Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μία πολύ σκληρή ανακοίνωση την οποία κοινοποίησε και στην ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού εξέδωσε ο οδηγός αγώνων Στράτος Φωτεινέλης. Όπως θα διαβάσετε παρακάτω αιτία ήταν η τελευταία ανάβαση του πανελληνίου πρωταθλήματος αναβάσεων (Δερβενοχώρια).

Με την επιστολή αυτή φαίνεται ξεκάθαρα πως οι διοργανωτές έπαιξαν με τις ζωές των αθλητών καθώς τα μέτρα ασφαλείας ήταν μηδαμινά ενώ σε καμία των περιπτώσεων ο συγκεκριμένος αγώνας δεν μπορούσε να αναφέρεται ως επαγγελματικός ή ότι διεξάγεται με τις ευλογίες της ίδιας της Ομοσπονδίας.

Χαρακτηριστικό είναι μάλιστα το γεγονός πως όσα αναφέρει ο κ. Φωτεινέλης αναγνωρίζονται από τον ίδιο τον διευθυντή της ΕΠΑ, Νίκο Παπασταθόπουλο που ήταν και Αλυτάρχης του αγώνα. Ερωτηματικό ωστόσο παραμένει η στάση της Ομοσπονδίας που ενώ γνώριζε για τα προβλήματα του αγώνα δεν κινήθηκε αναλόγως και όπως αποδείχτηκε και κατά γενική ομολογία των εμπλεκομένων κατά τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διαβάστε αυτούσια την επιστολή του γνωστού οδηγού αγώνων:

«Προς : ΟΜΑΕ/ΕΠΑ

Κα Πρόεδρε και Αξιότιμοι κύριοι,

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετά από 38 χρόνια εμπειρίας στους Ελληνικούς Aγώνες Αυτοκίνητου και με μια σοβαρή εμπειρία παρακολούθησης διοργανώσεων αγώνων σε παγκόσμιο επίπεδο, έρχομαι στην ανάγκη για πρώτη φορά, να απευθυνθώ εγγράφως στην αρχή του σπορ της χώρας μου, μετά από αυτό που βίωσα στην Τελευταία Πρωταθληματικη Ανάβαση Δερβενοχωριων 2014.

Δυστυχώς κατά την άποψη μου, ο συγκεκριμένος Αγώνας δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων, τόσο από πλευράς ασφάλειας, όσο κι από πλευράς τήρησης αγωνιστικών στάνταρς τα όποια τηρούνται στους εκάστου Αγώνες Αναβάσεων εδώ και χρόνια.

Μετά από 38 χρόνια στους αγώνες τα λεγόμενα του Στράτου Φωτεινέλη (αριστερά) πρέπει να ληφθούν πολύ σοβαρά υπόψη. Σε αντίθετη περίπτωση οι υπεύθυνοι πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους...

Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος.

Ο γνωστός οδηγός και παρουσιαστής ξεμπροστιάζει τους διοργανωτές της ανάβασης Δερβενοζωρίων και κατ’ επέκταση την ίδια την Ομοσπονδία Παρόλο ότι από την περσινή χρόνια, είχαν επισημανθεί από παρά πολλούς και έμπειρους οδηγούς, σημεία της συγκεκριμένης διαδρομής και αλλά τίνα που αφορούσαν τις επιβραδύνσεις, αυτά δυστυχώς πολύ λίγο λύθηκαν από το Αθλητικό Σωματείο που έκανε την φετινή οργάνωση. Δυστυχώς ο περσινός αγώνας είχε γίνει με άθλιες καιρικές συνθήκες και δεν υπήρχε απολυτή γνώση στους διοργανωτές για τα θέματα ασφάλειας τα οποία ελάχιστα είχαν δοκιμαστεί.

Παρ όλα αυτά μια άτυχη έξοδος πέρσι του συναθλητή μου Παναγιώτη Λιώρη επέφερε πολλές ζημίες στο αυτοκίνητο του παρ όλο το ότι είχα επισημάνει επανειλημμένα τόσο εγώ όσο κι άλλοι έμπειροι οδηγοί ότι η 2η επιβράδυνση θα έπρεπε να υπάρχει λίγο πριν από την επικίνδυνη δεξιά στροφή κάτι που δεν εισακούστηκε τόσο πέρσι όσο και φέτος.

