Του Λουκά Παπαλάμπρου
Ελάχιστα αυτοκίνητα είναι τόσο άμεσα αναγνωρίσιμα, έχουν τόσο επιβλητική εμφάνιση, τόσο μεγάλες διαστάσεις, τόσο ευρύχωρο εσωτερικό και μπορούν να κινηθούν με τέτοια άνεση στα πιο δύσβατα εδάφη.
Το Hummer επέστρεψε, διατηρώντας το χαρακτηριστικό design που το έκανε διάσημο στα πέρατα της γης, αλλά ακολουθώντας έναν τελείως διαφορετικό δρόμο όσον αφορά στις τεχνολογίες. Η General Motors αποφάσισε να αναβιώσει τον off-road αμερικανικό θρύλο, παρουσιάζοντας ένα από τα πιο περιλάλητα τετράτροχα.
Το νέο Hummer συνδυάζει στοιχεία από SUV και pick-up. Φέρει μια εκπληκτική μάσκα με LED φώτα σε όλο το πλάτος, τεράστιους προφυλακτήρες, προστατευτικά στο πάτωμα και εντυπωσιακούς τροχούς διαστάσεων 35 ιντσών.
Η οροφή διαθέτει αφαιρούμενα πάνελ που αποθηκεύονται με ασφάλεια σε ειδικές θήκες στην καρότσα. Το πίσω κρύσταλλο ανεβοκατεβαίνει, δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να ζήσουν μια εμπειρία αντίστοιχη των cabrio.
Στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν με περίσσια άνεση πέντε επιβάτες. Η απόσταση μεταξύ οδηγού και συνοδηγού είναι τόσο μεγάλη που πρέπει να απλώσουν τα χέρια για να συναντηθούν. Ανάμεσά τους υπάρχει μια ογκώδης κονσόλα. Στο ταμπλό έχει τοποθετηθεί μια οθόνη αφής 13,4 ιντσών και μπροστά από το τιμόνι άλλη μία 12,3’’, που παίζει τον ρόλο του πίνακα οργάνων.
Το όχημα εξοπλίζεται με κάθε σύστημα και τεχνολογία υποβοήθησης. Ανάμεσά τους είναι το UltraVision με τις 18 κάμερες που προβάλλουν εικόνα περιμετρικά του αμαξώματος, ακόμη και κάτω από το πάτωμα, ώστε ο οδηγός να έχει τον απόλυτο έλεγχο από τη στιγμή που θα παρκάρει μέσα σε ένα εμπορικό κέντρο έως την ώρα που θα πάρει τα βουνά.
Χάρη στην απόσταση των 45,7 εκατοστών από το έδαφος, την αερανάρτηση, τα ειδικά προστατευτικά σε προφυλακτήρες και δάπεδο, τα ελαστικά Goodyear Wrangler, την τετραδιεύθυνση και το σύστημα τετρακίνησης CrabWalk, το Hummer EV μπορεί να περάσει από ποτάμι με νερό ύψους 61 εκατ.
Το αμερικανικό όχημα θα προσφέρεται σε δύο ή τρεις εκδόσεις με διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρίες. Η κορυφαία αποτελείται από τρία ηλεκτρικά μοτέρ και αποδίδει την εκπληκτική ισχύ των 1.014 ίππων και την εξωπραγματική ροπή των 15.592 Nm. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε περίπου 3 δευτερόλεπτα και η αυτονομία ξεπερνά τα 560 χιλιόμετρα.
Η μπαταρία 800 V υποστηρίζει ταχυφόρτιση 350 kW, αναπληρώνοντας ενέργεια για κίνηση 160 χιλιομέτρων σε λιγότερο από 10 λεπτά.
Στους δρόμους, το ηλεκτρικό super truck θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο του 2021. Αρχικά θα είναι διαθέσιμο στην έκδοση Edition 1, η οποία προσφέρεται ήδη προς παραγγελία στις ΗΠΑ έναντι του ποσού των 112.595 δολαρίων. Η βασική έκδοση δεν θα ξεπερνά τα 80.000$.
Όποιος Αμερικανός επιθυμεί μπορεί να κλείσει το αυτοκίνητο και να λάβει σειρά προτεραιότητας κατά την παράδοση, προκαταβάλλοντας μόλις 100 δολάρια.