Αεροσκάφος της Air Asia, που εκτελούσε το δρομολόγιο από τη Σουραμπάγια της Ινδονησίας προς τη Σιγκαπούρη, έχασε κάθε επαφή με τον πύργο ελέγχου, όπως ενημέρωσε η ίδια η εταιρεία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τα μέσα της Ινδονησίας στο αεροσκάφος επιβαίνουν 161 άτομα. Το A320-200 μετέφερε εξαμελές πλήρωμα και 155 επιβάτες, ανάμεσα τους 16 παιδιά και ένα βρέφος, διευκρίνισε ο γενικός διευθυντής της πολιτικής αεροπορίας της Ινδονησίας Τζόκο Μουρτζατμότζο.

Εκπρόσωπος του Υπουργείου Μεταφορών της χώρας ανακοίνωσε την προσωρινή αναστολή των ερευνών. «Διακόψαμε τις έρευνες επειδή άρχισε να νυχτώνει. Επιπλέον οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν καλές. Θα επαναλάβουμε τις έρευνες αύριο στις 7.00 (τοπική ώρα, 2.00 ώρα Ελλάδας) ή και νωρίτερα, εφόσον οι καιρικές συνθήκες βελτιωθούν» αναφέρει η ανακοίνωση.

Στο A320-200 επέβαινε εξαμελές πλήρωμα και 155 επιβάτες, ανάμεσα τους 16 παιδιά και ένα βρέφοςΗ πτήση QZ8501 έχασε επαφή γύρω στις 2.30 ώρα Ελλάδας. Eιδικότερα, το κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας σταμάτησε να λαμβάνει σήματα από το αεροσκάφος της μαλαισιανής εταιρίας χαμηλού κόστους περίπου μία ώρα μετά την απογείωσή του από το διεθνές αεροδρόμιο Τζουάντα στη Σουραμπάγια της ανατολικής Ιάβας, στις 05.20 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο αναμενόταν να προσγειωθεί στη Σιγκαπούρη στις 08.30 τοπική ώρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το A320-200 βρισκόταν μεταξύ του λιμανιού Ταντζούνγκ Παντάν της Ινδονησίας και της πόλης Ποντιανάκ στο ινδονησιακό Βόρνεο, όταν χάθηκε κάθε επαφή με τον πύργο ελέγχου.

Τα διεθνή μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι το αεροσκάφος είχε αποθέματα καυσίμων για 4,5 ώρες, ενώ έχουν ήδη παρέλθει 9 από τη στιγμή που χάθηκε από τα ραντάρ. Το αγνοούμενο αεροσκάφος είχε στο ενεργητικό του 23.000 ώρες σε συνολικά 13.600 πτήσεις.

Στο αεροσκάφος επέβαιναν 156 Ινδονήσιοι, τρεις Νοτιοκορεάτες, ένας Γάλλος που ήταν ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους, ένας Βρετανός, ένας Μαλαισιανός και ένας πολίτης της Σιγκαπούρης. Πρόκειται για 138 ενήλικες, 16 παιδιά και ένα βρέφος.

Οι επιχειρήσεις διάσωσης διεξήχθησαν από το αρμόδιο κέντρο του νησιού Μπάνγκα στη Θάλασσα της Ιάβας, σύμφωνα με τις τοπικές αρχές. Στην επιχείρηση συνέδραμαν δυνάμεις από την Ινδονησία, τη Σιγκαπούρη, τη Μαλαισία και την Αυστραλία.

Aπό την εταιρεία έγινε γνωστό ότι «ο πιλότος είχε ζητήσει να αποκλίνει από την πορεία πτήσης λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών» που επικρατούσαν, σε μήνυμα στον λογαριασμό της στο Facebook. «Η επικοινωνία με το αεροσκάφος χάθηκε ενώ ήταν ακόμα υπό τον έλεγχο των ινδονησιακών αρχών εναέριας κυκλοφορίας» πρόσθεσε η Air Asia.

Το αεροσκάφος πετούσε σε ύψος 32.000 ποδών όταν ο πιλότος ζήτησε να αποκλίνει από την πορεία πτήσης και να ανέβει στα 38.000 πόδια προκειμένου να αποφύγει τα σύννεφα και τις κακές καιρικές συνθήκες, σύμφωνα με την αεροπορική εταιρία.

Το αίτημα των πιλότων να πετάξουν σε μεγαλύτερο ύψος για να αποφύγουν μεγάλα σύννεφα βροχής είναι μια φυσιολογική διαδικασία, εξηγεί ο Ινδονήσιος εμπειρογνώμονας Ντούντι Σουντιμπόγιο. «Δεν υπάρχει τίποτα παράξενο σε αυτό. Αυτό που συνέβη μετά παραμένει μυστήριο», πρόσθεσε.

Αγωνία για τους συγγενείς των επιβατών

Πανικόβλητοι συγγενείς των επιβατών έχουν συγκεντρωθεί στο αεροδρόμιο Σανγκί της Σιγκαπούρης, ενώ εκατοντάδες άλλοι έσπευσαν στο αεροδρόμιο στη Σουραμπάγια.

Μια 45χρονη γυναίκα δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι έξι μέλη της οικογένειάς της ήταν στο αεροπλάνο. «Πήγαιναν στη Σιγκαπούρη για διακοπές. Πάντα πετούσαν με την Air Asia, χωρίς κανένα πρόβλημα. Είμαι συγκλονισμένη από την είδηση της εξαφάνισης και πολύ ανήσυχη με την ιδέα ότι το αεροπλάνο μπορεί να συνετρίβη».

Η Air Asia, σημαντικός πελάτης της Airbus, είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους της νοτιοανατολικής Ασίας. Ιδρύθηκε πριν από περίπου 20 χρόνια και έκτοτε καταγράφει μεγάλη ανάπτυξη.

Ενημερώθηκε ο Ομπάμα

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα ενημερώθηκε για την εξαφάνιση της πτήσης QZ8501 της Air Asia και αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου θα συνεχίσουν να παρακολουθούν την κατάσταση, ανακοίνωσε σήμερα ο Έρικ Σουλτς, εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου.

Ο Αμερικανός πρόεδρος βρίσκεται με την οικογένειά του στη Χαβάη για τις διακοπές των Χριστουγέννων.

Η αεροσυνοδός Khairunisa Haidar Fauzi φέρεται να επέβαινε στο αεροσκάφος

Ο αεροσυνοδός Oscar Desano (δεξιά) φέρεται να επέβαινε στο αεροσκάφος

Το 2014 θα μείνει μια μαύρη χρονιά στην ιστορία της αεροπορίας της Μαλαισίας, με την απώλεια δύο αεροσκαφών των εθνικών αερογραμμών Malaysia Airlines.

Στις 8 Μαρτίου η πτήση MH370 εξαφανίστηκε λίγο μετά την απογείωσή της από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο με 239 επιβαίνοντες. Η εξαφάνισή της παραμένει ανεξήγητη μέχρι σήμερα. Το αεροπλάνο φέρεται να συνετρίβη στο νότιο Ινδικό Ωκεανό, όταν πλέον τα καύσιμά του είχαν εξαντληθεί.

Στις 17 Ιουλίου ένα άλλο Μπόινγκ της Malaysia Airlines, που πραγματοποιούσε την πτήση Άμστερνταμ-Κουάλα Λουμπούρ, εξερράγη εν πτήσει -κατά τα φαινόμενα καταρρίφθηκε από πύραυλο ενώ πετούσε πάνω από την ανατολική Ουκρανία. Στο αεροσκάφος επέβαιναν 298 άτομα, ανάμεσα τους 193 Ολλανδοί.

Η Ινδονησία, ένα αρχιπέλαγος που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις αεροπορικές συνδέσεις ανάμεσα στα 17.000 νησιά της, παρουσιάζει -σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της- μια από τις χειρότερες επιδόσεις στην Ασία στον τομέα της ασφάλειας της αεροπορίας.

Σύμφωνα με το BBC ακόμη ένα αεροσκάφος της Air Asia ζήτησε να επιστρέψει στη βάση του, λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης