Του Λουκά Παπαλάμπρου

Ένα «σκληροπυρηνικό» διθέσιο hypercar, προσανατολισμένο για χρήση σε πίστα, αλλά ταυτόχρονα ικανό να κινηθεί νόμιμα στους δημόσιους δρόμους, παρουσίασε η βρετανική φίρμα. Ανήκει στη σειρά Ultimate Series και χαρακτηρίζεται από τη McLaren ως το πιο ακραίο όχημα που κατασκεύασε ποτέ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

To απόλυτο road-legal track car

Κυρίες και κύριοι, η νέα McLaren Senna. Το όνομα παραπέμπει στον αείμνηστο Βραζιλιάνο οδηγό Ayrton Senna, προκαλώντας ρίγη συγκίνησης στους απανταχού φίλους των τεσσάρων τροχών. Μόλις 500 άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θα έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν δικό τους, με την εταιρεία να ανακοινώνει ήδη sold out.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι εκλεκτοί πελάτες της McLaren έσπευσαν να δώσουν τα 853.000 ευρώ και να κλείσουν τη συλλεκτική Senna, πριν καν παρουσιαστεί επίσημα.

Το αυτοκίνητο θα κατασκευαστεί στο Woking από μία ομάδα εξειδικευμένων μηχανικών. Διακρίνεται για το άκρως επιθετικό bodykit και την ακραία σχεδίαση. Φέρει ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, τεράστια πίσω πτέρυγα, διαχύτη εμπνευσμένο από τη F1, κρυφούς αεραγωγούς που μεταφέρουν τη ροή αέρα και βράγχια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ξεπέρασαν κάθε όριο

Όλο το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από carbon κι άλλα προηγμένα υλικά, με το βάρος να περιορίζεται στα 1.198 κιλά. Η αεροδυναμική αγγίζει το άριστα, με κάθε κομμάτι να έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αυξάνει την κάθετη δύναμη και να βελτιώνει τη σταθερότητα του αυτοκινήτου. Ακόμη και η εξάτμιση είναι κατασκευασμένη από inconel και τιτάνιο, με τη γωνία των σωλήνων της να κατευθύνει τα καυσαέρια με ακρίβεια χιλιοστού προς τα πίσω και μακριά από τη φτερούγα.

Τα πάντα πάνω στη Senna είναι «διαβολικά». Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα οι πόρτες.  Προαιρετικά προσφέρονται με γυάλινα παράθυρα και στο κάτω τμήμα, ώστε τα πόδια των επιβατών να είναι σε κοινή θέα. Οι χειρολαβές και οι διακόπτες έχουν τοποθετηθεί δίπλα στο κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, σε ειδική carbon κονσόλα πάνω από το κεφάλι του οδηγού!

Πατάει πάνω σε μονομπούλωνες ζάντες που έχουν εξελιχθεί ειδικά για το αυτοκίνητο και ελαστικά P Zero Trofeo R που αναπτύχθηκαν επίσης αποκλειστικά από την Pirelli. Από πίσω βρίσκονται οι carbon κεραμικοί δίσκοι, με την τεχνολογία του συστήματος πέδησης να θεωρείται η κορυφαία που έχει αναπτυχθεί.

Πώς να οδηγήσεις τέτοιο τέρας;

Μπαίνοντας στο εσωτερικό και παίρνοντας θέση στα πανάλαφρα καθίσματα, νιώθεις λες και είσαι ο Fernando Alonso. Μέσω κουμπιών και διακοπτών ρυθμίζεις κάθε λειτουργία, επιλέγεις το πρόγραμμα οδήγησης και «εκτινάσσεσαι» σε μία άλλη διάσταση. Αυτή των οδηγών της Formula 1. Η McLaren κάνει λόγο για έναν πύραυλο εδάφους, παρότι δεν ανακοίνωσε τα ακριβή νούμερα. Η Senna τροφοδοτείται από τον V8 4.0 twin-turbo κινητήρα, αποδίδοντας 800 ίππους και 800 Nm ροπής. Με απλά λόγια έχει 668 ίππους στον τόνο!

Το σύστημα RaceActive Chassis Control II (RCC II) της ανάρτησης, με λειτουργία K-damper και αυτόματη ρύθμιση σκληρότητας, αποτελεί μία εξέλιξη της P1.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα Comfort, Sport, Track και Race, απογειώνοντας τις αισθήσεις. Φυσικά, όλα είναι προσανατολισμένα για τους απόλυτους χρόνους στις κορυφαίες πίστες ανά τον κόσμο.

Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει τη Senna στην έκθεση της Γενεύης, τον Μάρτιο του 2018. Αμέσως μετά θα ξεκινήσουν οι παραδόσεις στους κατόχους, με την πρώτη μονάδα να δημοπρατείται για φιλανθρωπικούς σκοπούς.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης