Η πολιτική και η φυσική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας καθώς και οι Τελωνιακές Αρχές του Υπουργείου Οικονομικών έκαναν τα στραβά μάτια, καλύπτοντας τον βεβαρυμμένου παρελθόντος πλοιοκτήτη του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη 2» που βυθίστηκε τα χαράματα της περασμένης Κυριακής έξω από την Σαλαμίνα.

Τα πράγματα παίρνουν και νέες διαστάσεις μετά την διαπίστωση πως το πλοίο «Αγία Ζώνη 2» που προκάλεσε βυθιζόμενο τη ρύπανση στον Σαρωνικό έπλεε από τα τέλη Ιουλίου χωρίς πιστοποιητικά αξιοπλοΐαςΤο «zougla.gr» περιέγραψε τις λεπτομέρειες του πλου του καραβιού από την στιγμή που έδεσε για φόρτωση στα ΕΛΠΕ της Ελευσίνας έως την βύθισή του ρίχνοντας φως στα κομβικά ζητήματα. Το γεγονός ότι δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου αλλά και την διαπίστωση πως την ώρα του ναυαγίου στο σκάφος βρίσκονταν μόνον 2 μέλη του πληρώματος. Και τα δύο αυτά στοιχεία συνιστούν πολύ σοβαρά ποινικά αδικήματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το «zougla.gr» επίσης αποκάλυψε το βεβαρυμμένο παρελθόν του πλοιοκτήτη του «Αγία Ζώνη 2» με την υπόθεση λαθρεμπορίας (παράνομης μετάγγισης φορτίου) το 2013 στο Πέραμα οπότε και κατασχέθηκαν από το Τελωνείο Πειραιά κατόπιν εντολής Εισαγγελέα τα άλλα δύο πλοία του Θεόδωρου Κουντούρη. Τελικά ο Κουντούρης απηλλάγη με βούλευμα αφού πρωτοδίκως είχε καταδικαστεί σε ποινή φυλάκισης. Του επιστράφηκαν τα δύο καράβια του και συνέχισε τις δραστηριότητές του σαν να μην τρέχει τίποτε.

Αλλά τα πράγματα παίρνουν και νέες διαστάσεις μετά την διαπίστωση πως το πλοίο «Αγία Ζώνη 2» που προκάλεσε βυθιζόμενο τη ρύπανση στον Σαρωνικό έπλεε από τα τέλη Ιουλίου χωρίς πιστοποιητικά αξιοπλοΐας. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και ο συγκεκριμένος Κλάδος του Υπουργείου εξέδωσαν δύο έγγραφες παρατάσεις δίνοντας στο προβληματικό αυτό σκάφος και τον ιδιοκτήτη του την δυνατότητα να πλέει ανεξέλεγκτα μέχρι να συμβεί το μοιραίο.

Αν κανείς συνυπολογίσει το κόστος του παλαιού (από το 1972) αυτού σκαριού και το κόστος του φορτίου καυσίμων που έφερε, θα διαπιστώσει πως το φορτίο κόστιζε πολύ περισσότερο από το ίδιο το σκάφος που δεν διάθετε πλέον ούτε έγγραφα αξιοπλοΐας και άρα κατά τα λεγόμενα του ίδιου του πλοιοκτήτη δεν θα μπορούσε να είναι ασφαλισμένο. Και όταν μιλάμε για ασφάλεια δεν εννοούμε μόνον εκείνη προς τρίτους αλλά την άλλη την δαπανηρή (clump) αλλά απαραίτητη κατά τον νόμο που καλύπτει το ενδεχόμενο πρόκλησης ρύπανσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θ. ΚουντούρηςΤο ανώτατο όριο ασφάλιστρου σε τέτοιες περιπτώσεις φθάνει το 1 δις ευρώ. Αν το «Αγία Ζώνη 2» δεν διαθέτει τέτοια ασφάλιση τότε τη δαπάνη για την απορρύπανση του Σαρωνικού θα κληθεί να καταβάλει ο Έλληνας φορολογούμενος.

Δύο φορές τα τελευταία εικοσιτετράωρα ο πλοιοκτήτης Θ. Κουντούρης δήλωσε σε τηλεοπτικές του εμφανίσεις πώς το «Αγία Ζώνη 2» ήταν ανασφάλιστο. Επίσης αναφερόμενος στο παρελθόν του και την λαθρεμπορία παραδέχτηκε τα γεγονότα αλλά τα παρέκαμψε δηλώνοντας πως τελικά απηλλάγη από την Δικαιοσύνη ωσάν οι αποφάσεις αυτές να λειτουργούν ως «Κολυμβήθρα του Σιλωάμ» δια κάθε νόσον και κάθε παρανομία στο μέλλον.

Οι ευθύνες του Υπουργείου Ναυτιλίας

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Α) Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ το Λιμεναρχείο που μονίμως λειτουργεί στον προβλήτα φόρτωσης στα ΕΛΠΕ όφειλε κατά τον νόμο να γνωρίζει τον ακριβή αριθμό ανδρών του πληρώματος που το βράδυ του ναυαγίου βρίσκονταν στο «Αγία Ζώνη 2» το οποίο φόρτωνε καύσιμα για παράδοση στις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων.

Β) Ο αρμόδιος Κλάδος του ΥΕΝ γνώριζε όλες τις λεπτομέρειες για την κατάσταση του συγκεκριμένου σκάφους και παρόλα αυτά εξέδωσε δύο έγγραφα με παράταση της άδειας αξιοπλοΐας του «Αγία Ζώνη 2». Όλως περιέργως το ναυάγιο συνέπεσε χρονικά με την λήξη και της δεύτερης παράτασης.

