Στην ταινία «Δον Ζουάν» (Don Jon), η οποία αποτελεί το ντεμπούτο του Γκόρντον Λέβιτ στις ταινίες μεγάλου μήκους, τίθεται το ερώτημα, τί από τα δύο ευχαριστεί περισσότερο τους άνδρες της σύγχρονης εποχής: Η αυτοϊκανοποίηση μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή με τη βοήθεια των καλλονών του πορνό; Ή η αληθινές σχέσεις, οι οποίες ωστόσο εκτός από τη σαρκική επαφή, εμπεριέχουν δεσμεύσεις αλλά και υποχρεώσεις;
Στα ερωτηματικά αυτά επιχειρεί να δώσει απάντηση ο ήρωας της ταινίας, ο Τζόν Μαρντέλο, ένας νέος μπάρμαν, από μία τυπική ιταλοαμερικανική οικογένεια του Νιου Τζέρσεϋ, του οποίου οι πιο σημαντικές ασχολίες είναι το γυμναστήριο, το ασταμάτητο καμάκι που οδηγεί σε σχέσεις μίας νύχτας και η αυτοϊκανοποίηση. Οι φίλοι του τον αποκαλούν Don John από το «Δον Ζουάν», διότι τα καταφέρνει πολύ καλά όταν πρόκειται για γυναίκες.
Ο άστατος χαρακτήρας του και οι περίεργες εργένικες συνήθειές του, είναι στα πρόθυρα της αλλαγής ωστόσο, όταν μπαίνει στη ζωή του η Μπάρμπαρα (Σκάρλετ Γιόχανσον), η οποία όπως ο ίδιος της λέει, είναι το ομορφότερο πλάσμα που έχει ποτέ αντικρύσει. Θα καταφέρει να τον κάνει να περιορίσει τις άκρατες σεξουαλικές του επιθυμίες η αγάπη και μία σχέση γεμάτη φροντίδα και όνειρα;
Σε κάθε περίπτωση, το θέμα της ταινίας είναι απόλυτα επίκαιρο, καθώς βρισκόμαστε σε μία εποχή, στην οποία δύσκολα παίρνει κανείς ρίσκα, δύσκολα αφήνεται σε μία σχέση, ενώ η ατομικότητα και η προσφυγή σε ιντερνετικές υπηρεσίες για το κάθε τι είναι φαινόμενα που βρίσκονται σε έξαρση. H ταινία ήδη προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες.
Επιμέλεια: Σιαφάκας Ανδρέας