Μια νέα έκθεση η οποία επισημαίνει τις πλέον επικίνδυνες για τη ναυσιπλοΐα θάλασσες του κόσμου, από την οποία μάλιστα προκύπτει και το εξαιρετικά ενδιαφέρον στοιχείο ότι, στα συγκεκριμένα σημεία έχουν συμβεί και τα περισσότερα από τα χειρότερα οικολογικά ατυχήματα, φέρνει στην δημοσιότητα η WWF International.

Σύμφωνα με τη μελέτη αυτή, οι θαλάσσιες αυτές περιοχές είναι της Νότιας Κίνας, της Μεσογείου και της Βόρειας Θάλασσας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο χάρτης με τις δέκα πιο επικίνδυνες περιοχές του κόσμου για τη ναυσιπλοΐα.

Η έρευνα αυτή διενεργήθηκε με το σκεπτικό ότι τα ναυτικά δυστυχήματα αναμένεται να γνωρίσουν μεγάλη αύξηση καθώς εκτιμάται πως σε 20-30 περίπου χρόνια, τα κάθε μεγέθους και τύπου σκάφη/πλοία πρόκειται να διπλασιαστούν.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο αριθμός των πλοίων που διέρχονται από τους ωκεανούς έχει αυξηθεί σημαντικά κατά τα τελευταία 15 χρόνια από περίπου 85.000 σκάφη σε 105.000, με την καμπύλη αύξησης να παρουσιάζει γεωμετρική πρόοδο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκείνο που προξενεί όμως εντύπωση είναι πως τα σημεία των μεγάλων ναυτικών ατυχημάτων με τραγικά περιβαλλοντικά επακόλουθα, συμβαίνει στις περιοχές με το μεγαλύτερο οικολογικό ενδιαφέρον.

Ενδεικτικά μόνο αναφέρεται πως από το 1999 μέχρι το 2011, συνέβησαν συνολικά 239 ναυτικά ατυχήματα στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας και των ανατολικών Ινδιών, μια περιοχή στην οποία ζουν τα 3/4 του παγκόσμιου πληθυσμού κοραλλιών σε όλον τον πλανήτη!

Κάτι ανάλογο με την ως άνω θαλάσσια περιοχή συμβαίνει και στην Ανατολική Μεσόγειο, τη Μαύρη Θάλασσα, τη Βόρεια Θάλασσα και γύρω από τις Βρετανικές Νήσους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

To μοιραίο δυστύχημα του επιβατηγού Costa-Concorda που προσέκρουσε στο νησί Giglio στην Ιταλία και έγινε αιτία να χάσουν τη ζωή τους 32 άνθρωποι.

Γενικά υπολογίζεται πως περισσότερο από 40% ναυαγίων-ατυχημάτων αφορά φορτηγά πλοία, (cargo), ενώ τα αλιευτικά υπολογίζονται στο 25% του συνόλου. Σε κάθε περίπτωση και ανεξαρτήτως τύπου σκάφους, περισσότερα από τα μισά συμβάντα οφείλονται στις καιρικές συνθήκες οι οποίες προκαλούν είτε βυθίσεις λόγω εισροής υδάτων, είτε και σπάσιμο του ίδιου του σκάφους.

Είναι γεγονός λέει ο Dr. Walmsley, πως σε κάποια μέρη του κόσμου ο κίνδυνος είναι πάντοτε εξαιρετικά υψηλός για τα πλοία. Και φυσικά στην περίπτωση μιας ενδεχόμενης διαρροής πετρελαίου, όπως για παράδειγμα στην περιοχή της Ανταρκτικής, δεν υπάρχει καμία δυνατότητα καθαρισμού, καθώς το πετρέλαιο θα εισχωρήσει κάτω από το παχύ στρώμα πάγου και θα εγκλωβιστεί εκεί για πάντα…

Οι επιστήμονες που επεξεργάστηκαν τα στοιχεία της συγκεκριμένης έρευνας θεωρούν επιτακτική την ανάγκη της πλήρους αναθεώρησης του πλαισίου των κανόνων και των προδιαγραφών που αφορούν, όχι μόνο στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος, καθώς εκτός όλων των άλλων, τα ακραία καιρικά φαινόμενα που όλο και μεγεθύνονται, θα αυξήσουν τους κινδύνους στο μέγιστο.

Παύλος Κιρκασίδης

Στοιχεία BBC

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης