Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Εδώ και λίγες εβδομάδες έκανε την εμφάνισή της η νέα γενιά του Smart Fortwo. Πρόκειται για την διθέσια έκδοση του πασίγνωστου μικρού που άλλαξε για χιλιάδες κόσμου τον τρόπο στις καθημερινές του μετακινήσεις. Μαζί του εμφανίστηκε και το τετραθέσιο Forfour για το οποίο θα αναφερθούμε σε άλλο άρθρο τις επόμενες εβδομάδες.
Για να καταλάβει κανείς πόσο καλό είναι το νέο Smart πρέπει να το οδηγήσει… Πάμε όμως να αναλύσουμε το κεφάλαιο Smart με το οποίο είχαμε την πρώτη οδηγική εμπειρία τον περασμένο Νοέμβριο. Ο Λουκάς Παπαλάμπρος ταξίδεψε μέχρι την Βαρκελώνη στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης για να δοκιμάσει από τους πρώτους Έλληνες, το πασίγνωστο μικρό. Έκτοτε πέρασαν σχεδόν δύο μήνες και το νέο Smart βρέθηκε στα χέρια μας και επί ελληνικού εδάφους. Όπως θα διαβάσατε παρακάτω τα πρώτα συμπεράσματα είναι σίγουρα κάτι που πρέπει να απασχολήσει όσους αναζητούν το νέο τους αυτοκίνητο για την πόλη.
Αυτοκίνητο πόλης…
Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, καθότι είναι γνωστό ότι γίνεται τεράστιος ντόρος με αυτό το λιλιπούτειο μικρό όταν εμπλέκεται σε… ατυχήματα. Θα το χαρακτήριζα σαν τους… ταξιτζήδες, αστυνομικούς, δημοσιογράφους και λοιπόν επαγγελμάτων, καθώς όταν κάποιος κάνει κάτι κακό φταίνε και όλοι οι άλλοι. Έτσι και με το Smart. Εμπλέκεται ένα σε ατύχημα, φταίνε όλα τα Smart!!! Το σημαντικότερο όμως στοιχείο από όλα είναι πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης. Μην το ξεχνάμε αυτό. Τόσο απλά. Όλοι θα έχουμε δει Smartάκια να κινούνται στην εθνική με 160 και 180 χλμ./ώρα (!), που δεν θέλει και πολύ σκέψη για να καταλάβουμε ότι κάτι τέτοιο είναι άκρως επικίνδυνο…
Καλύπτει στο μέγιστο βαθμό τις ανάγκες για μετακινήσεις εντός πόλης Χώροι για δύο με άφθονο χώρο αποσκευών…
Στο ρεζουμέ τώρα, το Smart είναι ένα αυτοκίνητο για δύο (με αποσκευές) που μπορούν να κυκλοφορούν άνετα εντός πόλης. Σπίτι, δουλειά, ψώνια και πράγματα καθημερινότητας, είναι μερικά σημαντικά πράγματα καλύπτει το Smart παίρνοντας στη βαθμολογία και άριστα. Το παρκάρεις εύκολα και πλέον η νέα γενιά είναι αυτό που θα τολμούσαμε να πούμε, “πιο αυτοκίνητο” καθώς η οδηγική του συμπεριφορά άλλαξε και θυμίζει κανονικά αυτοκίνητα. Εδώ να σημειώσουμε πως ενώ δείχνει μεγαλύτερο σε διαστάσεις, δεν έχει αλλάξει σε μήκος (2.69 μέτρα) σε αντίθεση με το πλάτος που έχει αυξηθεί κατά 10 πόντους.
Όμορφο και ποιοτικό εσωτερικό
Το σημείο που μας εξέπληξε θετικά (πέρα από την συμπεριφορά στο δρόμο) ήταν η καμπίνα των επιβατών. Και το λέμε αυτό, διότι σε αυτήν περνά ο οδηγός πολλές ώρες της ημέρας, άρα θα πρέπει να είναι και ιδιαίτερα προσεγμένη. Οι συνδυασμοί χρωμάτων, ο πίνακας οργάνων με ψηφιακά στοιχεία αλλά και η οθόνη στην κεντρική κονσόλα είναι κάποια πράγματα που δεν θα περάσουν απαρατήρητα. Από πλευράς χώρων δύο μεγαλόσωμοι επιβάτες δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα ενώ ο χώρος αποσκευών που αγγίζει τα 260 λίτρα είναι σίγουρα πολύ μεγάλος για ένα τέτοιο αυτοκίνητο (το Fiat Panda για παράδειγμα έχει 225 λίτρα). Εσωτερικά αυτό που μας… ξένισε καθώς πιστεύω ότι ένα Smart θα πρέπει να ξεχωρίζει, είναι το κιβώτιο ταχυτήτων και το… κλειδί που θυμίζει μοντέλα του Renault group.
Στα χέρια μας είχαμε την έκδοση με τον τρικύλινδρο κινητήρα 999 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 71 ίππους και παράγει 91 Nm ροπής. Σαν νούμερα το συγκεκριμλενο μηχανικό σύνολο μπορεί να μη λέει πολλά, αλλά όπως και να το κάνεις το Smart δεν κατασκευάζεται για να κάνει… κόντρες αλλά να κινείται άνετα και σβέλτα στην πόλη. Το μηχανικό κιβώτιο έδειξε ότι είναι σε θέση πλέον να ικανοποιήσει τον οδηγό σε αντίθεση με το παλαιό και λίγο κουραστικό αυτόματο κιβώτιο. Οσονούπω θα είναι διαθέσιμο και ένα αυτόματο διπλού συμπλέκτη που σίγουρα θα αποτελεί σημείο αναφοράς για ένα τέτοιο μοντέλο.
Έφτιαξαν… αμάξι!!!
Ολοκληρώνοντας την δοκιμή με το νέο Smart, αυτό που μπορούμε να πούμε και εγώ προσωπικά είναι πως η νέα γενιά έχει να παίξει… πολύ μπάλα. Μπορεί οι οικονομικές συνθήκες να μην ευνοούν, όμως το κοινό που ξέρει τι θέλει είναι σίγουρο πως ξέρει και τι θα αγοράσει. Εξωτερικά οι σχεδιαστές έκαναν τεράστια βήματα, το ίδιο και εσωτερικά ενώ πλέον και με τα νέα κιβώτια ταχυτήτων μιλάμε για Smart που θυμίζει προηγούμενες γενιές μόνο στο όνομα…
Δεν χρειάζεται να πούμε περισσότερα καθώς μία δοκιμή θα αλλάξει γνώμη και στους πλέον δύσπιστους. Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Smart Fortwo είναι φτιαγμένο για την πόλη και όχι για.. ταξίδια!!!
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Smart Fortwo |
Κυβισμός (cc) | 999 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 71/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 91/2.850 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 14.9 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 155 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 4.1 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 93 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας | 0 € |
Μήκος (μέτρα) | 2.695 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.663 |
Ύψος (μέτρα) | 1,555 |
Βάρος (κιλά) | 955 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 260 |
Τιμή (από…) | 11.450 € |