Του Λουκά Παπαλάμπρου
Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως τεχνολογικό θαύμα. Οι μηχανικοί της Mercedes-AMG δημιούργησαν ένα ολοκαίνουργιο μοτέρ χωρητικότητας 2.0 λίτρων που αποδίδει την εκπληκτική ισχύ των 421 ίππων.
Ο κινητήρας 2.0 λίτρων με κωδική ονομασία M 139 είναι ο ισχυρότερος τετρακύλινδρος turbo της ιστορίας. Αναπτύχθηκε στο κέντρο του Affalterbach, με τη συναρμολόγησή του να γίνεται στο χέρι, ακολουθώντας τη φιλοσοφία «One Man, One Engine», δηλαδή «Ένας Άντρας, Μία Μηχανή».
Η χωρητικότητα του συνόλου είναι στα 1.991 κ.εκ. αποδίδοντας 421 ίππους και 500 Nm ροπής, δηλαδή 211 ίππους ανά λίτρο. Επίσης, θα προσφέρεται και σε μικρότερη έκδοση με 387 ίππους και 480 Nm ροπής.
Ο M 139 μπήκε στην παραγωγή, με τους εξειδικευμένους τεχνικούς της AMG να αναλαμβάνουν προσωπικά κάθε κινητήρα που βγαίνει από τη μονάδα του Affalterbach, βάζοντας την υπογραφή τους στο καπάκι του μοτέρ.
Ο κινητήρας είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, σφυρήλατο ατσάλι και άλλα προηγμένα υλικά, όπως το NANOSLIDE, το οποίο χρησιμοποιείται και στη Formula 1, με το βάρος του να περιορίζεται στα 160,5 κιλά.
Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία η λειτουργία του σε όλο το φάσμα των στροφών είναι υποδειγματική. Το σύστημα ψύξης προσφέρει τη μέγιστη απόδοση, οι τριβές εντός των κυλίνδρων είναι ελάχιστες, με τις βαλβίδες να ελέγχονται από το σύστημα μεταβλητού χρονισμού Camttonic για τέλεια απόκριση στις χαμηλές στροφές.
Το μοτέρ θα τοποθετηθεί αρχικά στα μοντέλα A45 AMG, GLA45 AMG και GLA45 AMG.