H Ευρωπαϊκή Επιτροπή με έκθεσή της συστήνει την αύξηση του φόρου στο πετρέλαιο κίνησης, η οποία θα συμπαρασύρει αυτομάτως και την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, στα επίπεδα της βενζίνης.
Στην έκθεση της Κομισιόν, στην οποία αναλύονται οι τάσεις για τη φορολογία στην Ευρώπη, διαπιστώνεται ότι κακώς η Ελλάδα προχώρησε στη μείωση του φόρου στο πετρέλαιο κίνησης, καθώς με αυτό το τρόπο έδωσε πλεονέκτημα στην κατανάλωση του πετρελαίου κίνησης έναντι της βενζίνης. Η Κομισιόν λοιπόν, προτείνει αύξηση του φόρου στο ντίζελ κίνησης. Η πρόταση, αυτή, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αποβλέπει στην αύξηση των εσόδων, αλλά βασίζεται και σε περιβαλλοντικά αίτια. Εντούτοις, ένα τέτοιο μέτρο, μία αύξηση, δηλαδή, στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο ντίζελ κίνησης συνεπάγεται και την αύξηση το πετρέλαιο θέρμανσης, μετά και την εξίσωση των φόρων.
Στην ίδια έκθεση, η Κομισιόν προτείνει δεδομένων των ελλιπών εσόδων από τον ΦΠΑ (τόσο στην Ελλάδα, αλλά και σε Ισπανία, Ιταλία, Λετονία, Πορτογαλία και Βρετανία), είτε την αναδιάρθρωση του ίδιου του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας, είτε την πρόληψη, από πλευράς της κυβέρνησης, ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή συμμόρφωση των φορολογουμένων προς τις υποχρεώσεις τους για καταβολή του Φόρου.
Τέλος, η Επιτροπή, διαπιστώνοντας πως η φορολογική πολιτική που ακολουθείται σε ό,τι αφορά στα ακίνητα δεν επιτυγχάνει, συστήνει αλλαγή μείγματος και συγκεκριμένα καλεί την κυβέρνηση να προβεί είτε στη μείωση του φόρου μεταβίβασης, είτε στην εξεύρεση των εσόδων που θα χαθούν, μέσω της φορολόγησης των κατόχων ακινήτων.