσκολο έργο και όμως δεν απογοήτευσε. Η ιστορία του είναι αρκετά καλή, παρόλο που μπορεί να φανεί μικρή σε διάρκεια. Η ποικιλία των modes όμως και το ενδιαφέρον Gear System θα κρατήσει τους παίκτες.
Είναι ξεκάθαρο πως η εταιρεία πήρε όλα τα θετικά στοιχεία του πρώτου τίτλου και ορισμένα από το Mortal Kombat X, τα οποία και εξέλιξε (όπως τα guilds και τα Living Towers που μετατράπηκαν στο Multiverse του Injustice) και δεν φοβήθηκε να πειραματιστεί με τα RPG στοιχεία, παρουσιάζοντας και πάλι καινοτομίες για το είδος.
Εξαιρετικά γραφικά, διασκεδαστικό gameplay και μπόλικο υλικό για όλους το κάνουν προσιτό σε παίκτες ακόμα και εκτός του fighting είδους. Μία από τις καλύτερες χρήσεις άδειας της DC που έχουμε δει εδώ και αρκετό καιρό και ένα πραγματικά άξιο sequel.
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη Zegetron S.A. για τις ανάγκες του Review.
s