Το δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας «Sozcu» ξεκαθάρισε την κατάσταση προκαλώντας πανικό στους Βέλγους (και όχι μόνον) καταναλωτές που λάτρεψαν την σοκολάτα–σύμβολο του Βελγίου από το 1926. Την περίφημη «Godiva».

To 2007 η βελγική εταιρεία αγοράστηκε από τον τουρκικό κολοσσό «ULKER Group» διά μέσου της θυγατρικής της «Yildiz Holding». Τα πράγματα εξελίσσονταν μέχρι την στιγμή που ο Ταγίπ Ερντογάν αποφάσισε να «ισλαμοποιήσει» τα πάντα στη χώρα του. Αργά ή γρήγορα θα έφθανε και η ώρα της σοκολάτας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι Τούρκοι επιχειρηματίες έλαβαν την απόφαση που συνάδει με τις ιδέες του «μεγάλου αφέντη». Ανακοίνωσαν λοιπόν μόλις χθες, πώς εφεξής η «Godiva» διακόπτει την παραγωγή σοκολάτας με αλκοόλ αλλά και πραλίνας με αλκοόλ , δύο προϊόντα σύμβολα της βελγικής σοκολατοποιίας. Η σταδιακή μείωση της παραγωγής «μεθυσμένης σοκολάτας» όπως θα την αποκαλούσε κάθε καλός μουσουλμάνος σαν τον Ερντογάν, είχε αρχίσει από τον Απρίλιο αλλά κανείς δεν το είχε συνειδητοποιήσει.

Η ανακοίνωση για την, από εδώ και πέρα, παραγωγή από την παραδοσιακή σοκολατοποιία του Βελγίου «Halal sokolata» προκάλεσε την οργή των Βέλγων καταναλωτών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αγρίεψαν και τα social media. Είναι όμως πλέον αργά. Η «Godiva» έπεσε και αυτή θύμα της παγκοσμιοποίησης. Κάτι σαν την βρετανική «Jaguar» που ανήκει πλέον στους Ινδούς ή την «OPEL» που ανήκει πλέον στους Γάλλους. Μιλάμε για πραγματικές καπιταλιστικές «προδοσίες» στον αμείλικτο πόλεμο μεταξύ των εταιρειών.

Η περίφημη σοκολάτα πήρε το όνομα της από την ηρωίδα της Αγγλικής παράδοσης του 13ου αιώνα, Lady Godiva. Το όνομα της προέρχεται από το αρχαίο αγγλικό Godghifu που σημαίνει «Δώρο Θεού».

Ήταν η σύζυγος ενός φεουδάρχη η οποία διαμαρτυρόμενη για τους υπερβολικούς φόρους που επέβαλε ο σύζυγός της στους υπηκόους του, ίππευσε ολόγυμνη το άλογο της και κυκλοφορούσε γυμνή στο φέουδο. Ουδείς πέραν της φαντασίας μπορεί να εξηγήσει την σχέση του μύθου με την σοκολάτα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως κανείς δεν είχε διανοηθεί προηγουμένως πώς κάποια στιγμή μία μυθική ηρωίδα της αγγλοσαξονικής παράδοσης θα κατέληγε στην ιδιοκτησία μιας ισλαμικής εταιρείας προκαλώντας ρίγη ντροπής στον Ριχάρδο τον Λεοντόκαρδο, τον γνωστό ήρωα των Σταυροφοριών κατά του Ισλάμ.

Κάπως έτσι εκδικείται η Ιστορία όταν έχει τα κέφια της και όταν οι πραγματικές καπιταλιστικές συνθήκες το επιτρέπουν.

Η «ULKER» με την σειρά της έχει λάβει διαστάσεις παγκόσμιου κολοσσού αλλά με έντονες πολιτικές προεκτάσεις. Κατά την περίοδο της Αραβικής Άνοιξης η τουρκική εταιρεία στην κυριολεξία κατέλαβε την καταναλωτική επικράτεια της Αιγύπτου υλοποιώντας την σχεδιασμό του Ταγίπ Ερντογάν. Του οικονομικού εισοδισμού της Τουρκίας στην Ισλαμική Αίγυπτο με τις ευλογίες των «Αδελφών Μουσουλμάνων». Ήταν η εποχή που ο Ερντογάν με τους συμβούλους του «έκοβε και έραβε» στο Κάιρο ως «προστάτης» της κυβέρνησης του ισλαμιστή Μοχάμεντ Μόρσι.

Το πραξικόπημα των στρατηγών ανέτρεψε τον σχεδιασμό της Άγκυρας και άρα και τα οικονομικά σχέδια της τουρκικής σοκολατοποιίας. Μόνον που η «ULKER» διαθέτει σημαντικό επιχειρηματικό βάθος και δεν πτοείται έχοντας εισβάλει με την «μανδηλοφορούσα σοκολάτα της» σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του υπαρκτού Ισλάμ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης