Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Σαν βόμβα έσκασε η είδηση ότι η τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία σταματά την συνεργασία της με την εισαγωγική εταιρεία των αυτοκινήτων Skoda. Αρχικά γράφτηκαν ανακρίβειες προκαλώντας αναταραχή στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων και στους ανθρώπους που εργάζονται στην συγκεκριμένη εταιρεία.
Κανένα πρόβλημα δεν θα έχουν οι πελάτες των αυτοκινήτων Skoda. Κανονικά θα ισχύουν οι πωλήσεις, το service και οι εγγυήσειςΑκολούθησε η λιτή ανακοίνωση της εισαγωγικής εταιρείας η οποία έβαλε κάπως τα πράγματα στη θέση τους.
Τα ερωτηματικά που έχουν γεννηθεί είναι πάρα πολλά και η ανησυχία μεγάλη. Το zougla.gr έκανε τη δική του έρευνα και ξετυλίγει το κουβάρι, Τσεχία, Skoda, ΒΙΑΜΑΡ. Να υπενθυμίσουμε πως η συνεργασία κρατά 36 χρόνια γεγονός που μεταφράζεται, για τον περισσότερο κόσμο, σχέση εμπιστοσύνης. Αυτό τουλάχιστον αποτυπώνεται και από τα νούμερα των πωλήσεων στην Ελλάδα αλλά και από τα ποσοστά που είχε πετύχει η εισαγωγική εταιρεία και ήταν αρκετά πιο ψηλά από το μέσο όρο της Ευρώπης. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα πως στην Ελλάδα το ποσοστό της μάρκας αγγίζει το 4.6% όταν στις χώρες της δυτικής Ευρώπης είναι 3.6% και στις αντίστοιχες της νοτίου Ευρώπης κοντά στο 1%. Με ένα τόσο δυνατό μερίδιο στην Ελλάδα, ο καθένας μπορεί να βγάλει και μόνος του τα συμπεράσματα του, για το αν γινόταν καλή δουλειά ή όχι…
Χωρίς κέρδη η εταιρεία
Παρ’ όλα αυτά δεν έλειπαν οι συζητήσεις και ιδίως τα τελευταία χρόνια όπου η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει σε υψηλό βαθμό την αγορά του αυτοκινήτου. Με τις πωλήσεις να πέφτουν και τον ανταγωνισμό να αυξάνεται σημαντικά οι τιμές των αυτοκινήτων ήταν αυτές που έπαιζαν και συνεχίσουν να παίζουν καθοριστικό ρόλο για την πορεία της κάθε μάρκας. Σύμφωνα με πληροφορίες του zougla.gr, η μεν «ΒΙΑΜΑΡ» πίεζε για καλύτερες τιμές προκειμένου να είναι ανταγωνιστική στην Ελλάδα, η δε Skoda Τσεχίας σήκωνε τα χέρια ψηλά και δεν μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο. Το αποτέλεσμα ήταν να μειώνεται το κέρδος για την εταιρεία η οποία για να καλύψει τις ανάγκες της, χρηματοδοτούσε από τα ταμία της, προκειμένου να είναι ανταγωνιστική.
Κανείς δεν το περίμενε…
Οι κατασκευαστές δεν αντιλαμβάνονται την σκληρή πραγματικότητα της Ελλάδας και δημιουργούν οικονομικά αδιέξοδα σε πολλές εισαγωγικές εταιρείεςΩστόσο, η συνεχής πτώση της αγοράς δεν βοηθούσε καθόλου το πεδίο ενώ η κατάσταση της Ελλάδας δεν μπορούσε να γίνει κατανοητή από την άλλη πλευρά. Ενδιάμεσα φαίνεται πως υπήρξαν και άλλα παιχνίδια… Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί μία σύγκρουση ανάμεσα στις δύο πλευρές, κάτι όμως φυσιολογικό σε επιχειρηματικό επίπεδο. Την καταγγελία σύμβασης πάντως δεν την περίμενε κανείς από την ελληνική πλευρά. Μάλιστα η βόμβα έσκασε στο αρχηγείο της ΒΙΑΜΑΡ πριν από 10 ημέρες ενώ έγινε γνωστό στους ανθρώπους της εταιρείας την Δεύτερα 8 Ιουνίου.
Συνεχίζει για άλλα 2 χρόνια
Λόγω της νομοθεσίας η εταιρεία θα παραμείνει στη θέση της χωρίς να επηρεάζονται καθόλου οι πωλήσεις αλλά και το after sales. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση που βγήκε σήμερα το μεσημέρι, η ΒΙΑΜΑΡ ΑΕ θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται κανονικά (πωλήσεις – after sales) μέχρι τις
Οι Γερμανοί – Γάλλοι ελέγχουν το παιχνίδι στις οικονομικές συναλλαγές με σκληρούς οικονομικούς όρους30 Μαΐου 2017.
Από το 1979…
Η ΒΙΑΜΑΡ Α.Ε. ιδρύθηκε το 1978 και από το 1979 είναι η αποκλειστική αντιπρόσωπος και εισαγωγέας των αυτοκινήτων Skoda στην Ελλάδα. Η εταιρία εδρεύει στην Ιερά οδό & Αγ. ‘Aννης 7 όπου βρίσκονται τα κεντρικά της γραφεία, η διεύθυνση των ανταλλακτικών και της τεχνικής εξυπηρέτησης, καθώς επίσης και το υποκατάστημα λιανικής πώλησης. Το έμψυχο δυναμικό απαρτίζουν συνολικά 131 άτομα, εκ των οποίων 72 άτομα εργάζονται στο εμπορικό τμήμα, 35 στο τμήμα ανταλλακτικών και 25 στο τμήμα τεχνικής εξυπηρέτησης πελατών. Η εταιρεία έχει κάτω από την ομπρέλα της 46 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και απασχολεί κοντά στους 500 εργαζομένους.
Τι θα γίνει με τους 500 εργαζομένους
Εδώ είναι που γεννιέται και ένα σοβαρό ερώτημα σχετικά με τις θέσεις εργασίας όλων αυτών που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο. Η ανησυχία είναι μεγάλη καθώς δεν γνωρίζει τις θα συμβεί τους επόμενους μήνες και πως θα μπορέσει να σταθεί με το 100% του σημερινού προσωπικού η εν λόγω εταιρεία. Ο καθένας περνά τη δική του περιπέτεια καθώς το μέλλον παραμένει αβέβαιο μέχρι να υπάρξουν εξελίξεις.
Τι θα γίνει με τους πελάτες
Η σημερινή είδηση έχει αναστατώσει τους πελάτες της Skoda οι οποίοι αγγίζουν σχεδόν τους 110.000. Στην πραγματικότητα δεν πρέπει να υπάρχει καμία απολύτως ανησυχία διότι η ΒΙΑΜΑΡ συνεχίζει να πουλά αυτοκίνητα, να στηρίζει το after sales και να καλύπτει κανονικά όλες τις εγγυήσεις. Ακόμα και όταν λήξει η σύμβαση το 2017, η μάρκα θα συνεχίσει να υπάρχει με άλλον εισαγωγέα.
Ποιος θα πάρει την μάρκα;
Αυτό είναι ένα ερωτηματικό αλλά και μία μεγάλη σπαζοκεφαλιά για όλους. Ποιός θα είναι ο επόμενος επιχειρηματίας που θα αναλάβει την εισαγωγή – διανομή και υποστήριξη των αυτοκινήτων Skoda στην Ελλάδα; Τα σενάρια που υπάρχουν είναι τρία.
Πρώτο σενάριο: να υπάρξει νέος επιχειρηματίας – συνεργάτης.
Δεύτερο σενάριο: να δημιουργηθεί θυγατρική εταιρεία.
Τρίτο σενάριο: Να βρεθεί κάτω από το γκρουπ του ομίλου VW.
Προς το παρόν πάντως είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε υποθέσεις. Το σίγουρο είναι πως η εταιρεία συνεχίζει κανονικά για τα επόμενα δύο χρόνια.
Τι θα γίνει με την Skoda Ξάνθη;
Ένα μεγάλο επίσης ερωτηματικό γεννιέται με την ποδοσφαιρική ομάδα Skoda Ξάνθη που έχει μάλιστα και το όνομα της συγκεκριμένης εταιρείας. Αυτό είναι ένα θέμα που θα απασχολήσει τους ανθρώπους της ομάδας καθώς δεν ξέρουμε ακόμα αν η επόμενη εταιρεία που θα αναλάβει θα συνεχίσει να είναι χορηγός στην ομάδας της Ξάνθης.
Πωλήσεις Skoda (Ελλάδα)*
2015 (965)**
2014 (3.309)
2013 (3.173)
2012 (2.837)
2011 (4.688)
2010 (7.420)
2009 (8.786)
2008 (9.898)
2007 (10.434)
2006 (9.857)
2005 (9.208)
2004 (8.429)
2003 (7.950)
2002 (7.902)
*στοιχεία ΣΕΑΑ
** μέχρι και τον Απρίλιο
Διαβάστε επίσης: Τελειώνει η συνεργασία Skoda και ΒΙΑΜΑΡ Α.Ε.