Του Λουκά Παπαλάμπρου
Η γερμανική εταιρεία αποκάλυψε τη δεύτερη γενιά του compact SUV, δίνοντας στη δημοσιότητα όλες τις προδιαγραφές και ανακοινώνοντας τον χρόνο λανσαρίσματος στην αγορά.
Το δημοφιλές Q3 ακολουθεί την αισθητική της ναυαρχίδας της γκάμας, δηλαδή του Q8, ειδικά όσον αφορά στο εμπρός τμήμα, διαθέτοντας τη χαρακτηριστική οκτάγωνη μάσκα «Singleframe», χρωμιωμένα διακοσμητικά και προβολείς Matrix LED.
Πατάει στην πλατφόρμα MQB του ομίλου VW, με τις διαστάσεις να έχουν αυξηθεί σημαντικά. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος αγγίζει πλέον τα 4.485 χλστ., το πλάτος τα 1.856 χλστ., το ύψος τα 1.585 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.680 χλστ., γεγονός που ωφελεί σημαντικά την ευρυχωρία του εσωτερικού.
Στα χνάρια των ακριβότερων SUV
Η αναμόρφωση της καμπίνας είναι ριζική, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit και το νέο σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής 8,8 ή 10 ιντσών στην κεντρική κονσόλα να κυριαρχούν. Οι Γερμανοί έχουν εξοπλίσει το Q3 με κάθε λογής τεχνολογία, από ενεργό cruise control έως σύστημα ειδοποίησης διασταυρώσεων, αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, υποβοήθησης στάθμευσης, υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης «intelligence swarm», ώστε τα αυτοκίνητα να επικοινωνούν μεταξύ τους, και πολλά ακόμη.
Επίσης, δεν λείπουν οι θύρες USB και το Wi-Fi hotspot. Ο χώρος αποσκευών είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, αγγίζοντας το εντυπωσιακό νούμερο των 530 ή 675 λίτρων – ανάλογα με τη θέση των πίσω συρόμενων καθισμάτων – και τα 1.525 λτ. με τις πλάτες των καθισμάτων διπλωμένες.
Βενζίνη, diesel και plug-in hybrid
Σε πρώτη φάση, το Q3 θα προσφέρεται με δύο βενζινοκινητήρες και έναν πετρελαιοκινητήρα. Στη βάση τοποθετείται ο 1.5 TSI απόδοσης 130 και 150 ίππων, με τον 2.0 TSI των 190 και 250 ίππων να ακολουθεί. Στους diesel υπάρχει ο 2.0 TDI με τους 150, 190 και 240 ίππους. Όλα τα μοτέρ συνδυάζονται με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο S Tronic, ενώ οι ισχυρότερες εκδόσεις φέρουν και σύστημα τετρακίνησης Quattro.
Αργότερα, θα προστεθούν στην γκάμα μία plug-in hybrid έκδοση που συνδυάζει τον 1.5 TSI με έναν ηλεκτροκινητήρα, αλλά και οι κορυφαίες SQ3 και RS Q3.
Η κατασκευή του μοντέλου θα γίνει στο εργοστάσιο του Gyor στην Ουγγαρία, με την εμπορική διάθεση στις ευρωπαϊκές αγορές να ξεκινά σταδιακά από τα τέλη του έτους. Στην Ελλάδα θα έρθει το 2019.