Η Sony Computer Entertainment ανακοίνωσε την ανάπτυξη του «Project Morpheus», κατά την διάρκεια του φετινού συνεδρίου για ομάδες ανάπτυξης videogame Game Developers Conference 2014, ενός συστήματος Εικονικής Πραγματικότητας (Virtual Reality – VR). To Project Morpheus οδηγεί την εμπειρία του PlayStation 4 στο επόμενο επίπεδο και προδιαγράφει το μέλλον του gaming. Η Sony Computer Entertainment (SCE) θα συνεχίσει την ανάπτυξη του Morpheus, στοχεύοντας σε μελλοντική εμπορική κυκλοφορία.
«Στη SCE αντιμετωπίζουμε την καινοτομία, ως μία ευκαιρία περαιτέρω ενδυνάμωσης της δέσμευσής μας να φτάνουμε το παιχνίδι στα όρια του», δήλωσε ο Shuhei Yoshida, Πρόεδρος των Worldwide Studios της SCE, προσθέτοντας «το Project Morpheus είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα καινοτομίας της SCE και προσβλέπουμε στη συνέχιση της ανάπτυξής του, αλλά και στη δημιουργία συμβατών game, που θα ξεκινήσουν να δημιουργούνται όταν τα kit λογισμικού ανάπτυξης φτάσουν στα χέρια των δημιουργών.»
Το Morpheus, επιτρέπει στους δημιουργούς να χτίσουν εμπειρίες, οι οποίες διαμορφώνουν μία αίσθηση «παρουσίας» – οι παίκτες βιώνουν την αίσθηση ό,τι είναι οι ίδιοι παρόντες και συμμετέχουν στον εικονικό κόσμο του παιχνιδιού. Η «παρουσία» είναι ένα παράθυρο σε έναν άλλο κόσμο και εντείνει τα συναισθήματα που βιώνουν οι gamer ενώ παίζουν. Το Morpheus ενσωματώνει ένα σύστημα προβολής με οθόνη κεφαλής (head-mount) που συνεργάζεται με την PlayStation Camera, προκειμένου να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία Εικονικής Πραγματικότητας, ακριβώς μπροστά στα μάτια του παίκτη. Οι αισθητήρες αδράνειας που ενσωματώνονται στη μονάδα κεφαλής και στην PlayStation Camera καταγράφουν με ακρίβεια τις κινήσεις του κεφαλιού του παίκτη, ούτως ώστε σε κάθε στροφή του, η εικόνα του παιχνιδιού να μετακινείται αντιστοίχως και με απόλυτη φυσικότητα σε πραγματικό χρόνο.
Επιπρόσθετα, σε ορισμένα συμβατά game o παίκτης θα μπορεί να χρησιμοποιήσει το χειριστήριο PlayStation Move (PS Move) ως αντικείμενο (π.χ. σπαθί). Το Morpheus θα αναπαραγάγει την κίνηση των χεριών του παίκτη, αλλά και του σπαθιού μέσα στο παιχνίδι, με αποτέλεσμα ο gamer να νιώθει ότι μάχεται ο ίδιος με το σπαθί του στον εικονικό κόσμο.
Το Morpheus αξιοποιεί την τεχνολογία 3D audio (ήχος τριών διαστάσεων) που αναπτύχθηκε αποκλειστικά από τη SCE. Εκτός από τους ήχους που έρχονται από μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά, το Morpheus αναπαράγει μια στερεοσκοπική ηχητική (3D) εικόνα με ήχους, οι οποίοι ακούγονται πάνω και κάτω από το σημείο που στέκεται ο παίκτης, όπως, για παράδειγμα βήματα στα σκαλοπάτια από κάτω τους, μηχανές ελικοπτέρων που ίπτανται από πάνω τους κ.α.. Οι ήχοι που ακούν οι παίκτες σε πραγματικό χρόνο, διαφοροποιούνται ανάλογα με την κατεύθυνση του κεφαλιού τους, δημιουργώντας ένα άκρως ρεαλιστικό ηχητικό περιβάλλον μέσα στον διαισθητικό εικονικό κόσμο των 360 μοιρών.
Σε συνδυασμό με την PlayStation Camera, το ασύρματο χειριστήριο DualShock 4 και το PS Move του PlayStation 4, το Morpheus θα προσφέρει μοναδικές εμπειρίες ψυχαγωγίας στους gamer, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της SCE σε όλους τους τομείς που σχετίζονται με την τεχνολογία Εικονικής Πραγματικότητας (VR) – όπως η απεικόνιση και τα οπτικά εφέ, ο ήχος, οι τεχνολογίες καταγραφής και ελέγχου, η ευχρηστία και το περιεχόμενο.
Οι εταιρείες ανάπτυξης θα έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν περιεχόμενο για το Morpheus στο PlayStation 4, την πλατφόρμα που έχει πουλήσει περισσότερα από 6 εκατομμύρια τεμάχια τρεισήμισι μήνες μετά το λανσάρισμά της και συνεχίζει να παρουσιάζει ισχυρή ζήτηση. Το σύνολο λογισμικού δημιουργίας περιεχομένου (Software Development Kit – SDK) για το Morpheus, βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης και θα διατεθεί αμέσως μόλις είναι έτοιμο.
Κατά τη διάρκεια του Game Developers Conference 2014, το οποίο διοργανώνεται στο San Francisco από τις 19 έως τις 21 Μαρτίου, οι συμμετέχοντες μπορούν να επισκεφθούν τον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της Sony Computer Entertainment America και να δοκιμάσουν το Morpheus. Στα tech demo που παρουσιάζονται στα πλαίσια του GDC, οι παρευρισκόμενοι έχουν την ευκαιρία να παίξουν αποκλειστικούς τίτλους, όπως το multiplayer shooter EVE Valkyrie (CCP), πιλοτάροντας ένα διαστημόπλοιο του EVE Online, το Thief (SQUARE ENIX), εξερευνώντας τον σκοτεινό, γεμάτο σκιές κόσμο του νέου παιχνιδιού stealth δράσης, του The Castle (SCE), δοκιμάζοντας τις διαδραστικές δυνατότητες της Εικονικής πραγματικότητας μέσω του PS Move, και του The Deep (SCE), εξερευνώντας τα βάθη των ωκεανών μέσα από ένα κλουβί προστασίας από τους καρχαρίες.