Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Φωτογραφίες: Φραγκίσκος Πενίδης
Για να πούμε και την αλήθεια η Jaguar είχε εξαφανιστεί τα τελευταία χρόνια από την ελληνική αγορά. Τα μεγάλα σε κυβισμό αυτοκίνητα και η μη εναλλακτική λύση με μοντέλα όπως ήταν η X-Type δεν έδινε
Αριστοκρατική και σπορ η νέα Jaguar XΕ. Προσφέρει το κάτι διαφορετικό…περιθώρια στους υποψήφιους πελάτες της κατηγορίας. Τα πράγματα όμως αλλάζουν και με την εταιρεία Πετρόπουλος στο τιμόνι (ως εισαγωγέας) φαίνεται πως η μάρκα κάνει ένα νέο ξεκίνημα, ακόμα και στη χώρα μας.
Η νέα XE είναι το ολοκαίνουργιο μοντέλο της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που ήρθε για να μείνει και να κοντράρει τον ανταγωνισμό. Σε ορισμένες περιπτώσεις να τον ξεπεράσει όμως σε κάποιες άλλες να χρειάζεται ακόμα δουλειά. Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για ένα premium μοντέλο με σπορ χαρακτηριστικά, που μπορεί να μην του φαίνονται και να μην μπορεί να τα φανταστεί ο πελάτης αλλά στην πράξη τα φαινόμενα απατούν…
Δύο σε ένα…
Πρώτα από όλα θα ξεκινήσουμε με ένα στοιχείο ιδιαίτερα χρήσιμο για την Ελλάδα. Αυτό έχει να κάνει με τον κινητήρα diesel των 2.0 λίτρων που αποδίδει 180 ίππους. Από εκεί και πέρα, η σχεδίαση δεν θα Το αλουμινένιο αμάξωμα προέρχεται από ανακυκλώσιμα υλικά! περάσει απαρατήρητη (το αντίθετο θα λέγαμε) ενώ ο σπορ χαρακτήρας θα σε βάλει πολλές φορές στην.. πρίζα για να ευχαριστηθείς το γκάζι!
Αυτό που χαρακτηρίζει τη νέα Jaguar ΧΕ είναι το αμάξωμα της που έχει κατασκευαστεί από αλουμίνιο σε μεγάλο ποσοστό (75%) το οποίο μάλιστα προέρχεται από ανακύκλωση. Εξωτερικά, το βρετανικό μοντέλο εντυπωσιάζει με την μεγάλη μάσκα και το λογότυπο στο κεντρικό σημείο, που αυτομάτως στέλνει το μήνυμα πως πρόκειται για ένα διαφορετικό αυτοκίνητο. Κοιτάζοντάς το από τα πλάγια, καταλαβαίνεις πως έχεις να κάνεις με ένα μεγάλο όχημα τύπου sedan ενώ τα μακρόστενα πίσω φωτιστικά σώματα προσδίδουν κύρος. Φυσικά δε λείπουν τα νίκελ σε διάφορα σημεία όπως η μάσκα, στα πλαινά κ.ά. Σε γενικές γραμμές η ΧΕ συνδυάζει το κύρος της με τον σπορ χαρακτήρα, κάτι που αναζητά πλέον μεγάλο ποσοστό των αγοραστών σε αυτή την κατηγορία.
Premium εσωτερικό
Μπαίνοντας στο εσωτερικό καταλαβαίνεις με την… μία πως έχεις να κάνεις με κάτι premium. Λογικό άλλωστε. Μία Jaguar δεν θα μπορούσε να είναι αυτοκίνητο της σειράς. Αυτό ωστόσο που σου τραβά τα Ακόμα και το ντιζάιν στο αυτόματο κιβώτιο είναι ξεχωριστό. Φυσικά το ίδιο ισχύει κξαι με την λειτουργικότητα! βλέμματα είναι η σχεδίαση από το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που το είδαμε για πρώτη φορά στο Range Rover Evoque. Στο ρεζουμέ πρόκειται για ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων που θα το χαρακτηρίζαμε με μία λέξη εξαιρετικό.
Γρήγορες αλλαγές, ακόμα και με χρήση paddles, χαμηλή κατανάλωση, υψηλές επιδόσεις. Στην κεντρική κονσόλα συναντούμε μία μεγάλη οθόνη αφής και γενικότερα κουμπιά για να μπορείς να ελέγχεις τα πάντα, από τον αυτόματο πιλότο, τον τρόπο οδήγησης μέχρι και το αντισπίν! Από πλευράς χώρων, άνετα κάθονται τέσσερις επιβάτες (ο πέμπτος στην μέση πίσω δεν θα νοιώθει τόσο άνετα) ακόμα και όταν το ύψος τους φτάνει το 1:80. Ο εξοπλισμός πάντως στο εσωτερικό εξαρτάται από το πόσα χρήματα θα διαθέσει ο πελάτης που μπορεί να προσθέσει ότι θέλει…
Δίλιτρο και… πισωκίνητο
Εκεί όμως που πρέπει να επικεντρωθούμε είναι στον δίλιτρο κινητήρα diesel (εναλλακτικά υπάρχουν και εκδόσεις βενζίνης). Έχοντας στα χέρια μας την έκδοση με τα 180 άλογα καταλάβαμε πως είναι
Το service στη νέα Jaguar XE γίνεται κάθε δύο χρόνια…ιδανικά για το συγκεκριμένο αμάξωμα. Άφθονα… γκάζια, υψηλή ροπή αλλά αυτό που μας εντυπωσίασε αφορά την κατανάλωση. Σε πραγματικές συνθήκες κάτω από 7 λίτρα που μπορεί να πέσει κοντά στα 5 σε συνθήκες ταξιδιού!
Στη νέα ΧΕ η κίνηση μεταδίδεται από τον πίσω άξονα! Είναι σίγουρο πως οι λάτρεις της πίσω κίνησης θα βρούν την υγειά τους και ιδίως όταν θα απενεργοποιήσουν το αντισπίν. Τότε είναι που θα διαπιστώσουν πόσο ευχάριστο μπορεί να γίνει το αυτοκίνητο και με ένα πολύ καλό σε αίσθηση ηλεκτρικό τιμόνι.
Τσιμπημένη τιμή…
Σε όσους αρέσει η σβέλτη οδήγηση, είναι σίγουρο πως θα καταλάβουν το «πάτημα» της ΧΕ και φυσικά θα εμπεδώσουν την Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να πραγματοποιήσουν ακόμα και test drive ποιότητα κύλισης ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.
Σε γενικές γραμμές η Jaguar XE αποτελεί την διαφορετική και εναλλακτική πρόταση στην κατηγορία των μεσαίων premium sedan. Ξεχωρίζει, είναι σπορ και σε κάνει να αισθάνεσαι όμορφα όταν την οδηγείς εντός και εκτός πόλης. Θα εντυπωσιάσει με το κιβώτιο και το «πάτημα» ενώ οι φίλοι της πίσω κίνησης θα την λατρέψουν. Όσο και να ακούγεται περίεργο δεν… καίει αλλά έχει το μειονέκτημα της υψηλής τιμής. Άλλωστε σε αυτή τη ζωή, θα πρέπει να πληρώσεις αυτό που θα πάρεις…
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Jaguar XE 2.0 180Hp Auto |
Κυβισμός | 1.999 κ.εκ. |
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 180/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 430/1.750 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 7.8 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 228 |
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) | 4.2 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 108 |
Τέλη Κυκλοφορίας | 98.1 |
Μήκος (μέτρα) | 4.672 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.850 |
Ύψος (μέτρα) | 1.416 |
Βάρος (κιλά) | 1.565 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 450 |
Τιμή (από…) | 51.392* |
* με όφελος απόσυρσης