Δείτε τα έγγραφα της παράτασης:



Γ) το Λιμεναρχείο Πειραιά είχε στην διάθεσή του τον φάκελο του πλοιοκτήτη Θεόδωρου Κουντούρη ο οποίος ασχολείται με το λαθρεμπόριο καυσίμων στην ζώνη Ελευσίνα – Πειραιά τουλάχιστον από το 1991 σύμφωνα με τα αρχεία (το 1991 ήταν η πρώτη προφυλάκιση του για παράνομη μετάγγιση από πλοιάριο σε βυτίο). Θα έπρεπε δηλαδή οι υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος να ήταν δύο και τρεις φορές προσεκτικότερες και αυστηρότερες ως προς την «διευκόλυνση» αδειοδότησης και παροχής πιστοποιητικών ή παρατάσεων στον εν λόγω πλοιοκτήτη. Τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους.

Διαβάστε το επίμαχο ρεπορτάζ του «zougla.gr»

Δ) Πώς το Υπουργείο Ναυτιλίας διατείνεται πως το «Αγία Ζώνη 2» ήταν νομίμως ασφαλισμένο την ημέρα του ναυαγίου ακόμη και για ενδεχόμενο ρύπανσης (ειπώθηκε επισήμως κατά την συνέντευξη τύπου της Πέμπτης 14 Σεπτεμβρίου) την στιγμή που ο πλοιοκτήτης δηλώνει το αντίθετο. Συγκεκριμένα ο Θεόδωρος Κουντούρης δήλωσε: «Το πλοίο δεν ήταν ασφαλισμένο σαν αξία αλλά μόνον προς τρίτους, για αστική ευθύνη. Για τα υπόλοιπα (;) δεν είναι ασφαλισμένο». Πόθεν προκύπτει κατά το Υπουργείο ότι ήταν ασφαλισμένο για θέματα ρύπανσης όταν μάλιστα επίσημα το ΥΕΝ αρνείται πεισματικά να ενημερώσει για το ύψος των ασφαλίστρων;

Ε) Έχει διατάξει το ΥΕΝ και άρα το Λιμεναρχείο Πειραιά προκαταρτική έρευνα για το ενδεχόμενο τελέσεως εγκληματικών πράξεων από την στιγμή του απόπλου του «Αγία Ζώνη 2» από τον προβλήτα των ΕΛΠΕ για να αγκυροβολήσει λίγο αργότερα ένα με δύο μίλια μακριά και στο σημείο Αταλάντη; Ερευνάται αν στο διάστημα αυτό υπήρξε ή όχι μετακίνηση πληρώματος; Ο καπετάνιος και ο Α Μηχανικός του πλοίου έχουν προσαχθεί για ανάκριση. Πώς εξηγούν το γεγονός ότι την ώρα του ναυαγίου παρόντα στο πλοίο ήταν μόνον 2 μέλη του πληρώματος και ποια ήταν τελικά αυτά;

Η υπόθεση «Ζωγεριά» και «Κόλπου Βουλιαγμένης»

Το «zougla .gr» ανέδειξε πρόσφατα και άλλες υποθέσεις όπου το Υπουργείο Ναυτιλίας και τα κατά τόπους Λιμεναρχεία εμπλέκονται σε πρωτόγνωρες υποθέσεις ρουσφετιών και παραβάσεων του υφισταμένου Ναυτικού Διακαίου αλλά και των ηθών και εθίμων που διέπουν την ναυσιπλοΐα.

Στη Ζωγεριά Σπετσών μετά από την δημοσίευση μιας διάταξης που αποδίδεται στο τοπικό Λιμεναρχείο στο Φύλο Εφημερίδος της Κυβερνήσεως του Νοεμβρίου 2016 ένας ολόκληρος κόλπος αποστειρώθηκε και απαγορεύτηκε ο κατάπλους σκαφών με πρόσχημα την «προστασία των λουομένων». Ήταν σκανδαλώδης και στοχευμένη αυτή η διάταξη και αφορούσε τη διασφάλιση ελέγχου του κόλπου από τα συμφέροντα γνωστού επιχειρηματία όστις κατέχει τη συνολική έκταση που περικλείει τη Ζωγεριά. Μετά από τα αποκαλυπτικά δημοσιεύματα του zougla.gr τα σκάφη μεν επανήλθαν για να αγκυροβολήσουν στον κόλπο, πλην όμως το περιβόητο ΦΕΚ παραμένει και όσο παραμένει αποτελεί ντροπή για την ίδια την αξιοπιστία και υπόσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας, την πολιτική και φυσική του ηγεσία.

Στον κόλπο της Βουλιαγμένης και μάλιστα σε ικανή απόσταση ασφαλείας από την παραλία, πάλι καλοκαιριάτικα το τοπικό Λιμεναρχείο επέβαλε απαγόρευση προσέγγισης και ελεύθερης κολύμβησης σε σκάφη χωρίς να εξηγείται ο λόγος και με επίκληση διατάξεων. Πρόκειται για σκανδαλώδη ενέργεια επίσης που καταδεικνύει πως οι υπηρεσίες αυτές λειτουργούν επί της ουσίας εξωθεσμικά και κατά το δοκούν με επίκληση διατάξεων που προκαλούν τον γέλωτα αλλά αποτελούν και πρόκληση για τους πολίτες.

Διαβάστε επίσης:

Επιστολή-βόμβα στο zougla.gr για το ναυάγιο της Σαλαμίνας, Πέμπτη, 14 Σεπτεμβρίου 2017

Με παρατάσεις από το υπ. Ναυτιλίας έπλεε το «Αγία Ζώνη ΙΙ», Παρασκευή, 15 Σεπτεμβρίου 2017

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης