Συγκλονιστικές εικόνες καταγράφονται στο παρακάτω βίντεο που παρουσιάζει αποκλειστικά το zougla.gr και αποτυπώνει τα τελευταία δευτερόλεπτα πριν και μετά την πτώση ελικοπτέρου (AH-64D) της Αεροπορίας Στρατού στην παραλία Βρασνών (κόλπος Κορφανού) στον Σταυρό Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του zougla.gr, ο κυβερνήτης του ελικοπτέρου φέρει τον βαθμό του ταγματάρχη και ο συγκυβερνήτης τον βαθμό του λοχαγού​

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες, ενώ το Απάτσι εκτελεί χαμηλή πτήση πάνω από σπίτια και παραλία με λουόμενους, πέφτει με ορμή στη θάλασσα. Ο ένας χειριστής κατάφερε να απεγκλωβιστεί εγκαίρως, αλλά ο δεύτερος εξήλθε σώος με τη βοήθεια συναδέλφων του.
Σύμφωνα με πληροφορίες του zougla.gr, ο κυβερνήτης του ελικοπτέρου φέρει τον βαθμό του ταγματάρχη και ο συγκυβερνήτης τον βαθμό του λοχαγού. Αμφότεροι είναι έμπειροι χειριστές με πολλές ώρες πτήσεων (νυχτερινές, καθημερινές κ.λπ.). Το Απάτσι ανήκει στο 2ο τάγμα επιθετικών ελικοπτέρων της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού.

Δείτε το βίντεο-ντοκουμέντο:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αποκλειστικό βίντεο: Οι πρώτες στιγμές μετά το ατύχημα

Στρατιώτες φυλάσσουν την περιοχή όπου σημειώθηκε το ατύχημα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο βάθος διακρίνεται το ελικόπτερο

Ημιβυθισμένο το ελικόπτερο

Εκτιμήσεις των ειδικών

Σε συνομιλία που είχαμε με έμπειρους χειριστές για το τι μπορεί να συνέβη κατά τη διάρκεια της πτήσης του ελικοπτέρου, τονίστηκε ότι πρόκειται για «μια στρατιωτική άσκηση υψηλού επιπέδου που όλα μπορούν να συμβούν».

Xειριστές με πολλές ώρες πτήσεις, αλλά και έμπειροι μηχανικοί προκρίνουν την περίπτωση της λάθους εκτίμησης του πιλότου και όχι της μηχανικής βλάβης ως του βασικότερου σεναρίου για την πτώση του Απάτσι.

«Στις ασκήσεις αυτές γίνεται προσπάθεια ρεαλιστικής εκπαίδευσης που επιβάλλει να δουλεύεις στα ανθρώπινα όρια με αποτέλεσμα να σε φέρνει πολύ κοντά στον κίνδυνο», αναφέρουν.

Το χρονικό του ατυχήματος

Το ελικόπτερο κατέπεσε στις 09.00 το πρωί της Τρίτης κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής άσκησης «Σάρισα-2016». Από την πρώτη στιγμή σήμανε συναγερμός στις Ένοπλες Δυνάμεις. Οι δύο χειριστές διακομίστηκαν στο 424 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης για περαιτέρω ιατρικό έλεγχο.

Η πρώτη εικόνα από το σημείοΤο Απάτσι βρίσκεται μισοβυθισμένο μετά την αναγκαστική προσγείωση στην οποία προχώρησαν οι δύο πιλότοι. Επί τόπου έσπευσαν ειδικές δυνάμεις του στρατού για την ανέλκυσή του. Στη συνέχεια θα οδηγηθεί σε ειδικό χώρο προκειμένου να εξεταστεί εξονυχιστικά από πραγματογνώμονες, στο πλαίσιο της έρευνας για το τι τελικά ήταν αυτό που προκάλεσε την πτώση του. Το Γενικό Επιτελείο Στρατού έχει αναλάβει να διερευνήσει τα αίτια του ατυχήματος.

Το «AH-64D Apache» θεωρείται ένα από τα πιο εξελιγμένα ελικόπτερα στον κόσμο, το οποίο είναι εξοπλισμένο μ’ ένα βελτιωμένο σύνολο αισθητήρων, πιλοτήριο γυαλιού και καλύτερα οπλικά συστήματα, ενώ μπορεί να αναπτύξει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα. 

Ερωτήματα και διαμαρτυρίες

Οι δύο χειριστές του ελικοπτέρου απεγκλωβίστηκαν σώοι από το Απάτσι και στο παρά πέντε απετράπη κάποιο χειρότερο σενάριο. Τα ερωτήματα για την πτώση του είναι πολλά και θα διερευνηθούν, ωστόσο το συγκεκριμένο συμβάν πυροδότησε αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας.

«Είναι απαράδεκτο να γίνονται τέτοιες ασκήσεις σε κατοικημένες περιοχές, το Υπουργείο Άμυνας θα πρέπει να επανασχεδιάσει τον χάρτη με τα επιλεγμένα σημεία των ασκήσεων», ανέφερε αυτόπτης μάρτυρας

Αυτόπτης μάρτυρας που μίλησε στο zougla.gr εξήγησε ότι κατά τη διάρκεια της άσκησης ελικόπτερα της Αεροπορίας Στρατού πετούσαν χαμηλά περνώντας πάνω από κατοικημένες περιοχές, στύλους της ΔΕΗ και παραλίες όπου είναι συχνά επισκέψιμες, ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο.
«Είναι απαράδεκτο να γίνονται τέτοιες ασκήσεις σε κατοικημένες περιοχές, το Υπουργείο Άμυνας θα πρέπει να επανασχεδιάσει τον χάρτη με τα επιλεγμένα σημεία των ασκήσεων» συμπλήρωσε.

Δείτε φωτογραφίες με ελικόπτερα, τύπου Chinook, να πετούν πάνω από παραλία με λουόμενους, πολύ κοντά σε σπίτια και στύλους της ΔΕΗ

Η ανακοίνωση του ΓΕΣ:

Ενημερώνουμε ότι την Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2016 και περί ώρα 09:00, κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων της Άσκησης «ΣΑΡΙΣΑ – 2016», ελικόπτερο ΑΗ-64D της Αεροπορίας Στρατού κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή του Κόλπου Ορφανού.

Οι δύο χειριστές του ελικοπτέρου έχουν τις αισθήσεις τους και διακομίζονται στο 424 ΓΣΝΘ για περαιτέρω ιατρικό έλεγχο.

Τα αίτια διερευνώνται.

Πλάνα από την περιοχή:


Τo υπερσύγχρονο Απάτσι

Το Boeing AH-64 Apache (ελληνικά: Μπόινγκ ΑΗ-64 Απάτσι) είναι επιθετικό ελικόπτερο στρατιωτικής χρήσης, που αρχικά κατασκευαζόταν από τη McDonnell Douglas. Πρώτη φορά πέταξε στις 30 Σεπτεμβρίου 1975.

Αρχικά αναπτύχθηκε ως μοντέλο 77 από τη Hughes Helicopters, για το πρόγραμμα εξελιγμένων επιθετικών ελικοπτέρων του στρατού των Ηνωμένων Πολιτειών. Ο Αμερικανικός Στρατός επέλεξε το AH-64 το 1976 για την αντικατάσταση του AH-1 Cobra και ενέκρινε την παραγωγή του από τη Hughes Helicopters το 1982. Το 1984 η Hughes Helicopters εξαγοράστηκε από τη McDonnell Douglas που συνέχισε την εξέλιξη και παραγωγή του ελικοπτέρου μέχρι το 1997, όταν και συγχωνεύθηκε με την Boeing. Κύριος χρήστης είναι ο στρατός των ΗΠΑ, αλλά υπηρετεί και σε άλλες χώρες, όπως η Ελλάδα, η Ιαπωνία, το Ισραήλ, η Ολλανδία, η Σινγκαπούρη και στο Ηνωμένο Βασίλειο ως το AgustaWestland Apache. Μέχρι σήμερα έχουν παραχθεί περισσότερα από 1.000 ελικόπτερα αυτού του είδους.

Το AH-64 Apache είναι δικινητήριο ελικόπτερο, μονού στροφείου και τεσσάρων πτερυγίων. Έχει δυνατότητα μεταφοράς δύο ατόμων. Διαθέτει σύστημα αισθητήρων τοποθετημένο στη μύτη του αεροσκάφους για απόκτηση στόχου και νυχτερινή όραση. Είναι οπλισμένο με ένα πυροβόλο όπλο M230 των 30 χιλιοστών που βρίσκεται ανάμεσα στο σύστημα προσγείωσης και κάτω από την άτρακτο του αεροσκάφους. Έχει τέσσερα εξωτερικά σημεία τοποθέτησης AGM-114 και Hydra 70 πυραύλων στα πτερύγια. Το AH-64 διαθέτει επίσης διπλό και τριπλό εφεδρικό σύστημα για τη βελτίωση της βιωσιμότητας του αεροσκάφους και του πληρώματος, καθώς και περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης για τους πιλότους σε περίπτωση σύγκρουσης.

Το εξελιγμένο μοντέλο AH-64D Apache Longbow είναι εξοπλισμένο με ένα βελτιωμένο σύνολο αισθητήρων, πιλοτήριο γυαλιού, καλύτερα οπλικά συστήματα, μεγαλύτερη τελική ταχύτητα κ.ά.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Διαστάσεις

• Πλήρωμα: 2
• Μήκος: 17.73 m
• Διάμετρος Κύριου Στροφείου: 14.63 m
• Ύψος: 3.87 m

Βάρος

• Άδειο βάρος: 5.165 kg
• Μέγιστο βάρος απογείωσης: 10,433 kg



Επιδόσεις

• Ποτέ δεν υπερβαίνει την ταχύτητα: 365 km/h
• Μέγιστη ταχύτητα: 293 km/h
• Ακτίνα μάχης: 480 km
• Αυτονομία: 1,900 km
• Μέγιστο ύψος: 6,4 km
• Κινητήρες: 2 × General Electric T700-GE-701

Οπλισμός

• Πυροβόλα: 1× 30 × 113 mm M230 Chain Gun
• Ρουκέτες: Hydra 70
• Πύραυλοι: AGM-114 Hellfire ή AIM-92 Stinger

Η άσκηση «Σάρισα-2016»

Η εθνική διακλαδική άσκηση μεγάλης κλίμακας «Σάρισα-2016» ξεκίνησε στις 19 Σεπτεμβρίου και ολοκληρώνεται στις 23 του μηνός. Σε αυτήν συμμετέχουν μονάδες του Στρατού, του Πολεμικού Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορίας, υπό τον συντονισμό της 1ης Στρατιάς. Διεξάγεται στην ευρύτερη περιοχή Λαγκαδά-Σκεπαστού-Σοχού-Σταυρού-Σκεπαστού και έχει ως βασικούς αντικειμενικούς σκοπούς:

• την εξάσκηση στη σχεδίαση και διεξαγωγή διακλαδικών επιχειρήσεων
• την εφαρμογή διαδικασιών, την ενάσκηση διοίκησης κι ελέγχου
• τη δοκιμή και αξιολόγηση οπλικών συστημάτων και τη
• συνεργασία με συμμαχικές δυνάμεις.


Διαβάστε επίσης
:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης