Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές για τη F1 ανακοίνωσε πριν από λίγο η Pirelli.Ήταν κάτι που ήδη όλοι γνώριζαν αλλά δεν είχε επισημοποιηθεί. Και αυτό έγινε πριν από λίγο. Ήταν μια αλλαγή που μάλλον χρειαζόταν. Αυτή η διάσταση ήταν ίδια από το 1960. Η προηγούμενη διάσταση ήταν πολύ φαρδιά ελαστικά με επικυκλικά πλαϊνά. Τώρα αυτό που αλλάζει είναι η διάσταση της ζάντας όπου προστίθενται άλλες 5 ίντσες στη διάμετρό της και από τις 13 ίντσες φτάνουν στις 18 ίντσες..
Το νέο ελαστικό P Zero F1 έχει το ίδιο πλάτος με πριν (305 χιλιοστά εμπρός και 405 χιλιοστά πίσω) όμως η συνολική του διάμετρος είναι λίγο μεγαλύτερη. Από τα 660 χιλιοστά ανέβηκε στα 720 χιλιοστά. Η πιο σημαντική αλλαγή είναι η μείωση του πλαϊνού που τώρα μοιάζει με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ της Pirelli .
Για τους μηχανικούς της εταιρίας ελαστικών η επιλογή αυτή χρησιμοποιείται με επιτυχία σε αυτοκίνητα δρόμου.
Είναι σίγουρο ότι με τις 18άρες ζάντες θα αλλάξει και η συμπεριφορά των μονοθεσίων της F1. Θα είναι περισσότερο ακριβής η αλλαγή πορείας.
Οι οδηγοί των μονοθέσιων που έχουν ήδη δοκιμάσει τη διαφορετική διάσταση σε στεγνό αλλά και βρεγμένο οδόστρωμα έχουν ικανοποιηθεί από την απόδοση των νέων ελαστικών.Εκτιμούν μάλιστα ότι τα νέα ελαστικά θα συμβάλουν στο να έχουμε πιο ανταγωνιστικούς αγώνες.
Τα μονοθέσια θα επηρεάζονται λιγότερο από τους αεροδυναμικούς στροβιλισμούς ενόσω ακολουθούν το ένα το άλλο. Το χαμηλότερο προφίλ έχει ως αποτέλεσμα μικρότερη ευκαμψία από το ελαστικό, οπότε μικρότερη επίδραση στη συνολική αεροδυναμική του μονοθεσίου. Όλα αυτά θα διευκολύνουν τις μονομαχίες στην πίστα.
Οι γόμες για τα ελαστικά 18 ιντσών θα είναι επίσης εντελώς καινούριες, για να διασφαλίσουμε τη σταθερότητα και την διαχείριση της υπερθέρμανσης. Πέντε γόμες διαφορετικής σκληρότητας θα είναι διαθέσιμες για το πρωτάθλημα FIA Formula One World Championship, του 2022. Σε κάθε αγώνα θα επιλέγονται οι τρεις πιο ταιριαστές γόμες όπως δηλαδή γίνεται και σήμερα.
Πηγαίνοντας από τις 13 ίντσες στις 18 ίντσες η Pirelli γίνεται ο μόνος κατασκευαστής ελαστικών που έχει αγωνιστεί στη Formula 1 με όλες τις διαστάσεις ελαστικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.