Δυστυχώς φέτος που οι καιρικές συνθήκες ήταν πολύ καλύτερες τα μετρά ασφάλειας δοκιμαστήκαν και απεδείχθη τελικά ότι «ο βασιλιάς ήταν αρκετά γυμνός» όταν η έξοδος του αυτοκίνητου του συναθλητή μου Χρήστου Μάντεση (Honda Civic Type –R) απεδείχθη καταστροφική για το αυτοκίνητο του κι ευτυχώς όχι για τον ίδιο όταν το αυτοκίνητο του γλίστρησε βγήκε σε ακάλυπτο κομμάτι της διαδρομής είτε από μπαριέρα είτε από οτιδήποτε άλλο μέσο ασφαλείας, προσέκρουσε σε κολώνα της ΔΕΗ που δεν είχε κανένα μέσο ασφαλείας και εν συνεχεία να πέσει σε γκρεμό από τον οποίο για να ανασυρθεί χρειάστηκαν 2 γερανοφόρα οχήματα με αποτέλεσμα τα προαναφερθέντα.

Επίσης θα σας αναφέρω μετά την τελευταία επιβράδυνση και μέχρι τον τερματισμό οι θεατές κυκλοφορούσαν ελευθέρα χωρίς ουδείς κριτής να τους επισημάνει οτιδήποτε με αποτέλεσμα να αποφευχθεί σοβαρότατο ατύχημα με θεατή ο όποιος ήταν στην μέση του δρόμου την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή και συγκεκριμένα με το αγωνιστικό αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Γιάννης Φωτεινέλης.

Σε ότι αφορά το κομμάτι των επικοινωνιών και της έκδοσης αποτελεσμάτων. Δυστυχώς με έκπληξη μου διαπίστωσα ότι τα VHF τα οποία χρησιμοποιούσε η οργάνωση ήταν μόνο σε ένα κανάλι και δυστυχώς όπως παραδεχθεί και μου ανάφερε ο υπεύθυνος επικοινωνίας κος Παναγιώτης Σιδέρης, δεν είχε επικοινωνία με την αφετηρία με την οποία επικοινωνούσε μόνο με το κινητό του τηλέφωνο και μάλιστα προσπαθώντας να βρει σήμα.

Όσο για την ταχεία έκδοση των Αποτελεσμάτων στον τερματισμό(κάτι το οποίο έχουμε συνηθίσει έως τώρα), υπήρχε μια φωτεινή επιγραφή η οποία άλλοτε δούλευε και άλλοτε όχι (ειδικά το Σάββατο στα Δοκιμαστικά) και δυστυχώς συνεχώς κολλούσε το πρόγραμμα της.

Οι δε αγωνιζόμενοι δέκα ή είκοσι μαζί, ήταν αναγκασμένοι να βρίσκονται πάνω από μια μικρή οθόνη της οποίας τα γράμματα ήταν δυσδιάκριτα κάτι που σχολιάστηκε από όλους για να μπορούν να διαπιστώσουν τον χρόνο τους.
Κατά την διάρκεια της διαδικασίας της εκκίνησης των αυτοκίνητων, δια μέσου μεγαφώνων τα οποία δυστυχώς (ειδικά το Σάββατο) από πλευράς ηχητικής ήταν ότι το χειρότερο, ανακοινώνονταν να προσέρχονται τα αυτοκίνητα στον χώρο του warm up ανά 10 – 20.

Παρά τις δικές μου επισημάνσεις και παρακλήσεις που έγιναν στα άτομα της οργάνωσης που κινούντο με μοτοσυκλέτες στον χώρο των πιτς.

Αλλά και στο ίδιο τον κο. Μακρή υπεύθυνο των πιτς να αναφέρετε δια μεγαφώνου το πιο αυτοκίνητο ξεκίνα την αγωνιστική του προσπάθεια, δυστυχώς έπεσε στο κενό.

Φαίνεται ότι οι διοργανωτές «δεν γνώριζαν» ότι πρόκειται για τον Τελευταίο Αγώνα του Πρωταθλήματος Αναβάσεων.

Εάν το γνώριζαν θα λειτουργούσαν διαφορετικά.

Διαβάζοντας την επιστολή την οποία αποδέχεται η ίδια η Ομοσπονδία Αυτοκινήτου γίνεται ξεκάθαρο πως οργανωτικά ο αγώνας ήταν ένα… μπάχαλο Γνωρίζουν ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα φέρουν κουβέρτες προθέρμανσης των ελαστικών πού με εξωτερική θερμοκρασία 7 βαθμών, ακόμη και το 1 λεπτό νωρίτερα απαγωγής τους μπορεί να παίξει καθοριστικό ρολό στην προσπάθεια ενός αθλητή. Και φτάνω στο τελευταίο μέρος του Αγώνα που είναι η στιγμή της βράβευσης των οδηγών από την οργάνωση.

Δυστυχώς γύρω στους 100 ανθρώπους ακάλυπτοι σε ένα πολύ ψυχρό περιβάλλον, γιατί έτσι επέλεξε η οργάνωση, φρόντισε να τιμήσει τους ανθρώπους αυτούς, οι όποιοι είχαν παίξει ακόμη και την ιδία τους την ζωή σε ένα Αγώνα Αυτοκίνητου καταβάλλοντας μόνον για παράβολο συμμετοχής από 220 – 250 ευρώ ο καθένας αλλά κι άλλα μεγάλα ποσά μέχρι να φτάσουν εκεί, φρόντισε να τους ανταμείψει με το χειρότερο τρόπο.

Δυστυχώς τα κύπελλα τα οποία απένειμαν οι διοργανωτές στους Αθλητές – Οδηγούς όχι μόνο ευτέλιζαν τον Θεσμό, αλλά πρόσβαλαν ακόμη και την αισθητική των ίδιων των παρισταμένων -κάποιοι εκ των οποίον ήταν και χορηγοί κάποιων οδηγών- και όπως καταλαβαίνεται έκανε την χείριστη εντύπωση σ αυτούς.

Ο πρόεδος της Ομποσπονδίας Δημήτρης Μιχελακάκης (αριστερά) ήταν στον αγώνα. άραγε πως τα είδε τα πράγματα ο ίδιος;

Εάν δεν απατάμε ο συγκεκριμένος Αγώνας αφιερωνόταν στην μνήμη του αξέχαστου φίλου και μηχανικού μου Βαγγέλη Παλαπανίδη.

Δεν υπήρξε ούτε ένα κύπελλο να αθλοθετηθεί στην μνήμη του και να κληθεί η χήρα σύζυγος του η οποία σημειωτέων παρευρίσκετε στον αγώνα μαζί με την οικογένεια της , για να το απονείμει.

Και κάτι ακόμη .

Θα ήθελα παρακαλώ πολύ να επισημάνετε στον καλό συνάδελφο κο. Ευαγόρα Παπαθέου ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την παρουσίαση των βραβείων του Αγώνα, ότι η εικόνα ενός εκφωνητή βραβείων δεν είναι η αρμόζουσα όταν ο ίδιος κατά την διάρκεια αυτής της διαδικασίας καπνίζει το πουράκι του και λυπάμαι πολύ γι αυτό.

Κλείνοντας πιστεύω ότι ο Αλυτάρχης του Αγώνα και Δ/ντης της ΕΠΑ κος Νίκος Παπασταθόπουλος βοηθούμενος και από αυτήν την επιστολή την επομένη φορά στην οποία θα είναι Αλυτάρχης, θα επιβάλει να αλλάξουν παρά πολλά πράγματα.

Σας επισημαίνω δε ότι όταν εκλυθεί να απονείμω αυτά τα υποτιθέμενα κύπελλα δεν δέχτηκα να εμπλακώ σε μια τέτοια διαδικασία, διότι θεωρούσα ότι υποτιμούσα και κορόιδευα τους συναθλητές μου.

Για οποιεσδήποτε άλλες διευκρινήσεις είμαι στην διάθεση σας ανά πασά στιγμή.

Με εκτίμηση

Στράτος Φωτεινέλης»

Ο αλυτάρχης του αγώνα Νίκος Παπασταθόπουλος δέχτηκε την κριτική που έγινε. Αν όμως είχαμε κάποιο σοβαρό ατύχημα ή δυστύχημα τι θα γινόταν; Μήπως θα πρέπει να λαμβάνει τα πράγματα πιο σοβαρά; Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε την επιστολή που ο ίδιος έστειλε ως απάντηση...

Για να διαβάστετε την απάντηση του διευθυντή της ΕΠΑ Νίκου Παπασταθόπουλου πατήστε ΕΔΩ

Διαβάστε επίσης: Ανάβαση Δερβενοχωρίων: Υπερθέαμα με αφθονία… αλόγων!!!

Διαβάστε επίσης: Έδωσαν… «αυγοθήκες» για έπαθλο στην ανάβαση Δερβενοχωρίων…

Διαβάστε επίσης: Ανάβαση Δερβενοχωρίων: Το παρασκήνιο του αγώνα…

Διαβάστε επίσης: Τακτική… χούντας θέλει να επιβάλλει η ομοσπονδία αυτοκινήτου;

Διαβάστε επίσης: Τρομακτική έξοδο είχε ο οδηγός αγώνων Χρήστος Μάντεσης

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης