Σύμφωνα με την διεθνή έκθεση του ΟΟΣΑ η εικόνα των μαθητών, ελληνόπουλων είναι αρκετά απογοητευτική.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έκθεσης του ΟΟΣΑ σχετικά με τις ικανότητες των 15χρονων μαθητών στους τομείς των μαθηματικών, των φυσικών επιστημών και της ανάγνωσης, η Ελλάδα κατατάσσεται 42η το 2012 από ένα σύνολο από 65 χώρες , καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση στις λιγότερο επιτυχημένες ευρωπαϊκές χώρες.
Το Πρόγραμμα του ΟΟΣΑ για τη Διεθνή Αξιολόγηση των Μαθητών ( PISA ), που περιελάμβανε περίπου 510.000 μαθητές (ηλικίας 15-16 ετών) από τις 34 χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ, καθώς και συνεργάτες από 31 χώρες, αναφέρει ότι η ΕΕ στο σύνολό της υστερεί σημαντικά στα μαθηματικά .
Στους τομείς των φυσικών επιστημών και την κατανόηση ανάγνωσης, τα αποτελέσματα είναι πιο ενθαρρυντικά .
Ειδικότερα για τους Έλληνες μαθητές, το επίπεδο των επιδόσεών τους μειώθηκε κατά 17 θέσεις φέτος, πέφτοντας από την 25η θέση, στην 42η. Το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών με χαμηλή επίδοση στην κατανόηση- ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, έχει αυξηθεί κατά πολύ κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων ετών.
Από την ίδια ανάλυση προκύπτει επίσης ότι το φύλο, η προσχολική εκπαίδευση και η κοινωνικο-οικονομική κατάσταση των φοιτητών είναι σημαντικές παράμετροι για την απόδοσή τους.
Για παράδειγμα τα 15χρονα κορίτσια έχουν καλύτερες επιδόσεις, κατά μέσο όρο από τα αγόρια, ενώ το ποσοστό των αγοριών με χαμηλές επιδόσεις αυξάνεται δραματικά.