Η καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη είναι μία από τις σημαντικότερες παγκόσμιες προκλήσεις. Η Volkswagen έχει δεσμευτεί στη Συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και προωθεί τάχιστα τόσο τις φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες αυτοκίνησης όσο και τις «πράσινες» μεθόδους παραγωγής.
Ολόκληρο το Volkswagen Group, έχει δεσμευτεί για ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα όσον αφορά στο CO₂, έως το 2050.
Η εστίαση στην ηλεκτροκίνηση συμβάλλει θετικά στις παραπάνω δεσμεύσεις, καθώς τα EV οχήματα έχουν την καλύτερη περιβαλλοντική συμπεριφορά ανάμεσα σε όλους τους τύπους αυτοκίνησης, σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες.
Ο γερμανικός όμιλος έχει σκοπό να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης στην ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια και επενδύει συνολικά 33 δισεκατομμύρια ευρώ για την επίτευξη αυτού του στόχου, έως το τέλος του 2024.
Μέχρι το 2029, το Group θα λανσάρει στην αγορά 75 αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα και θα έχει διαθέσει ανά την υφήλιο 26 εκατομμύρια EV οχήματα.
Η τεχνική και οικονομική ραχοκοκαλιά της ηλεκτρικής επίθεσης του Volkswagen Group είναι η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB – Modularer E-Antriebs Baukasten).
Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική, ειδικά σχεδιασμένη για ηλεκτρικά κινητήρια συστήματα, προσφέρει μεγάλη αυτονομία έως 550 χιλιόμετρα, άφθονους εσωτερικούς χώρους και εξαιρετικό βαθμό ενεργειακής απόδοσης.
Το ID.3 είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που βασίζεται στην MEB, με το ID.4 να ακολουθεί τους επόμενους μήνες. Και τα δύο οχήματα θα παραδίδονται με ουδέτερο κλιματικά ισοζύγιο ως προς το CO₂. Σε παγκόσμιο επίπεδο, έως το 2022, η Volkswagen θα μετατρέψει οκτώ εργοστάσιά της για την παραγωγή οχημάτων βασισμένων στην MEB.
Η μονάδα παραγωγής του Zwickau, όπου κατασκευάζονται τα ID.3 και ID.4, χρησιμοποιεί αποκλειστικά εξωτερικά πιστοποιημένη ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.
Όσον αφορά στη διάρκεια ζωής ενός μοντέλου ID., η VW προσφέρει πολλές ευκαιρίες για φόρτιση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου με φιλική προς το κλίμα ηλεκτρική ενέργεια.
Για παράδειγμα, στη Γερμανία, για φόρτιση στο σπίτι υπάρχει το δίκτυο Volkswagen Naturstrom. Για κάθε κιλοβατώρα που καταναλώνει ο πελάτης, η ίδια ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές όπως η αιολική, η ηλιακή ή η υδροηλεκτρική ενέργεια, τροφοδοτείται πίσω στο δίκτυο. Επί του παρόντος, το μεγαλύτερο μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας προέρχεται από υδροηλεκτρικούς σταθμούς στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία.