Εικόνα σταθεροποίησης εμφανίζει τον τελευταίο ένα χρόνο το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», με τις αφίξεις ξένων επισκεπτών προς την Αθήνα να έχουν αυξηθεί, σύμφωνα με όσα αναφέρει σε συνέντευξή της στην τηλεόραση της zougla η υπεύθυνη επικοινωνίας της εταιρείας Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) Ιωάννα Παπαδοπούλου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως εξηγεί, η κίνηση το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς αυξήθηκε περίπου κατά 9%, ενώ ο αριθμός των ξένων επισκεπτών ενισχύθηκε κατά 31%.

«Όλες οι ενδείξεις που έχουμε για το φετινό καλοκαίρι είναι θετικές, με τη σταδιακή ανάκαμψη του αερολιμένα να αποτελεί θετικό μήνυμα για την ελληνική οικονομία» σημειώνει η κυρία Παπαδοπούλου.

Κατά το 2013, οι ξένοι επιβάτες ξεπέρασαν κατά 2,7% τα επίπεδα του 2012, σηματοδοτώντας τάση ανάκαμψης και στον τομέα του τουρισμού. Η αλλαγή πρόσημου στον τουρισμό ξεκίνησε από την αρχή της καλοκαιρινής περιόδου, ενώ κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου οι ξένοι επιβάτες σημείωσαν διψήφια ποσοστά αύξησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Συνωστισμός» αεροπορικών

Την ίδια στιγμή, η έναρξη δρομολογίων από νέες αεροπορικές εταιρείες και η ενίσχυση των συχνοτήτων έχουν αυξήσει τη χωρητικότητα κατά 2 εκατομμύρια (θέσεις).

Την ίδια στιγμή, 150 νέες εβδομαδιαίες πτήσεις προστέθηκαν στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος κατά τη φετινή σεζόν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ειδικότερα, εκτελούν δρομολόγια:

-η Aegean προς 4 νέους προορισμούς (Αμβούργο, Μπέρμιγχαμ, Πάφο και Ναντ), καθώς και σε επτά υφιστάμενους προορισμούς για τον ΔΑΑ (Αμπού Ντάμπι, Ζυρίχη, Βυρηττός, Κάιρο, Κοπεγχάγη, Μασσαλία και Στοκχόλμη)
-H Ryanair-καθημερινά- προς 6 προορισμούς, εκ των οποίων 3 εσωτερικού (Θεσσαλονίκη 5 πτήσεις ημερησίως – Χανιά 2 πτήσεις ημερησίως και Ρόδο 1 πτήση ημερησίως), και 3 διεθνείς (Μιλάνο/Μπέργκαμο, Πάφο και Λονδίνο/Στάνστεντ με 1 καθημερινή πτήση)
-Η Vueling από και προς τη Ρώμη (καθημερινά)
-Η Transavia από και προς Αϊντχόβεν, ενώ η Transavia France ξεκινά πτήσεις σε Ναντ, Παρίσι και Λυών
-Η easyJet (προς Αμβούργο)
-Η Meridianna από και προς Νάπολη
-Η Alitalia προς Μιλάνο
-Η Brussels Airlines από και προς Βρυξέλλες
-Η Croatia Airlines από και προς Σπλίτ
-Η Singapore από και προς Σιγκαπούρη (επιστρέφει στην ελληνική αγορά ύστερα από ένα χρόνο αποχής)

Και οι χαμηλού κόστους

Αλλά και οι χαμηλού κόστους αερομεταφορείς βρίσκονται στην…ουρά για μία θέση στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Έτσι, από το φετινό καλοκαίρι 17 «low cost» αερομεταφορείς θα πετούν από και προς το «Ελ.Βενιζέλος», σε σχέση με το καλοκαίρι του 2013, ποσοστό που αντιστοιχεί σε αύξηση των εξυπηρετούμενων προορισμών κατά 40%. Οι χαμηλού κόστους αεροπορικές αποτελούν το 29,3% του συνόλου των αερομεταφορέων που θα επιχειρούν προγραμματισμένες πτήσεις στην Αθήνα το καλοκαίρι του 2014.

Ταυτόχρονα, οι 203 εβδομαδιαίες συχνότητες που θα πραγματοποιούν συνολικά, αποτελούν το 13,9% του συνόλου των εβδομαδιαίων συχνοτήτων του διεθνούς αεροδρομίου (8,8% για το εσωτερικό και 17,8% για το εξωτερικό).

«Και οι παραδοσιακοί αερομεταφορείς προσθέτουν στοιχεία χαμηλού κόστους στην λειτουργία τους. Βλέπουμε ότι στο τέλος της ημέρας υπάρχει μία σύγκλιση ως προς το μοντέλο λειτουργίας των αεροπορικών εταιρειών» σημειώνει η εκπρόσωπος του ΔΑΑ, σχολιάζοντας την έλευση των χαμηλού κόστους εταιρειών στην Ελλάδα.

Οι χρεώσεις

Όσον αφορά στις χρεώσεις του «Ελευθέριος Βενιζέλος», τις οποίες θεωρούν υψηλές παράγοντες των αερομεταφορών, η κυρία Παπαδοπούλου σημειώνει ότι δεν αντιπροσωπεύουν παρά το 4-7% του άμεσου λειτουργικού κόστους μίας αεροπορικής.

«Οι χρεώσεις των αεροδρομίων αποτελούν το 4-7% του άμεσου λειτουργικού κόστους μίας αεροπορικής. Ο ΔΑΑ βρίσκεται περίπου στην μέση της κατάταξης ως προς τις χρεώσεις, σε σχέση με τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Επίσης, προσφέρουμε πολιτική κινήτρων βάσει των οποίων οι εκπτώσεις αγγίζουν το 80% επί των χρεώσεων. Εξάλλου, η μη επιλογή ενός προορισμού από έναν αερομεταφορέα δεν σχετίζεται με τις χρεώσεις, αλλά με την κρίση και τον ευρύτερο επιχειρησιακό προγραμματισμό του» σημειώνει.

Εταιρική ευθύνη

Η εταιρεία λειτουργεί στην έκταση του αεροδρομίου το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο διεθνώς, με την εταιρική κοινωνική ευθύνη να επικεντρώνεται σε δράσεις για το παιδί, το περιβάλλον και τον πολιτισμό. Κάθε χρόνο αναπτύσσει ενέργειες για τις τοπικές κοινότητες σε στενή συνεργασία με τις τοπικές αρχές και οργανώσεις, ενώ στο χώρο του αερολιμένα φιλοξενούνται μόνιμες εκθέσεις.

Αναφορικά με τη μετοχική σύνθεση του ΔΑΑ, σημειώνεται ότι, μετά το Ελληνικό Δημόσιο που είναι μέτοχος πλειοψηφίας με ποσοστό 55%, ο αμέσως μεγαλύτερος μέτοχος είναι το καναδικό fund Public Sector Pension Investment Board (26,7%). Οι λοιποί μέτοχοι που κατέχουν το 13,3% είναι η Hochtief Airport Capital της οποίας κύριοι μέτοχοι είναι Καναδικά και Αυστραλιανά θεσμικά επενδυτικά σχήματα, καθώς και η οικογένεια Κοπελούζου με 4,99%.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης