Όπως κάθε καλοκαίρι τέτοια εποχή, οι εκδρομείς με τα φουσκωτά τους και τα μικρά πλεούμενά τους αλλά και οι ιδιοκτήτες μεγαλύτερων σκαφών, αυτοί που επέλεξαν τον Αργοσαρωνικό για τις διακοπές τους, κατευθύνονταν για ένα μπάνιο και ένα ουζάκι στον κόλπο της Ζωγεριάς. Ο ήρεμος αυτός όρμος στα νοτιοδυτικά των Σπετσών προφυλάσσεται από τα μελτέμια του ελληνικού καλοκαιριού. Εκεί υπάρχει και ένα ταβερνάκι, όχι τίποτε το σπουδαίο, με καλό – τίμιο φαγητό και κάποιο μεζέ. Ήρεμα και ειδυλλιακά πράγματα δηλαδή. Ούτε γκλαμουριές ούτε υπερβολές.
Εφέτος το καλοκαίρι ωστόσο, όταν κάποιοι πρωτοεπιχείρησαν να ρίξουν άγκυρα στον όρμο ή να δέσουν μία πρυμάτσα ή πιο απλά να προσεγγίσουν την ακτή με κάποιο φουσκωτό ή βάρκα, αντιμετώπισαν την απαγόρευση εκ μέρους των λιμενικών αρχών. Κάθε τόσο το σκάφος του Λιμενικού κόβει βόλτες στον όρμο και ζητείται από τα σκάφη να απομακρυνθούν.
Για τον μικρό κόλπο της Ζωγεριάς, με το ταβερνάκι στα νοτιοδυτικά των Σπετσών, υφίσταται ειδική διάταξη σε ΦΕΚ, το οποίο δημοσιεύθηκε στις 16 Νοεμβρίου του 2016 επί σημερινής κυβέρνησης και με αρμόδιο υπουργό τον κ. Παναγιώτη ΚουρουμπλήΌταν τα λιμενικά όργανα ερωτούνται πόθεν προέρχεται η απαγόρευση, τότε αυτά επικαλούνται διάταξη που δημοσιεύθηκε σε Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. Φανταστείτε. Για τον μικρό κόλπο της Ζωγεριάς, με το ταβερνάκι στα νοτιοδυτικά των Σπετσών, υφίσταται ειδική διάταξη σε ΦΕΚ, το οποίο δημοσιεύθηκε στις 16 Νοεμβρίου του 2016 επί σημερινής κυβέρνησης και με αρμόδιο υπουργό τον κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Προφανώς, κάποιοι διερωτήθηκαν και ορισμένοι έψαξαν για να πληροφορηθούν το πραγματικό κίνητρο που οδήγησε στην απαγόρευση διά ΦΕΚ της ναυτοδέτησης στον κόλπο της Ζωγεριάς. Το ίδιο επιχείρησε και το zougla.gr. Στην αρχή οι λιμενικές αρχές των Σπετσών επικαλέστηκαν και δική τους εισήγηση για την «προστασία των λουομένων». Αλλά, περίεργο πράγμα, η ανάγνωση του ιδίου του ΦΕΚ, αρ. φύλλου 3707 της 16ης Νοεμβρίου του 2016, αναφέρει με έναν απροκάλυπτα φωτογραφικό τρόπο την απαγόρευση «πόντισης πάσης φύσεως ναυτοδετών από 1ης Απριλίου έως 31ης Οκτωβρίου», δηλαδή καθ’ όλη τη διάρκεια της τουριστικής σεζόν.
Διαβάστε το επίμαχο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως με τη συγκεκριμένη διάταξη.
Είναι προφανές πως το ζήτημα της ασφάλειας των λουομένων θα μπορούσε να επιλυθεί με έναν απλό και όχι δαπανηρό τρόπο, όπως συμβαίνει σε όλες τις ακρογιαλιές της χώρας
Είναι προφανές πως το ζήτημα της ασφάλειας των λουομένων θα μπορούσε να επιλυθεί με έναν απλό και όχι δαπανηρό τρόπο, όπως συμβαίνει σε όλες τις ακρογιαλιές της χώρας (και του κόσμου) όπου προσεγγίζουν σκάφη.
Με την πόντιση δηλαδή σημαδούρων, που οριοθετούν τη ζώνη κολύμβησης αλλά και τον δίαυλο προσέγγισης σκαφών καθώς και τον επιτρεπόμενο χώρο αγκυροβόλησης των μεγαλυτέρων από αυτά (η τοπική λιμενική αρχή έχει ήδη προβεί σε τέτοια εισήγηση). Τίποτε εκ των ανωτέρω δεν συνέβη.
Η «μυστηριώδης» βίλα του γνωστού επιχειρηματία
Ήταν σαφές εξαρχής πως κάτι πιο σημαντικό κρυβόταν πίσω από το περιβόητο ΦΕΚ και την απαγόρευση. Επειδή ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιον, δεν άργησε να διαλυθεί το «μυστήριο». Στο δεξί, νοτιοδυτικότερο σημείο του κόλπου της Ζωγεριάς έχει χτιστεί μία εντυπωσιακή βίλα του επιχειρηματία κ. Λασκαρίδη, ο οποίος συνήθως διατηρεί χαμηλούς τόνους και αποφεύγει να εκτεθεί. Πλην όμως, όπως προκύπτει, ο επιχειρηματίας είτε δυσανασχετεί με τις «οχλήσεις» που προκαλούν οι επισκέπτες στον γραφικό κόλπο είτε έχει άλλα σχέδια για την περιοχή.
Παραμένει, ωστόσο, ακέραιο το ερώτημα. Ο κάθε ιδιοκτήτης μιας παραθαλάσσιας βίλας έχει τη δυνατότητα και μάλιστα με ειδικές διατάξεις να ελέγχει την περιοχή, την ακρογιαλιά και, το σπουδαιότερο, να απαγορεύει την προσέγγιση πολιτών στην ακτογραμμή; Όχι βεβαίως και μάλιστα κατά τον νόμο. Πώς τα καταφέρνει, λοιπόν, ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας; Με τον τρόπο που αυτές οι δουλειές γίνονται στη χώρα της Φαιδράς Πορτοκαλέας. Με το ρουσφέτι. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μέσω του Υπουργείου Ναυτιλίας. Πιο συγκεκριμένα, μέσω του αρμόδιου υπουργού της αριστερής κυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα. Διότι ο κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής είναι μέλος αυτής της κυβέρνησης και δηλώνει αριστερός.
Απευθυνθήκαμε θεσμικά στο Υπουργείο Ναυτιλίας προκειμένου να μας εξηγηθεί ο λόγος για τον οποίο δημοσιεύθηκε η συγκεκριμένη και απολύτως φωτογραφική διάταξη στο Φύλλο Εφημερίδος της Κυβερνήσεως. Η επίσημη επαφή με το υπουργείο πραγματοποιήθηκε το πρωί της Παρασκευής 18 Αυγούστου. Τη Δευτέρα 21 Αυγούστου επικοινωνήσαμε εκ νέου και μάλιστα τρεις φορές με το αρμόδιο υπουργείο. Καμία απάντηση. Προφανώς, είναι «χαμένοι στη μετάφραση» του εδαφίου του ΦΕΚ. Ευτυχώς που η ελληνική γλώσσα είναι απολύτως ακριβής.
Υφίσταται και ένα δεύτερο, πέραν του ιδίου του ρουσφετιού, ερώτημα. Πώς είναι δυνατόν την ώρα που η κυβέρνηση δηλώνει πως δίνει τη μεγάλη μάχη με τη διαπλοκή -και μπράβο της-, υπουργός της με πείρα και προηγούμενες θητείες σε υπουργικούς θώκους με άλλα πολιτικά σχήματα να διαπλέκεται με ισχυρό επιχειρηματία; Εκτός εάν οι υφιστάμενοί του στη γραφειοκρατία του υπουργείου του ξεφύγουν από την προβληματική «μετάφραση» του εδαφίου και μας κοινοποιήσουν κάποιο πειστικό επιχείρημα για τη φωτογραφική διάταξη στο επίμαχο ΦΕΚ. Οψόμεθα.
Τι γίνεται στον κόλπο της Βουλιαγμένης;
Εντύπωση μας προξένησε η πληροφορία που ελπίζουμε να μην είναι αληθινή, ότι τις αμέσως προηγούμενες ημέρες, με εντολή του λιμενάρχη Γλυφάδας, απαγορεύτηκε «δια ροπάλου» η κολύμβηση ατόμων σε όλο το μήκος του αιγιαλού μακράν της ακτής από τη Γλυφάδα έως και τη Βουλιαγμένη που βρέθηκαν εκεί, με κάποιο σκάφος φουσκωτό ή άλλου τύπου. Η πληροφορία επιμένει πως χωρίς να υπάρχει μια διάταξη, ΦΕΚ ή κάποια άλλη διοικητική εντολή επισήμου χαρακτήρα, ο λιμενάρχης προέβη σε αυτή την απαγόρευση και απομάκρυνε σκάφη που βρίσκονταν 200 ή και 300 μέτρα από την ακτή. Πράγματα πρωτόγνωρα. Επειδή δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς συμβαίνει αλλά το ψάχνουμε, ας φροντίσουν οι αρμόδιοι του υπουργείου Ναυτιλίας να μας εξηγήσουν το τι συμβαίνει ακριβώς με τους κατά τόπους λιμενάρχες, αλλά και πώς σκέφτονται να εφαρμόσουν την κείμενη νομοθεσία, η οποία όπως φανταζόμαστε, αφορά στην ασφάλεια των κολυμβητών, που είναι και το ζητούμενο.
Μόνο που παγκοσμίως, η ασφάλεια των κολυμβητών δεν διασφαλίζεται με εντολές των κατά τόπους λιμεναρχείων, αλλά με έναν σαφή, λεπτομερή και κυρίως λειτουργικό νόμο του κράτους.
Zougla newsroom