Αποστολή στις Σέρρες: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Το όνομα και μόνο Porsche λειτουργεί σαν μαγνήτης στους απανταχού φίλους της ταχύτητας ανά τον κόσμο. Ξέρεις πως όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι οποιουδήποτε μοντέλου της γερμανικής φίρμας θα Μεγάλη εμπειρία να οδηγείς πέντε Porsche συνολικής αποδοσης 2.190 ίππων, 2.870 Nm ροπής και κόστους 779.900 ευρώ!ζήσεις αυτό το κάτι ξεχωριστό που δεκαετίες τώρα ξέρουν να φτιάχνουν στην Στουτγάρδη.
Με τις εποχές να έχουν αλλάξει, ακόμα και μία μάρκα όπως είναι η Porsche δείχνει να προσαρμόζεται στο λεγόμενο downsizing και να προσφέρει επιπλέον λύσεις σε ακόμα περισσότερους οπαδούς της.
Για παράδειγμα, πριν δέκα χρόνια δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε μία Porsche με δίλιτρο μοτέρ. Αυτό πλέον ισχύει σε τρία βασικά μοντέλα, Boxster, Cayman και Macan.
Έχοντας αυτά τα μοντέλα στο μυαλό σου, φυσικά την θρυλική 911 αλλά και την… οικογενειακή Panamera, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ονειρευτείς ότι μπορεί να βρεθείς πίσω από το τιμόνι τους…
Στην πίστα των Σερρών…
Εκεί είναι που κάνει την εμφάνισή της η Porsche και με το πρόγραμμα Porsche Driving Experience Μόνο στην πίστα παίρνεις από μία Porsche αυτό που θέλεις… κάνει το όνειρο… πράξη. Το πρόγραμμα αυτό ισχύει τα τελευταία 10 χρόνια και δίνει τη δυνατότητα σε ενδιαφερόμενους (πελάτες κυρίως) να δοκιμάσουν όλη τη γκάμα των σπορ αυτοκινήτων αλλά και να εκπαιδευτούν σε πραγματικά γρήγορες συνθήκες.
Με το πρόγραμμα Porsche Driving Experience να… βρίσκεται σε ισχύ η εισαγωγική εταιρεία «Μοτοδυναμική Α.Ε.» έδωσε την ευκαιρία στους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου να οδηγήσουν όλη τη γκάμα (με εξαίρεση την Cayenne). Από την εκδήλωση δεν θα μπορούσε να λείπει το zougla.gr που ταξίδεψε στις Σέρρες για να δοκιμάσει τη γκάμα σε όλες τις γρήγορες εκδόσεις.
Κορυφαία πίστα
Η χρησή του αυτόματου κιβωτίου σε συνδυασμό με τα paddles προσφέρουν αλλαγές στο… άψη – σβήσε και την αίσθηση πως παίζεις παιχνίδι…Να σημειώσουμε πως το αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών έχει φτιαχτεί το 1998 και ανήκει στον Δήμο.
Θεωρείται πολύ ψηλού επιπέδου και αυτός είναι ένας από τους λόγους που φιλοξενεί αρκετά συχνά αγώνες ξένων πρωταθλημάτων ενώ δύσκολα βρίσκεις ελεύθερες ημερομηνίες για δοκιμές.
Διαθέτει paddocks, καφετέριες, εστιατόριο και φυσικά ειδικευμένο προσωπικό.
Θρανεία και μετά… πίστα
Φτάνοντας στην πίστα παρακολουθήσαμε την απαραίτητη ενημέρωση από τον Φινλανδό εκπαιδευτή Από την θεωρία στην πράξη…έτσι ώστε να μπορούμε να κινηθούμε χωρίς να κάνουμε υπερβολές αλλά και να βγούμε από τα όριά μας.
Αν και έχουμε οδηγήσει πολλές φορές στην συγκεκριμένη πίστα οι οδηγίες του εκπαιδευτή ήταν χρήσιμες καθώς αφορούσαν θέματα που σχετίζονταν με την ασφάλεια μας.
Το καλό… πολύ καλύτερο!
