Μπουλόνια που χρειάζονται «πρόσθετο σφίξιμο» βρέθηκαν κατά τη διάρκεια επιθεωρήσεων των Boeing 737 Max 9, ανακοίνωσε η United Airlines.
Οι επιθεωρήσεις ξεκίνησαν μετά την πτώση ενός τμήματος της ατράκτου από ένα 737 Max 9 της Alaska Airlines την Παρασκευή.
Η United Airlines ανέφερε ότι “προβλήματα εγκατάστασης” που σχετίζονται με τα βύσματα της πόρτας θα “επιλυθούν” πριν ο τύπος του αεροσκάφους επιστρέψει σε υπηρεσία.
Περίπου 171 αεροπλάνα του ίδιου τύπου παραμένουν καθηλωμένα από τη ρυθμιστική αρχή των ΗΠΑ.
Στην ανακοίνωσή της, η United Airlines ανέφερε: «Από τότε που ξεκινήσαμε τις προκαταρκτικές επιθεωρήσεις το Σάββατο, βρήκαμε περιπτώσεις που φαίνεται να σχετίζονται με προβλήματα εγκατάστασης στο βύσμα της πόρτας – για παράδειγμα, μπουλόνια που χρειάζονταν επιπλέον σφίξιμο».
Το βύσμα της πόρτας είναι ένα κομμάτι ατράκτου με παράθυρο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως έξοδος κινδύνου σε ορισμένες διαμορφώσεις.
Ήταν αυτό το μέρος του αεροπλάνου της Alaska Airlines που έπεσε δραματικά κατά τη διάρκεια της πτήσης πάνω από την πολιτεία του Όρεγκον των ΗΠΑ, προσγειώνοντας τελικά στον κήπο ενός δασκάλου.
Το αεροπλάνο έκανε αναγκαστική προσγείωση και κανείς από τους επιβάτες δεν τραυματίστηκε.
Η συντριπτική πλειοψηφία των Boeing 737 Max 9 που χρησιμοποιούνται στις ΗΠΑ εκμεταλλεύεται η United Airlines και η Alaska, ενώ η Turkish Airlines, η Copa Airlines του Παναμά και η Aeromexico έχουν επίσης προσγειώσει αεροσκάφη του ίδιου μοντέλου για επιθεωρήσεις.
Η United ανακοίνωσε ότι είχε ακυρώσει 200 πτήσεις από τη Δευτέρα και ανέμενε σημαντικές ακυρώσεις την Τρίτη.
«Μπορέσαμε να πραγματοποιήσουμε ορισμένες προγραμματισμένες πτήσεις μεταβαίνοντας σε άλλους τύπους αεροσκαφών, αποφεύγοντας περίπου 30 ακυρώσεις η καθεμία τη Δευτέρα και την Τρίτη», πρόσθεσε η United.
Εν τω μεταξύ, τη Δευτέρα, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA), η οποία ρυθμίζει τα αεροπορικά ταξίδια στις ΗΠΑ, δήλωσε ότι παρείχε μια λίστα ελέγχου που πρέπει να τηρούν οι αερομεταφορείς κατά τη διάρκεια των επιθεωρήσεων.
Σε ανακοίνωσή της, η FAA είπε ότι όλα τα αεροσκάφη 737 Max 9 θα παραμείνουν προσγειωμένα έως ότου οι αερομεταφορείς «ολοκληρώσουν τις βελτιωμένες επιθεωρήσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν και τις αριστερές και τις δεξιές τάπες εξόδου της πόρτας καμπίνας, τα εξαρτήματα της πόρτας και τους συνδετήρες».
«Οι αερομεταφορείς πρέπει επίσης να συμπληρώσουν τις απαιτήσεις διορθωτικών ενεργειών με βάση τα ευρήματα από τις επιθεωρήσεις πριν φέρουν ξανά οποιοδήποτε αεροσκάφος σε λειτουργία», προστίθεται στην ανακοίνωση.
Η πτήση 1282 έφτασε τα 16.000 πόδια (4,8 χλμ.) όταν ξεκίνησε την έκτακτη κάθοδό της το βράδυ της Παρασκευής, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πτήσης.
Οι εικόνες που κοινοποιήθηκαν στο διαδίκτυο – και αργότερα από τους ερευνητές – έδειχναν μια μεγάλη τρύπα στο πλάι του σκάφους, με μάσκες οξυγόνου να κρέμονται από την οροφή.
Οι επιβάτες αναφέρθηκαν από την εφημερίδα The Oregonian ότι είπαν ότι ένα νεαρό αγόρι που καθόταν κοντά στην πληγείσα περιοχή σκίστηκε το πουκάμισό του από τη δύναμη της αποσυμπίεσης.
Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB), το οποίο ηγείται της έρευνας για το περιστατικό, είπε ότι οι πιλότοι είχαν αναφέρει προειδοποιητικά φώτα πίεσης σε τρεις προηγούμενες πτήσεις της συγκεκριμένης Alaska Airlines Max 9 που ενεπλάκη στο συμβάν.
Το τζετ είχε αποτραπεί από το να πραγματοποιεί πτήσεις μεγάλων αποστάσεων πάνω από το νερό, έτσι ώστε το αεροπλάνο «να μπορούσε να επιστρέψει πολύ γρήγορα σε ένα αεροδρόμιο» σε περίπτωση που οι προειδοποιήσεις επαναλαμβάνονταν, δήλωσε η επικεφαλής του NTSB Τζένιφερ Χόμεντι.
Δεν είναι σαφές εάν υπάρχει σχέση μεταξύ των ζητημάτων που οδήγησαν σε αυτές τις προειδοποιήσεις και του ζητήματος που προκάλεσε την έκρηξη στις 5 Ιανουαρίου.
Η Alaska Airlines ανέφερε στην πιο πρόσφατη δήλωσή της: «Ενώ αναμένουμε τα κριτήρια επιθεώρησης της οδηγίας για την αξιοπλοΐα (AD) από την FAA και την Boeing, οι ομάδες συντήρησής μας είναι έτοιμες και έτοιμες να πραγματοποιήσουν τις απαιτούμενες επιθεωρήσεις των βυσμάτων πόρτας μεσαίας εξόδου στο 737-9 μας. Η αναγκαστική καθήλωση των 737-9 Max έχει επηρεάσει σημαντικά τη λειτουργία μας. Έχουμε ακυρώσει 170 πτήσεις την Κυριακή και 60 ακυρώσεις τη Δευτέρα, με περισσότερες να αναμένονται».
Η Boeing ανέφερε σε ανακοίνωσή της: «Η ασφάλεια είναι η πρώτη μας προτεραιότητα και λυπούμαστε βαθύτατα για τον αντίκτυπο που είχε αυτή η εκδήλωση στους πελάτες μας και τους επιβάτες τους».
Το 737 Max της εταιρείας έχει περιγραφεί ως «το πιο εξονυχιστικό μεταφορικό αεροσκάφος στην ιστορία» μετά από μια σειρά ζητημάτων ασφάλειας.
Στα τέλη του 2018 και στις αρχές του 2019, δύο από τα αεροσκάφη της χάθηκαν σε σχεδόν πανομοιότυπα περιστατικά, στα ανοικτά των ακτών της Ινδονησίας και έξω από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας Αντίς Αμπέμπα.
Συνολικά σκοτώθηκαν 346 άνθρωποι. Και οι δύο συντριβές προκλήθηκαν από ελαττωματικό λογισμικό ελέγχου πτήσης, το οποίο τελικά ανάγκασε τα αεροπλάνα σε καταστροφικές καταδύσεις, παρά τις καλύτερες προσπάθειες των πιλότων.
Πηγή: bbc.com