Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος
Είναι το πιο δυνατό μοντέλο παραγωγής που έχει βγει ποτέ από το εργοστάσιο της βαυαρικής φίρμας. Ένα hardcore sport sedan που μπορεί να εκτοξεύσει στα ύψη την αδρεναλίνη ακόμη και του πιο έμπειρου οδηγού.
635 ίπποι και 750 Nm ροπήςΜετά τις M3 CS, M4 CS καιM2 CS, το φημισμένο τμήμα Μ της BMW, παρουσίασε την αντίστοιχη της Μ5. Το αυτοκίνητο περιγράφεται ως περιορισμένης παραγωγής, γεγονός που σημαίνει ότι θα παραχθεί σε συγκεκριμένο αριθμό μονάδων.
Η M5 CS (Competition Sport) αποτελεί τη ναυαρχίδα των μοντέλων υψηλών επιδόσεων των Γερμανών. Ένα σπορ, πολυτελές και αποκλειστικό τετράτροχο, που ανοίγει νέους ορίζοντες για μία μοναδική εμπειρία ταξιδιού για τέσσερα άτομα.
Παλιές καλές εποχές
Με αυτό το μοντέλο η BMW μας γυρνάει αρκετά χρόνια, όταν τα κίτρινα φώτα ήταν σήμα κατατεθέν των οχημάτων της. Η M5 CS εξοπλίζεται με προβολείς τεχνολογίας Laser που εκπέμπουν ένα κίτρινο φως όταν ανάβει η μεσαία σκάλα. Αντίθετα, στη μεγάλη σκάλα ο φωτισμός υποδοχής (Welcome Light) θυμίζει επιτυχημένα αγωνιστικά GT.
Η τολμηρή απόχρωση «Gold Bronze» σε μάσκα, αεραγωγούς στο πλάι, πορτμπαγκάζ και ζάντες, προσδίδει κάτι το διαφορετικό. Το super sport sedan πατάει σε ελαστικά Pirelli P Zero Corsa διαστάσεων 275/35 R 20 μπροστά και 285/35 R 20 πίσω.
Το καπό, το εμπρός splitter, τα καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών, η αεροτομή, ο διαχύτης, το κάλυμμα του κινητήρα M Power και το σιλανσιέ εισαγωγής, είναι κατασκευασμένα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), ενώ ορισμένα εξαρτήματα από γυμνό carbon.
To σπορ σύστημα εξάτμισης από ανοξείδωτο ατσάλι με τις τέσσερις απολήξεις και τα κεραμικά φρένα M Carbon με τις κόκκινες δαγκάνες προσφέρονται στάνταρ – η χρυσαφί είναι στα έξτρα.
Όσον αφορά στα χρώματα του αμαξώματος, πέρα από τη μεταλλική απόχρωση «Brands Hatch Grey», διατίθενται τα αποκλειστικά ματ φινιρίσματα «Frozen Brands Hatch Grey metallic» και «Frozen Deep Green metallic».
Τελική στα 305 χλμ./ώρα
Για την κίνηση φροντίζει ο V8 4.4 twin power turbo κινητήρας απόδοσης 635 ίππων και 750 Nm ροπής. To μοτέρ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο M Steptronic 8 σχέσεων με Drivelogic και σύστημα τετρακίνησης M xDrive, το οποίο ενσωματώνει τη λειτουργία 2WD mode.
Η τιμή στη Γερμανία ξεκινά από 180.400 ευρώΧάρη στον περιορισμό του βάρους του αμαξώματος κατά 70 κιλά σε σχέση με τη M5 Competition, η κορυφαία BMW επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3 δευτερόλεπτα και στα 0-100 σε 10,4΄΄. Η βελόνα του κοντέρ ανεβαίνει με καταιγιστικούς ρυθμούς, αγγίζοντας τα305 χλμ./ώρα.
Οι επεμβάσεις των μηχανικών στο πλαίσιο, οι νέες ρυθμίσεις σκληρότητας των ελατηρίων, ο βελτιωμένος έλεγχος απόσβεσης, το χαμηλότερο ύψος και τα ελαστικά αγωνιστικού τύπου, υπόσχονται μοναδικές συγκινήσεις τόσο στην πίστα όσο και στον δρόμο.
Απόλαυση
Οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν την άνεση και τη σιγουριά των καθισμάτων M Carbon. Οι δύο πίσω κάθονται σε ανεξάρτητα σπορ καθίσματα. Η μαύρη δερμάτινη επένδυση Merino συνδυάζεται με εντυπωσιακά πάνελ και διακοσμητικές ραφές σε Mugello Red. Τα ενσωματωμένα προσκέφαλα – με φωτιζόμενα λογότυπα M5 για τα εμπρός καθίσματα – απεικονίζουν τη χάραξη της θρυλικής πίστας του Nürburgring.
Το τιμόνι M Alcantara με κόκκινη ένδειξη της ευθείας πορείας αποτελεί άλλη μία κλασική πινελιά αγωνιστικού αυτοκινήτου. Τα χειριστήρια αλλαγών σχέσεων (gearshift paddles) είναι από carbon και οι ακτίνες του τιμονιού έχουν επένδυση Black Chrome.
Ένα σταθερό, ελαφρύ κάλυμμα στην κεντρική κονσόλα αντικαθιστά το σύνηθες υποβραχιόνιο με καπάκι. Η μαύρη δερμάτινη επένδυση Merino αναδεικνύεται με κόκκινη διπλή ραφή. Το κόκκινο χρησιμοποιείται και πάλι στο σήμα «CS» στο ταμπλό και ανάμεσα στα πίσω καθίσματα τύπου μπάκετ.
Το λανσάρισμα της BMW M5 CS στην αγορά προγραμματίζεται για την άνοιξη του 2021. Στη Γερμανία, η τιμή εκκίνησης ορίστηκε στα 180.400 ευρώ.