Ρεπορτάζ: Xρήστος Μαζάνης
Aκόμη μία υπόθεση κακοδιαχείρισης δημοσίου χρήματος από τον Δήμο Δελφών έρχεται στο φως της δημοσιότητας από το zougla.gr. Aυτήν τη φορά στο επίκεντρο του ρεπορτάζ τίθενται τα καύσιμα που χρησιμοποιούνταν για τα κρατικά αυτοκίνητα του καλλικρατικού Δήμου.
Η αρχή της έρευνας έγινε έπειτα από δημοσίευμα του zougla.gr Η όλη ιστορία της αποκάλυψης ξεκινάει έπειτα από ρεπορτάζ της ηλεκτρονικής μας εφημερίδας και κινητοποίηση του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης. Αν και η έρευνα από τους επιθεωρητές έχει αρχίσει εδώ και αρκετό καιρό, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του zougla.gr, είναι θέμα ημερών η έκδοση του πορίσματος.
Το ατύχημα που τους πρόδωσε
Στις 30 Μαρτίου του 2012 ένα όχημα του Δήμου Δελφών, μάρκας Μazda 4×4 και με πινακίδα ΚΗΥ 7904, συγκρούστηκε με όχημα της ΔΕΗ και καταστράφηκε. Στο τροχαίο τραυματίστηκε σοβαρά ο υπάλληλος της ΔΕΗ και για έξι μήνες απείχε από τη δουλειά του.
(Φωτογραφία amfissapress από το τροχαίο ατύχημα – το αυτοκίνητο mazda που ακινητοποιήθηκε)
Το όχημα του δήμου ακινητοποιήθηκε την ίδια ημέρα. Ενώ λοιπόν βρισκόταν σε αχρηστία για τουλάχιστον έξι μήνες, στις επίσημες καταστάσεις φαίνεται ότι στο αυτοκίνητο έβαζαν καύσιμα και το κινούσαν κανονικά!
(Φωτογραφία amfissapress από το τροχαίο ατύχημα – διακρίνεται αριστερά το όχημα της ΔΕΗ και δεξιά το αυτοκίνητο του δήμου)
(Κατάσταση κατανάλωσης καυσίμων, έβαλαν 93 λίτρα και έκαναν 1.000 χλμ.)
Σε έξι μόνο μήνες, το ακινητοποιημένο Mazda κατανάλωσε 661 λίτρα βενζίνη. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Παράλληλα, φαίνεται ότι κάποιους μήνες η ποσότητα καυσίμων που διοχετευόταν στο όχημα ήταν παραπάνω από την προβλεπόμενη, ενώ σε άλλη περίπτωση με λιγότερα λίτρα, το βαν έκανε περισσότερα χιλιόμετρα.
(Φωτογραφία amfissapress από το τροχαίο ατύχημα)
Σημειώνεται ότι τα στοιχεία αφορούν μόνο σε κάποιους μήνες του έτους 2012. Φυσικά, το Σώμα Επιθεωρητών ερευνά και πριν από το 2012, το 2013 αλλά και το 2014.
(Το ακινητοποιημένο Maza με 135 λίτρα έχει κάνει 1.000 χλμ.)
Άφαντα τα χιλιόμετρα σε πολλά δημοτικά οχήματα
Εξαιρετικό ενδιαφέρον στις καταστάσεις καυσίμων του δήμου παρουσιάζει και το γεγονός ότι σε πολλά οχήματα -αρκετά εκ των οποίων κατατάσσονται στα βαρέα- ενώ φαίνεται ότι βάζουν καύσιμα, από τον χιλιομετρητή προκύπτει ότι δεν κινούνταν. Αυτό σημαίνει ότι τα καύσιμα δεν τα χρησιμοποιούσαν στα αυτοκίνητα, όπως δήλωναν οι αρμόδιοι υπάλληλοι. Το πού πήγαιναν, αυτό είναι αντικείμενο της έρευνας.