Η ώρα της απόλαυσης όμως έφτασε και τα πέντε «τέρατα» μας περίμεναν στην πίστα για να τα οδηγήσουμε με τη σειρά γεγονός που μας έδωσε την δυνατότητα να αποκτήσουμε ολοκληρωμένη εικόνα αλλά και να δούμε πως ένα κορυφαίο σπορ αυτοκίνητο μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερο!
Για περισσότερες πληροφορίες σχετιά με την γκάμα των μοντέλων της Porsche πατήστε ΕΔΩ
————————————————————————————————————————-
Η αρχή έγινε με την Porsche Panamera. Καλά, καλά δεν προλάβαμε να την επεξεργαστούμε και να Η Panamera θυμίζει… θωρηκτό έτοιμο να καταπιεί τα πάντα στο περασμά της δούμε τα ατελείωτα τεχνολογικά καλούδια με τα οποία εφοδιάζεται και η… εκκίνηση δόθηκε. Ακολουθώντας το pace car με τον εκπαιδευτή, οι δυνατότητες ήταν περιορισμένες και όχι σε αγωνιστικό ρυθμό που θα… θέλαμε.
Σε κάθε περίπτωση η Panamera των δύο τόνων με τους 550 ίππους έδειξε το μεγαλείο της σε θέματα γρήγορης οδήγησης, άνεσης και φυσικά χώρων. Εντυπωσιακό ήταν το «πάτημα» της στην πίστα ιδίως όταν ξέρεις και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Porsche Panamera turbo | |
Κινητήρας | 3.996 κ.εκ. (βενζίνη) |
Ιπποδύναμη | 550 Hp/5.750-6.000 .α.λ. |
Ροπή | 770 Nm/1.960- 4.500 σ.α.λ. |
0-100 | 3.8 δευτ. |
Τελική | 306 χλμ./ώρα |
Βάρος | 1.995 κιλά |
Τιμή | 216.850 ευρώ |
————————————————————————————————————————-
Στη συνέχεια βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της Cayman με το ξεχωριστό γαλάζιο χρώμα. Απόλυτο Για να καταλάβεις πόσο καλή είναι η 718 Cayman πρέπει να την οδηγήσεις…διθέσιο αυτοκίνητο με εξαιρετικό ήχο (όχι για.. ταξίδι) έδειξε και αυτό το πόσο καλά στημένο είναι όχι μόνο για το δρόμο αλλά και την πίστα.
Η συγκεκριμένη Cayman ήταν εφοδιασμένη με τον κινητήρα των 2.5 λίτρων και τους 350 ίππους ενώ μέσα στην πίστα έδειξε τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα της. Όπου την έστριβες πήγαινε ενώ σε καμία περίπτωση δεν σε φόβιζε.
Porsche 718 Cayman 2.5 S | |
Κινητήρας | 2.497 κ.εκ. (βενζίνη) |
Ιπποδύναμη | 350 Hp/6.500σ.α.λ. |
Ροπή | 420 Nm/1.900 σ.α.λ. |
0-100 | 4.6 δευτ. |
Τελική | 285 χλμ./ώρα |
Βάρος | 1.355 κιλά |
Τιμή | 86.900 ευρώ |
–
————————————————————————————————————————-
Η άποψη αυτή παρέμεινε στην άκρη του μυαλού και αργότερα όταν μπήκαμε στην πίστα με την Boxster. Από τα πιο γρήγορα cabrio της αγοράς με επιδόσεις και άνεση…Στην περίπτωση του γερμανικού cabrio αν και θα περίμενες λόγω της οροφής διαφορετική συμπεριφορά, εντούτοις δεν μας προβλημάτισε καθόλου.
Αντιθέτως σε κάθε πάτημα και απότομη μετατόπιση του οχήματος εισπράξαμε την σιγουριά και την αίσθηση πως μόνο με υπερβολή μπορεί να χάσεις τον έλεγχο.
Porsche 718 Boxster 2.5S | |
Κινητήρας | 2.497 κ.εκ. (βενζίνη) |
Ιπποδύναμη | 350 Hp/6.500σ.α.λ. |
Ροπή | 420 Nm/1.900 σ.α.λ. |
0-100 | 4.6 δευτ. |
Τελική | 285 χλμ./ώρα |
Βάρος | 1.355 κιλά |
Τιμή | 89.800 ευρώ |
————————————————————————————————————————-
Τα πράγματα άλλαξαν λίγο αργότερα οπότε και ήρθε η σειρά της 911 turbo. Πίσω από το τιμόνι της, Η 911 turbo είναι η… ερωμένη που θα ήθελε κάθε άντρας να έχει στο γκαράζ του!συνειδητοποιήσαμε γιατί μία 911 έχει γράψει ιστορία και γιατί μία καινούργια 911 παίζει… μπάλα μόνη της. Ένα super car που σου δίνει τη δυνατότητα να κινηθείς σε χαλαρούς ρυθμούς ενώ αν έχεις το κότσια μπορείς να αισθανθείς και οδηγός αγώνων.
Η 911 turbo είχε τρομακτική δύναμη που έβγαινε πολύ… γλυκά στην πίστα, ενώ η άνεση που προσέφερε ξεπερνούσε κάθε προσδοκία. Περνώντας με… πάθος τα κερμπ συνειδητοποιείς γιατί θεωρείται το απόλυτο μηχάνημα οδήγησης που όχι μόνο θα σε μετακινήσει πάρα πολύ γρήγορα αλλά και απίστευτα άνετα σε σημείο που δεν το περιμένεις.
Porsche 911 turbo | |
Κινητήρας | 3.800 κ.εκ. (βενζίνη) |
Ιπποδύναμη | 540 Hp/6.400σ.α.λ. |
Ροπή | 710 Nm/2.250-4.000 σ.α.λ. |
0-100 | 3.2 δευτ. |
Τελική | 320 χλμ./ώρα |
Βάρος | 1.595 κιλά |
Τιμή | 259.100 ευρώ |
————————————————————————————————————————-
Το… μενού ολοκληρώθηκε με την Macan turbo των 400 ίππων. Το καινούργιο «μικρό» SUV της Είναι ψηλή, στρίβει και πάει παντού, η Macan!Porsche μας έδωσε να καταλάβουμε πόσο άνετο και σπορ μπορεί να είναι ένα όχημα ελευθέρου χρόνου ακόμα και σε οριακές συνθήκες.
Στην περίπτωση του κόκκινου Macan και με τα λάστιχα πατημένα ζήσαμε την απόλυτη εμπειρία… playstation με το γκάζι στο πάτωμα και το τιμόνι να υπακούει χωρίς να φέρνει αντιρρήσεις.
Porsche Macan turbo | |
Κινητήρας | 3.604 κ.εκ. (βενζίνη) |
Ιπποδύναμη | 400 Hp/4.000σ.α.λ. |
Ροπή | 550 Nm/1.350 σ.α.λ. |
0-100 | 4.8 δευτ. |
Τελική | 266 χλμ./ώρα |
Βάρος | 1.925 κιλά |
Τιμή | 125.250 ευρώ |
Η ιστορία γράφεται…
Έχοντας οδηγήσει πέντε σπορ αυτοκίνητα ακόμα και στο 60-70% των δυνατοτήτων τους αλλά εντός
Το αρνητικό στην πίστα ήταν πως είχες και άλλο Porsche μπροστά σου και ήθελες να το προσπεράσεις!πίστας, το συμπέρασμα είναι ένα. Τίποτα δεν είναι τυχαίο στη ζωή όπως και τυχαία δεν είναι η πορεία της μάρκας σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο σπορ χαρακτήρας που εκπέμπει κάθε μοντέλο Porsche είναι αυτός που σε κάνει να την αγαπήσεις ενώ το φιλικό «στήσιμο» κάθε μοντέλου της γκάμας είναι ικανό να σε κάνει να ξεχάσεις αυτά που έχεις στο μυαλό σου.
Αυτή είναι άλλωστε και μία από τις επιτυχίες της Porsche που το έχει αντιληφθεί χρόνια… τώρα όταν οι άλλοι το έχουν κάνει πράξη τα τελευταία 3-4 χρόνια.
Στην Ελλάδα η εισαγωγική εταιρεία διαθέτει κάθετες μονάδες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ενώ είναι έτοιμη για… όλα, προκειμένου να βρεθεί δίπλα στον πελάτη που θέλει να αποκτήσει είτε καινούργια είτε μεταχειρισμένη Porsche.