Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος
Το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων ράλι περνά σε νέα εποχή. Από την επόμενη κιόλας χρονιά, τα αυτοκίνητα θα φέρουν υβριδική τεχνολογία, ακολουθώντας το παράδειγμα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, δηλαδή της F1.
Το WRC, το πιο σκληρό και ανταγωνιστικό πρωτάθλημα αγώνων για αυτοκίνητα που βασίζονται σε μοντέλα ευρείας παραγωγής δεσμεύεται πλήρως προκειμένου να εισαγάγει την «πράσινη» τεχνολογία.
Οι ομάδες συμφώνησαν με την Παγκόσμια Ομοσπονδία (FIA) και από το 2022 τα οχήματα θα τροφοδοτούνται από έναν τετρακύλινδρο 1.6 turbo κινητήρα κι ένα ηλεκτρικό μοτέρ.
1.6 turbo κινητήρας και ηλεκτρικό μοτέρ.Οι επικεφαλής έκαναν λόγο για μια σπουδαία στιγμή στην ιστορία του σπορ. M-Sport Ford, Hyundai και Toyota θα αναπτύξουν τα επόμενα rally cars σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, ευθυγραμμίζοντας το μέλλον των ράλι με την παγκόσμια δέσμευση των κατασκευαστών για ένα πιο βιώσιμο μέλλον.
Ο εκτελεστικός διευθυντής της M-Sport, Malcolm Wilson, είπε: «Το FIA World Rally Championship παρέχει την ιδανική πλατφόρμα για να δοκιμάσεις, να αναπτύξεις και να προωθήσεις τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες στον κλάδο της αυτοκίνησης – κάτι που καθιστά αυτή την εξέλιξη απαραίτητη για τη συνάφεια και συνέχιση του σπορ.
»Αποτελεί επίσης αναπόσπαστο μέρος της συνέχισης της επιτυχημένης συνεργασίας μας με τη Ford που διασφαλίζει το άμεσο μέλλον της M-Sport στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.
»Τις τελευταίες δύο δεκαετίες έχουμε καταφέρει φανταστικά αποτελέσματα και έχουμε εξελίξει μερικά από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα και οδηγούς αγώνων. Σε στενή συνεργασία με τη Ford Performance, η πρόθεσή μας είναι να συνεχίσουμε αυτή την επιτυχία το 2022 με δοκιμές τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και στην Αμερική».
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής του WRC Promoter, Jona Siebel, δήλωσε: «Η εισαγωγή βιώσιμης υβριδικής τεχνολογίας για την κορυφαία κατηγορία του WRC αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ορόσημα στην ιστορία του σπορ. Μια τόσο σημαντική πρόοδος είναι ταιριαστό που θα υιοθετηθεί στην 50ή επέτειο του πρωταθλήματος.
«Τα ράλι έχουν έναν σκοπό – την παροχή της τέλειας πλατφόρμας έρευνας και εξέλιξης (R&D) για την αυτοκινητοβιομηχανία, ώστε να επικοινωνήσει τη νέα της τεχνολογία. Το WRC παραμένει το πιο σκληρό πρωτάθλημα με αυτοκίνητα που βασίζονται σε μοντέλα παραγωγής και η ηγεσία αυτών των ομάδων στέλνει ένα θετικό μήνυμα για το μέλλον, προς άλλους κατασκευαστές που εξετάζουν την είσοδο στον θεσμό».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Είναι επίσημο – Το Ράλι Ακρόπολις επιστρέφει στο WRC το 2021
Υφυπουργείο Αθλητισμού: Κατατέθηκε πρόταση για τη διεξαγωγή του Ράλι Ακρόπολις στο Λουτράκι