Νέα ακουστικά σήματα, ακόμη πιο ισχυρά από το χθεσινό, που αποδίδονται στο αγνοούμενο Boieng 777 της Malaysia Airlines εντοπίστηκαν την Κυριακή από το κινεζικό πλοίο Haixun 01 και το αυστραλιανό Ocean Shield στον Ινδικό ωκεανό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το τρίτο σήμα εντοπίστηκε το πρωί της Κυριακής από το αυστραλιανό πλοίο Ocean Shield κάπου 555 χλμ. πιο μακριά από το πρώτο. Πάνω στο πλοίο μεταφέρεται ειδικός εξοπλισμός του Αμερικανικού Ναυτικού για την ανίχνευση ήχων και σημάτων μαύρων κουτιών.

Την ίδια ώρα, ένα κινεζικό αεροπλάνο της πολεμικής αεροπορίας εντόπισε, σύμφωνα με το κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua, αντικείμενα να επιπλέουν στην ευρύτερη περιοχή από όπου εκπέμπονται τα σήματα.

Νωρίτερα, όπως ανακοίνωσε ο επικεφαλής των ερευνών Άνγκους Χιούστον, το δεύτερο εύρημα, το οποίο εντοπίστηκε τα ξημερώματα της Κυριακής, είναι ενθαρρυντικό, ωστόσο πρέπει να δοθεί χρόνος στους ερευνητές να διασταυρώσουν αν πρόκειται για σήμα από το μαύρο κουτί του αεροσκάφους. «Είναι μια σημαντική και ενθαρρυντική αρχή και αποτελεί υπόσχεση που όμως απαιτεί πλήρη έρευνα» είπε συγκεκριμένα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Σήμερα τα μέσα της Πολεμικής Αεροπορίας της Αυστραλίας θα ασχοληθούν με την επιβεβαίωση των ακουστικών σημάτων στην περιοχή όπου το κινεζικό πλοίο τα εντόπισε» δήλωσε ο Χιούστον. Την ίδια στιγμή, οι Αυστραλοί αξιωματούχοι επιβεβαιώνουν πως η συχνότητα του συγκεκριμένου σήματος είναι συμβατή με εκείνη του μαύρου κουτιού του μοιραίου Boeing.

H συνέντευξη τύπου του επικεφαλής των ερευνών Άνγκους Χιούστον

Το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων της Κίνας σημείωσε και αυτό με τη σειρά του πως το σήμα που έλαβε το πλοίο είχε ακριβώς την ίδια συχνότητα με εκείνη του μαύρου κουτιού του αεροπλάνου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σημειώνεται πως το σήμα είναι διάρκειας 90 δευτερολέπτων και εντοπίστηκε 1.600 χλμ. βορειοδυτικά του Περθ και 2 χλμ. πιο μακριά από εκείνο που εντοπίστηκε χθες.

To σημείο όπου εντοπίστηκε το σήμα των 90 δευτερολέπτων

Στη σημερινή αναζήτηση θα πάρουν μέρος ως και 12 αεροπλάνα, καθώς και 13 πλοία, που θα ελέγξουν τρεις ξεχωριστές περιοχές περίπου 2.000 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Περθ. Ο Χιούστον σημείωσε εξάλλου ότι, αν και οι έρευνες δεν έχουν σταματήσει σε όλη την περιοχή του Ινδικού Ωκεανού που έχει οριστεί, το νότιο τμήμα αυτής είναι πλέον η βασική προτεραιότητα για τις χώρες που παίρνουν μέρος στην αναζήτηση, μετά τη νέα ανάλυση των διαθέσιμων δορυφορικών στοιχείων. Ο διοικητής του Βασιλικού Ναυτικού της Αυστραλίας Peter Leavy ανακοίνωσε πως θα πάρει χρόνο μέχρι να καταφέρουν να φτάσουν στο σημείο τα πλοία με τον κατάλληλο εξοπλισμό.

Άμποτ: «Είναι η πιο δύσκολη έρευνα στην ανθρώπινη ιστορία»

Πάντως, νωρίτερα, ο Αυστραλός πρωθυπουργός Τόνι Άμποτ δήλωσε από το Τόκιο όπου βρίσκεται πως η έρευνα για το Boeing που χάθηκε στις 8 Μαρτίου με 239 συνολικά επιβαίνοντες «είναι η πιο δύσκολη έρευνα στην ανθρώπινη ιστορία. Ψάχνουμε για ένα αεροσκάφος το οποίο είναι στο βάθος ενός πολύ βαθύ ωκεανού και πρόκειται για μiα τεράστιας έκτασης περιοχή».

Το χθεσινό σήμα ήταν ασθενέστερο

Χθες ανακοινώθηκε πως ένα κινεζικό πλοίο, που επίσης συμμετέχει στις έρευνες για την ανεύρεση του αγνοούμενου αεροσκάφους της Malaysia Airlines, εντόπισε παλμό σήματος με συχνότητα 37.5 kHz/sec στον νότιο Ινδικό Ωκεανό. Οι αρμόδιοι υποστηρίζουν πως και η εν λόγω ισχύς του σήματος συμπίπτει με αυτή που μεταδίδεται συνήθως από τα μαύρα κουτιά των αεροσκαφών, όμως προς το παρόν δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να συνδέει το τυχαίο εύρημα με τη μοιραία πτήση των μαλαισιανών αερογραμμών.

Το ερευνητικό πλοίο «Haixun 01» εντόπισε το σήμα στις 25 μοίρες νότιο γεωγραφικό πλάτος και στις 101 μοίρες ανατολικό γεωγραφικό μήκος, όπως μετέδωσε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων της Κίνας.

Το σημείο όπου εντοπίστηκε το σήμα χθες

Σύμφωνα με πηγές της εφημερίδας «China’s Liberation Daily», τρία μέλη του πληρώματος έπιασαν το σήμα, το οποίο δεν αποθηκεύτηκε στο αρχείο, καθώς ήταν εντελώς απροετοίμαστοι για κάτι τέτοιο.

Σημειώνεται ότι το Boeing 777 της Malaysia Airlines, που εκτελούσε την πτήση ΜΗ370 από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο, μετέφερε συνολικά 239 επιβαίνοντες και χάθηκε από τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου. Όπως διαπιστώθηκε αργότερα, λίγο πριν εισέλθει στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ άλλαξε εντελώς πορεία και κατευθύνθηκε προς τον Νότιο Ινδικό Ωκεανό όπου διεξάγονται οι έρευνες. Αξίζει τέλος να αναφερθεί ότι οι μπαταρίες του μαύρου κουτιού θα αποφορτιστούν πλήρως στις 8 Απριλίου, κάτι που σημαίνει ότι τα ερευνητικά συνεργεία δίνουν μάχη με τον χρόνο για τον εντοπισμό του, καθώς μόνο αυτό μπορεί να δώσει τις απαντήσεις για το τι τελικά συνέβη.

Διαβάστε επίσης Ελπίδες για το μαύρο κουτί, Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 5 Απριλίου 2014, 14:47

Επιμέλεια: Κλειώ Μπετσάκου – Μαριάννα Μαρμαρά
Πηγή: skynews/ cnn

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης