Το δημοσίευμα του zougla.gr σχετικά με το «ειδικό καθεστώς» που επικρατεί στον κόλπο της Ζωγεριάς στις Σπέτσες και την παράλογη όσο και πρωτόγνωρη απαγόρευση από το Λιμεναρχείο προσέγγισης και αγκυροβολίας πλωτών μέσων, άνοιξε τον ασκό του Αιόλου. Το αποκαλυπτικό δημοσίευμα έφερε στην επιφάνεια το περιβόητο ΦΕΚ του Νοεμβρίου 2016 σύμφωνα με το οποίο ο Λιμενάρχης Σπετσών Ευάγγελος Ζούζιας με την πλήρη κάλυψη των προϊσταμένων του της φυσικής και πολιτικής ηγεσίας του Υπ. Ναυτιλίας απαγόρευσε την αγκυροβολία σκαφών στον κόλπο ώστε να «προστατευθούν» οι λουόμενοι.
Πλην όμως αποκαλύφθηκε επίσης πώς στο δεξιό άκρο του κόλπου δεσπόζει η εντυπωσιακή εξοχική βίλα του γνωστού επιχειρηματία κ. Λασκαρίδη ο οποίος συμπτωματικά και κατά αξιόπιστες πληροφορίες τυγχάνει προσωπικός φίλος με τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Αντιναύαρχο Ράπτη. Στον κόλπο δεν έχει ποντιστεί κάποιο υποθαλάσσιο καλώδιο της ΔΕΗ ώστε να συντρέχουν λόγοι ασφαλείας και να απαγορεύεται η αγκυροβολία. Το Λιμεναρχείο Σπετσών επαίρεται για την πρωτοβουλία που ισχυρίζεται ότι έλαβε να εισηγηθεί την λήψη μέτρων «προστασίας των λουομένων» στον επίμαχο κόλπο.
Το Υπ. Ναυτιλίας με την σειρά του επικαλείται παλαιότερη νομοθεσία και παραπέμπει στο Λιμενικό Σώμα. Με λίγα λόγια το «τέλειο ρουσφέτι» ώστε και ο επιχειρηματίας να έχει την ησυχία του τις ημέρες των διακοπών του και ο κόλπος να παραμένει υπό πλήρη έλεγχο ώστε κάποια στιγμή να υποδεχθεί εκ του ασφαλούς την όποια «επένδυση». Πρόκειται για μία βήμα προς βήμα ιδιωτικοποίηση ενός παραθαλάσσιου και δημόσιου χώρου.
Οι κάτοικοι των Σπετσών οι οποίοι γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα αντιδρούν και εξηγούν στο zougla.gr τις πραγματικές συνθήκες κάτω από τις οποίες ενήργησε το Λιμεναρχείο Σπετσών. Όσο για το περιβόητο ΦΕΚ του 2016, η λεπτομερής ενασχόληση με το περιεχόμενο του πείθει και τον πλέον αφελή πώς σε αυτήν την περίπτωση (όπως και σε άλλες) το ψάρι αποσυντίθεται από το κεφάλι. Στο ΦΕΚ προηγείται μία απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών για μία επιτροπή της Αρχής Δημοσίων Εσόδων που υπογράφεται από τον Ευκλείδη Τσακαλώτο. Ως δεύτερο θέμα στο συγκεκριμένο Φύλλο της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως φιγουράρουν οι διατάξεις περί του κόλπου Ζωγεριάς στις Σπέτσες. Προφανώς το εδάφιο αυτό ακολουθεί τεχνηέντως ένα σοβαρό θέμα του Υπ. Οικονομικών προκειμένου να περάσει απαρατήρητο.
Ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Κουρουμπλής είναι πλήρως ενημερωμένος για όλες τις διαστάσεις του ζητήματος καθώς και ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος. Ο κόλπος της Ζωγεριάς εξακολουθεί να είναι άβατο για την ελεύθερη προσέγγιση και αγκυροβολία σκαφών.
Τι ισχυρίζεται το λιμεναρχείο
Κύκλοι του λιμεναρχείου, μιλώντας στο zougla.gr, ανέφεραν ότι ενώ επιτρέπεται η προσέγγιση και η διέλευση σκαφών στον όρμο απαγορεύτηκε η αγκυροβολία λόγω της ασφάλειας των λουομένων, όπως γίνεται, όπως πρόσθεσαν, και σε ακόμη δύο παραλίες του νησιού.
Ειδικότερα, επεσήμαναν πως υπάρχει διαταγή από το 1993 η οποία ορίζει ότι κάθε καλοκαίρι πρέπει να γίνεται με μέριμνα των Λιμενικών Αρχών έρευνα στους όρμους και ανάλογα με τα χαρακτηριστικά, τη μορφολογία και την επισκεψιμότητα τους, να παίρνονται αποφάσεις για την προστασία των λουομένων και του περιβάλλοντος.
Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά: «Ο όρμος χωρίζεται στα δύο. Στη μικρή και τη μεγάλη Ζωγεριά. Στο μικρό κομμάτι βρίσκεται μια οργανωμένη παραλία, υπάρχει μια ταβέρνα εκεί και ξαπλώστρες. Μέχρι πρότινος αγκυροβολούσαν σκάφη, θαλάσσια ταξί και περνούσαν ημερόπλοια. Όλα αυτά στη μικρή Ζωγεριά δεν χωράνε καθώς η αγκυροβολία μεγάλων σκαφών ημερόπλοιων και άλλων δημιουργούσαν ένα τοπίο αρκέτα επικίνδυνο. Θα έπρεπε λοιπόν κάτι να γίνει. Οπότε βγήκε ο περιορισμός αγκυροβολίας μέσα στον μικρό όρμο και υπάρχει η εναλλακτική με τον μεγάλο όρμο στον οποίο επιτρέπεται.»
Στην ερώτηση γιατί το Λιμεναρχείο αντί να απαγορεύσει την αγκυροβολία δεν οριοθέτησε την περιοχή με σημαδούρες, κύκλοι της υπηρεσίας τόνισαν ότι σημαδούρες μπαίνουν μόνο σε παραλίες που πληρούν τα κριτήρια να χαρακτηριστούν πολυσύχναστες. Κάτι το οποίο, όπως τονίζουν, δεν ισχύει στην συγκεκριμένη περίπτωση.
Στα κάγκελα οι τοπικοί παράγοντες
Οι εξηγήσεις ωστόσο του Λιμεναρχείου δεν είναι ικανές να κατευνάσουν την οργή των κατοίκων και των παραγόντων του νησιού. Ο πρώην δήμαρχος του νησιού, κ. Βασίλης Καρδιασμένος, μιλώντας στο zougla.gr, έκανε λόγο για πρωτοφανή απόφαση η οποία εκδόθηκε χωρίς να προηγηθεί συζήτηση ούτε με τον Δήμο του νησιού, ούτε όμως και με τους τοπικούς παράγοντες.
«Μέχρι πρότινος δεν ενοχλούνταν κανείς. Το βράδυ πήγαιναν στον όρμο ψαράδες, ψαρεύανε και στη συνέχεια καθόντουσαν σε ένα μαγαζάκι και έτρωγαν. Ξαφνικά βγήκε μια απόφαση και λέει ότι απαγορεύεται ο λιμενισμός παντός σκάφους. Το Λιμεναρχείο στέλνει φουσκωτό και κάνουν συνεχώς ελέγχους, λέγοντας ότι τα απόβλητα από τα σκάφη λιμαίνουν τον όρμο. Ποιος είναι αυτός που βγάζει αποφάσεις χωρίς τον Δήμο Σπετσών ή τους τοπικούς παράγοντες;» διερωτάται.
Την αντίθεση του στην εν λόγω απόφαση εξέφρασε και ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου του νησιού, κ. Γιώργος Θυμαράς, ο οποίος, μιλώντας στην ηλεκτρονική μας εφημερίδα, ανέφερε πως για την προστασία των λουόμενων δεν θα έπρεπε να υπάρξει απαγόρευση αλλά να οριοθετηθεί ο χώρος. «Η απόφαση εκδόθηκε κατόπιν εισηγήσεως του Λιμενάρχη στο υπουργείο Ναυτιλίας και κοινοποιήθηκε χωρίς να υπάρξει συζήτηση με τους αρμόδιους φορείς» σημείωσε μεταξύ άλλων.
Και η «ουρά» του Άδωνι Γεωργιάδη
Στην υπόθεση ενεπλάκη και ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Άδωνις Γεωργιάδης ο οποίος μάλιστα μέσω Twitter ζήτησε και λεπτομέρειες υποσχόμενος να χειριστεί το ζήτημα εκ μέρους της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Πλην όμως όταν πληροφορήθηκε πώς η υπόθεση αφορά τον επιχειρηματίας κ. Λασκαρίδη ανέκρουσε πρύμναν.
Είναι κοινό μυστικό πώς ο κ. Λασκαρίδης είναι παραδοσιακά μέγας χορηγός της συντηρητικής παράταξης. Διαβάστε την αλληλουχία ηλεκτρονικών μηνυμάτων του Άδωνι Γεωργιάδη με τον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο.