Του Λουκά Παπαλάμπρου
Η κορυφαία έκδοση του hatchback μοντέλου της κορεατικής φίρμας βρίσκεται ήδη στην Ελλάδα, με τα βιβλία παραγγελιών να ανοίγουν επίσημα.
Η τιμή του ολοκαίνουργιου i30N είναι πραγματικά ασυναγώνιστη, βάζοντας σε σκέψεις πολλούς υποψήφιους αγοραστές αλλά και τις ανταγωνίστριες εταιρείες. Το κόστος για την απόκτηση του hot hatch ξεκινά από 26.990 ευρώ για τη βασική έκδοση με τους 250 ίππους και φθάνει στα 28.750 ευρώ για την Performance Package με τους 275 ίππους.
Το i30N τοποθετείται απέναντι από τα VW Golf GTI, Peugeot 308 GΤi και Seat Leon Cupra. Τροφοδοτείται από τον 2.0 T-GDI turbo, με το μοτέρ να συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς. Η ροπή και στις δύο εκδόσεις ανέρχεται στα 335 Nm, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 6,4 δευτερόλεπτα στην πρώτη περίπτωση και σε 6,1΄΄ στη δεύτερη, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα.
Εξοπλίζεται με αεροδυναμικό bodykit, περιλαμβάνοντας μεγαλύτερους προφυλακτήρες, κόκκινα διακοσμητικά, spoiler στο πλάι, διαχύτη, πτέρυγα και διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Η ίδια σπορτίφ φιλοσοφία ακολουθείται στο εσωτερικό, με τα ημιμπάκετ καθίσματα, το τριάκτινο τιμόνι, την ψηφιακή οθόνη και τις αλουμινένιες λεπτομέρειες να αναδεικνύουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Φέρει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, εξάτμιση με σύστημα βαλβίδων, ελαστικά της Pirelli με ζάντες 18 και 19 ιντσών, μεγάλα φρένα με κόκκινες δαγκάνες και σύστημα ήχου. Ο οδηγός θα εκτιμήσει την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, το σύστημα συγχρονισμού των στροφών στα κατεβάσματα και το launch control. Παράλληλα, έχει στη διάθεσή του πέντε προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal, Sport, N και N Custom), επιλέγοντας αυτό που θέλει μέσω ενός μπουτόν στο τιμόνι.