(Το ακινητοποιημένο Mazda με 30 λίτρα κάνει 500 χλμ. Επίσης, τέσσερα βαρέα οχήματα χωρίς χιλιόμετρα)
Για παράδειγμα, σε όχημα αποχιονισμού δηλώνουν ότι βάζουν σε έναν μήνα 510 λίτρα βενζίνη, αλλά δεν αναγράφεται πόσα χιλιόμετρα έκανε. Επίσης, το ίδιο συμβαίνει και σε όχημα γκρέιντερ.
Ακόμα, σε άλλο μήνα, φαίνεται ότι βάζουν σε όχημα φορτωτή 510 λίτρα χωρίς να αναγράφεται, φυσικά, πόσα χιλιόμετρα έκανε. Όλα τα παραπάνω βρίσκονται στο μικροσκόπιο των Επιθεωρητών προκειμένου να διαπιστωθεί τελικά η συνολική κλοπή των καυσίμων αλλά και η ζημιά που έχει υποστεί ο δήμος.
Επιπλέον, ερευνούνται και δύο πρατήρια βενζίνης της περιοχής, από τα οποία γινόταν η προμήθεια των καυσίμων.
(Από την έρευνα προκύπτει ότι με τα καύσιμα γινόταν κανονικό… πάρτι)
Κρατικά οχήματα για ιδιωτική χρήση;
Ενδεικτικό της κατάστασης με τα κρατικά αυτοκίνητα αποτελεί και το γεγονός ότι πριν από λίγους μήνες το αυτοκίνητο του αντιδημάρχου Γραβιάς Αθανασίου Μανανά, έπειτα από τροχονομικό έλεγχο, διαπιστώθηκε ότι δεν είχε διαταγή πορείας, δεν είχε εντολή κίνησης, ενώ το όχημα είχε παρανόμως τροποποιηθεί. Παράλληλα, δεν έφερε τα προβλεπόμενα διακριτικά.
Το αυτοκίνητο ακινητοποιήθηκε από την Τροχαία Άμφισσας για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η υπόθεση αυτή περιλαμβάνεται στην έρευνα του Σώματος Επιθεωρητών.
Δείτε τι διαπιστώνει η τροχαία και το ΚΤΕΟ για το αυτοκίνητο του αντιδημάρχου Δελφών Αθανάσιου Μανανά:
Εντύπωση προκαλεί, πάντως, το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν οι καταγγελίες προς το zougla.gr από πολίτες του δήμου, οι οποίοι αναφέρουν πως υπάρχουν δημοτικά αυτοκίνητα με συμβατικές πινακίδες και χωρίς διακριτικά. Όπως καταγγέλλουν, δεν μπορούν να καταλάβουν για ποιο λόγο αντιδήμαρχοι χρησιμοποιούν αυτά τα «αόρατα» οχήματα.
Πληροφορίες αναφέρουν πως η Τροχαία Άμφισσας δεν έχει πραγματοποιήσει ποτέ έλεγχο στα δημοτικά αυτοκίνητα. Το γεγονός αυτό δημιουργεί πολλά ερωτήματα, στα οποία η Αστυνομική Διεύθυνση Φωκίδας θα πρέπει να απαντήσει, αφού πολίτες της περιοχής αναρωτιούνται για ποιο λόγο τα αυτοκίνητα αυτά δεν ελέγχονται.
Μετά την έκδοση του πορίσματος, εκείνος που θα αποφασίσει είναι ο εισαγγελέας…
Διαβάστε επίσης:
Τι συμβαίνει με τα κρατικά οχήματα του Δήμου Δελφών;
Ντου του Σ.Ε.Ε.Δ.Δ. στον Δήμο Δελφών μετά τα ρεπορτάζ του zougla.gr
Δήμος κερνάει, πολίτες πληρώνουν
Όργιο παρανομίας στους Δελφούς
Διαπλοκή στον Δήμο Δελφών
Στο σφυρί για 50 ευρώ το ιστορικό Χάνι της Γραβιάς στη Φωκίδα