Του Λουκά Παπαλάμπρου
Αποτελεί την επιτομή της βρετανικής κομψότητας, του εμπνευσμένου στιλ, της ανυπέρβλητης δύναμης, της απαράμιλλης τεχνικής και των υψηλών επιδόσεων.
Η νέα Continental GT σηματοδοτεί την αρχή μίας νέας εποχής στην κατηγορία των μεγάλων grand touring. Η Bentley χαρακτήρισε το νέο της δημιούργημα έως ένα πραγματικό GT, ένα πρωτοποριακό τετραθέσιο coupe που θα ενθουσιάσει τους τυχερούς ιδιοκτήτες.
Είναι αλήθεια, πως από όποια πλευρά και να κοιτάξεις το καινούργιο βρετανικό μοντέλο, θα ενθουσιαστείς με τις γραμμές, το σχέδιο, τις καμπύλες και τις μυώδεις επιφάνειες. Το σαλόνι είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό, με τις οκτώ διαφορετικές ξύλινες επενδύσεις, τα 15 πατάκια και τις ισάριθμες ταπετσαρίες, να καλύπτουν τα γούστα ακόμη και των φλεγματικών λόρδων.
Το ξύλο στις εσωτερικές επιφάνειες καλύπτει 10 τ.μ., το ηχοσύστημα είναι των Bang & Olufsen 1.500 watt και Naim 2.200 watt, τα καθίσματα είναι κλιματιζόμενα, ρυθμίζονται σε 20 θέσεις και φυσικά διαθέτουν λειτουργία μασάζ. Για τους αμετανόητα ματαιόδοξους, υπάρχει το τμήμα εξατομίκευσης Mulliner. Εκεί μπορείτε να ζητήσετε από διαμάντια, μέχρι χρυσές ραφές και προσωπικά λογότυπα, με το ανάλογο φυσικά αντίτιμο.
Για την κίνηση φροντίζει ο θηριώδης W12 6.0 biturbo κινητήρας απόδοσης 634 ίππων και 900 Nm ροπής. Οι επιδόσεις είναι ισάξιες των supercars, με τα 0-100 να έρχονται σε 3,7 δευτερόλεπτα και τη βελόνα του κοντέρ να σταματά στα 333 χλμ./ώρα. Το πανίσχυρο μοτέρ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και προηγμένο σύστημα τετρακίνησης, που σκανάρει τον δρόμο σε πραγματικό χρόνο μέσω αισθητήρων και ανιχνεύει τις οδηγικές συνθήκες, στέλνοντας τη ροπή όπου απαιτείται.
Ο οδηγός μπορεί να ελέγχει οποιαδήποτε λειτουργία και σύστημα μέσω της τεράστιας οθόνης 12,3 ιντσών. Η τεχνολογική φαρέτρα του υπέροχου grand tour είναι εξαιρετική. Head-up display, σύστημα νυχτερινής όρασης, αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης, ανίχνευση πεζών, υποβοήθηση παρκαρίσματος, adaptive cruise control, παρακολούθηση λωρίδας κυκλοφορίας και αναγνώριση σημάτων, είναι ορισμένα από τα στοιχεία του εξοπλισμού.
Για την άνεση και την ασφάλεια του κατόχου και των συνεπιβατών, το πορτμπαγκάζ ανοίγει αυτόματα, η αερανάρτηση και τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ φροντίζουν για την άριστη κύλιση, τα φρένα διαμέτρου 420 χλστ. επιβραδύνουν το αυτοκίνητο σε χρόνο – ρεκόρ, ενώ το σύστημα εξάτμισης με τις ελεγχόμενες βαλβίδες αλλάζει τη χροιά του ήχου προς τέρψιν του κοινού.
Αν και έχει ελάχιστη σημασία, η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι στα 12,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα – βάζουμε στοίχημα ότι δεν πέφτει κάτω από 17 σε πραγματικές συνθήκες – και οι εκπομπές ρύπων στα 278 γρ./χλμ. Επίσης, δεν λείπει το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 volt, το stop/start και το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων.
Ο χρόνος λανσαρίσματος στις αγορές και οι τιμές σε Αγγλία και Γερμανία, αναμένεται να ανακοινωθούν στην έκθεση της Φρανκφούρτης, την επόμενη εβδομάδα.