Η Ελλάδα βρίσκεται στο στόχαστρο των ΗΠΑ, εξαιτίας της αντίδρασής της να εισάγει γενετικά τροποποιημένα προϊόντα, σύμφωνα με τον διευθυντή του γραφείου της «Greenpeace» στην Ελλάδα, Νίκο Χαραλαμπίδη ο οποίος αποκάλυψε πως «υπήρχε μία παράδοση στη χώρα μας από το 1998 και για αρκετά χρόνια μετά, που ήθελε τον πρέσβη των ΗΠΑ να συναντάται με τον εκάστοτε υπουργό Γεωργίας κι αυτό γινόταν για να προωθηθούν τα γενετικά τροποποιημένα προϊόντα και στην Ελλάδα.

Ευτυχώς, όμως, οι ελληνικές κυβερνήσεις τηρούν σταθερή στάση κατά των γενετικά τροποποιημένων οργανισμών». Ο κ. Χαραλαμπίδης σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε πως από το 1999 και μετά, στην Ελλάδα σταμάτησε η καλλιέργεια μεταλλαγμένου βαμβακιού -που είχε ξεκινήσει κάποτε- ενώ δεν γίνονται ούτε πειραματικές καλλιέργειες και δήλωσε ότι η Ελλάδα μπορεί να καυχηθεί για τα «καθαρά» της προϊόντα, καθώς ακόμη και στην εκτροφή των ζώων αφού οι τροφές που χρησιμοποιούνται δεν είναι μεταλλαγμένες, με εξαίρεση τη σόγια, η οποία κατά περίπου 60% παραμένει γενετικά τροποποιημένο προϊόν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τον κ. Χαραλαμπίδη, η Ελλάδα είναι στη «μαύρη λίστα» των ΗΠΑ, για έναν ακόμη λόγο. Για το γεγονός ότι πρωτοστάτησε στον αγώνα κατά των μεταλλαγμένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μαζί με την Αυστρία, τη Δανία, το Λουξεμβούργο και τη Γαλλία. «Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η αμερικανική πρεσβεία στο Παρίσι συνέστησε στην Ουάσιγκτον να ξεκινήσει εμπορικό πόλεμο εναντίον οποιασδήποτε χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης εναντιωνόταν στα γενετικώς τροποποιημένα δημητριακά, σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε το WikiLeaks» ανέφερε ο κ. Χαραλαμπίδης.

Στον αγώνα υπέρ των γενετικά τροποποιημένων οργανισμών οι ΗΠΑ βρήκαν, ως σύμμαχο, εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την Ισπανία, ενώ στην Ιταλία, αν και σε εθνικό επίπεδο υπάρχει μία ελαστικότητα για τα μεταλλαγμένα προϊόντα, σε επίπεδο τοπικών κοινωνιών τα πράγματα είναι πολύ αυστηρά. Οι Ιταλοί παραγωγοί με τίποτα δεν δέχονται να καλλιεργήσουν μεταλλαγμένα, καθώς δίνουν μεγάλη σημασία στα Προϊόντα Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ).

Αναφερόμενος τέλος στο θέμα της Ελλάδας ο κ. Χαραλαμπίδης σημειώνει πως το πρόβλημα είναι ότι δεν έχουμε τη νομοθεσία και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, που θα επιτρέψουν στις ελληνικές επιχειρήσεις να αναδείξουν την καθαρότητα των προϊόντων τους, κάτι το οποίο θα έπρεπε να είναι η σημαία μας, ώστε τα ελληνικά προϊόντα να καταλάβουν τη θέση που τους αξίζει, ως «καθαρά», στη διεθνή αγορά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης